Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez aarko1 » 6 lis 2008, 21:39

Bolek napisał(a):Szkoda, że nie ma kontrolki wskazującej na trwające oczyszczanie filtra. Wydaje mi się, że w moim przypadku filtr wypala się z dość dużą dokładnością – raz na 1000 km (zapach i spalanie), np. jadać z Wrocławia do BXL zaczyna się to zawsze kawałek za granicą NL/BE. Jeśli dzieje się to częściej – to w jakiś niezauważalny dla mnie sposób. Wczuwać się w zachowanie samochodu nie mam zbytniej ochoty; kontrolka byłaby jednoznaczna. Można by korelować długość i ilość cykli ze stylem jazdy, paliwem itd. Pewnie da się taki sygnał znaleźć i podpiąć diodkę… Trochę antyszpiegowsko pomyśleli cały ten DPF, który w nietrafionym założeniu, miał być niezauważalny. Osobiście go olewam, lubię jednak wiedzieć co, jak i dlaczego.


tak tu masz racje bolek ,toyota troche inaczej to rozwiazała niewiem w ktorym roczniku ale masz przycisk i lapke przyciskasz i sie wypala i koniec zabawy
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez aarko1 » 6 lis 2008, 21:53

panowie apropo spalania ,komputer na ktorego patrzycie przez info na pulpicie moze kłamac spalanie ,a dlaczego jak juz mechanik z aso dostał napiwek odemnie to ,i teraz czytajcie uwaznie cytuje; moge panu zrobic mniejsze spalanie o 1,5 l hi ja mowie oki czemu nie, dobra cos podusił na pulpicie no juz jest .tak ale spalanie tylko na info spadło pali tak samo 8,5 po przeliczeniu w real .poprostu jest to kalibracjia przy leprzym oktanie moze tak byc ze spali mniej ale nie przy naszym polskim on.trzeba przeliczyc z real sprawdzic info i poprawic .ot i tyle
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez Myjk » 6 lis 2008, 23:17

aarko1 napisał(a):poprostu jest to kalibracjia

Po prostu przkalibrował Ci komputer, poszukaj tematu – było na forum opisane jak to zrobić.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ogien82 » 7 lis 2008, 16:24

Witam
Widzę, że faktycznie są problemy z DPF u was, no u mnie nic złego się nie dzieje, nie obserwuję spalania chwilowego i nawet nie wiem kiedy się u mnie wypala.
Co prawda ganiam dużo na A2 i pewnie tam się dokładnie wypali, obroty mam no prawie 3 tys na 6 biegu (około 180km/h), a po mieście jeżdżę spokojnie i delikatnie, bez wariacji.
Podobno wpływ też na DPF ma rodzaj ON, ja z reguły leje zawsze VERVE – jest to chyba najlepsze paliwo, a inne przetestowane opisuje poniżej:

1) Shell V-power (silnik chodzi jak traktor)– więcej kilometrów na jednym baku -KOMPLETNA BZDURA
2) BP Ultimate ON – no troszke silnik chodzi ciszej jak V-power, ogólnie dobre, porównywalne z VERVĄ

Innych wynalazków nie leje.

No oczywiście zapomniałem, co 10 kkm zalewam dodatek do diesla Forte – wpływa on również na lepsze wypalanie się DPF'a ponieważ podnosi temperaturę spalania.

Proszę się nie sugerować i uważać, że VERVA ON jest najlepsza bo to zależy od stacji i jej właściciela...
Ja akurat mam jedną sprawdzoną i jak dotąd nigdy się nie zawiodłem i przeważnie się tam tankuje.

Jeszcze jedno, po wymianie oleju i przejechaniu kilkudziesięciu km przybywa olej, ale teraz uwaga: potem się utrzymuje na tym samym poziomie. Zrobiłem 5 kkm od wymiany i nadal jest poziom na bagnecie taki sam tj. około 1 – 1,5 cm od poziomu F zaznaczonego na bagnecie.
Zobaczymy jak będzie dalej.
Pozdrawiam
ogien82
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Myjk » 7 lis 2008, 16:39

ogien82 napisał(a):Ja akurat mam jedną sprawdzoną i jak dotąd nigdy się nie zawiodłem i przeważnie się tam tankuje.

To jest chyba dobry plan, ja też tankuję tylko i wyłącznie na jednej stacji. BP Ultimate.
Obecnie 14tkm przejechane, stan oleju na bagnecie od 8 tysiąca km utrzymuje się na poziomie 2/3.
90% jeżdżę po Wawie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 10 lis 2008, 12:39

Nie wiem tylko czy ten dodatek do ON nie zaszkodzi. Teoretycznie podnosi on temperature spalania ale mimo tego serwisy nie zalecają dolewania środków do ON.
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Myjk » 10 lis 2008, 12:47

Neon napisał(a):ale mimo tego serwisy nie zalecają dolewania środków do ON.

Jakich środków nie zalecają? To jest podstawowe pytanie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 10 lis 2008, 19:04

Mnie powiedziano aby nie lać żadnych dodatków i uszlachetniaczy do ON.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez cristow » 10 lis 2008, 19:51

Potwierdzam wypowiedz kolegi Neona ;–)

Jedyne co mozna dodawac – to te środki które są dodawane przez np. Shella, czy BP .. co w efekcie daje paliwa Shell V-Power lub BP Ultimate,

A tak swoją drogą to BP, Shell bierze ON z Orlenu – tylko swoje dodatki dodają i wtedy jest "lepsze" paliwko ..

Pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez ogien82 » 11 lis 2008, 21:41

Do CRISTOW

Kolego, żeby tak było jak mówisz, ale nasze stacje zawsze wolą dodać jakiś swój dodatek, żeby ulepszyć paliwo gorszej jakości, a sprzedać je jako lepsze. Przykro to pisać ale tak u nas jest. Dodatek forte nie wpływa negatywnie na nic, zapytaj JAKSY jak masz wątpliwości to Ci potwierdzi, sam go używał i sobie chwali. Więc jeśli on to używał i był zadowolony to musi coś w tym być.
Każdy leje na własną odpowiedzialność, a serwisy wolą naprawiać i wymieniać niż ZAPOBIEGAĆ ! ! !
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez mr_t » 14 lis 2008, 00:51

ogien82 napisał(a):2) BP Ultimate ON – no troszke silnik chodzi ciszej jak V-power, ogólnie dobre, porównywalne z VERVĄ
(...)
Proszę się nie sugerować i uważać, że VERVA ON jest najlepsza bo to zależy od stacji i jej właściciela...

W Vervie coś jest. Też zauważyłem że właśnie na niej mój silnik pracuje najlepiej i nie ma tu znaczenia czy to duża stacja w centrum dużego miasta, czy mała wiejska stacyjka – zawsze jest OK. Poza Vervą leje Ultimate (głownie Ultimate). Kilka razy zalałem zwykły ON z BP – efekt zawsze ten sam, silnik pracuje znacznie głośniej, klekocze i na wolnych obrotach wyraźnie drga.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez ogien82 » 14 lis 2008, 09:14

A więc to co napisałem się potwierdza, VERVA górą ;)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Bolek » 14 lis 2008, 12:26

Też cenię sobie V-vę. Będąc w PL leję tylko to – jeździ tak samo jak na zwykłym paliwie z Belgijskiego Shella – czyli bardzo dobrze (bo ten V-power diesel wyraźnie mojej M nie służy – większe zużycie i mułowatość). I jak pisałem wyżej – DPF wypala mi się jakoś raz na bak…
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez fuks » 14 lis 2008, 17:00

ogien82 napisał(a):Ja akurat mam jedną sprawdzoną i jak dotąd nigdy się nie zawiodłem i przeważnie się tam tankuje.


napisz proszę która to stacja
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez ogien82 » 14 lis 2008, 19:23

Do FUKS

fuks napisał(a):napisz proszę która to stacja


A więc moja ulubiona stacja w Poznaniu to stacja ORLEN, która jest zaraz za rondem rataje w kierunku na Kórnik. Na pewno będziesz wiedział, która to ;)

Tankuję już tam od dawna, jak miałem jeszcze Vectre ;) najlepsze osiągi, najmniejsze spalanie – dla mnie rewelacja.
DPF nie wariuje, autko chodzi cichutko...

Acha no oczywiście leje VERVE ON, żeby było jasne, co do zwykłego diesla nie wypowiem się bo nie lałem go ;)

Spróbuj a przekonasz się sam, moge polecić z czystym sumieniem.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez fuks » 15 lis 2008, 00:40

ogien82
dzięki..zawsze lałem na statoil też w tej okolicy....teraz sprawdzę tego orlena
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez ogien82 » 15 lis 2008, 00:52

Do fuks
To Ty też z okolic rataj jak ja ?? Bo koło mnie też jest statoil za osiedlem Powstań Narodowych ;)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez fuks » 15 lis 2008, 18:06

ogien82 napisał(a):To Ty też z okolic rataj jak ja

nie ja jestem z Wildy
Bo koło mnie też jest statoil za osiedlem Powstań Narodowych

no to jest chyba ten koło orlenu
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez aarko1 » 25 lis 2008, 21:56

fuks napisał(a):ogien82
dzięki..zawsze lałem na statoil też w tej okolicy....teraz sprawdzę tego orlena


panowie powiem tak miałem problem dpf ale jak juz wiadomo szanowany serwis niedouczony ,jesli chodzi o paliwo kupuje zwykłe i czasem lepsze ,narazie jest oki przejechałem jakies 3000 km nic sie nie zapala ,ale pamietajcie nawet verwy nie trzeba lac ,japonczyki lubia wyzsze obroty .np przy 3tys obrotow spalanie mniejsze niz np 2tys wynik info .jak bedziemy jedzic jak rajdowcy dpf sie kiedys odezwie jak wiadomo z rury idzie dym w starych i naszych dieslach gdzies to sie musi ulotnic ,techniki jazdy sa rozne ale im mniej naciskamy gaz tym lepiej pozd .
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez fuks » 25 lis 2008, 22:13

aarko1 napisał(a):perspektywa 12tys.złotych do wydania


podać nr konta? :)
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6