Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
mam swojego i skasuje sam dziekuje
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
wymienialem sam i na taki jak trzeba
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
wojta napisał(a):tz jesli wymienilem olej i nie zrobilem kasacji inspekcji to g...... warta byla proba wypalenia ?
Całe wypalanie było zapewne zbędne, bo przy nieskasowanej inspekcji problem nie dotyczy DPFu tylko estymowanego rozcieńczenia oleju paliwem.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Mam Mazdę 6 2.0 diesla z filtrem DPF-u z 2006roku z przebiegiem 75tys. Z tego co się orientuje filtr ten umieszczony jest we wspólnej obudowie z katalizatorem. Aby zapobiec blokowaniu filtra przez cząstki, po osiągnięciu określonego poziomu, cząstki sadzy są spalane. Proces ten zachodzi podczas jazdy i w sposób całkowicie niezależny od kierowcy. Dodatkowe paliwo jest wtryskiwane do silnika aby ułatwić zapłon i spalanie sadzy, moje pytanie jest następujące w jaki sposób i którędy wtryskiwane jest paliwo do oleju?<co?> . Przy prawidłowej zasadzie działania poziom oleju (na miarce) może wzrosnąć lub opaść.
Z góry dzięki za pomoc
Z góry dzięki za pomoc
-
Timon
Witam
Chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia w sprawie filtra dpf i problemów z nim związanych. Posiadamy Mazdę 5 z 2006, diesel 2.0 110KM od ponad roku, do tej pory nie mieliśmy problemu z tym filtrem, samochód eksploatowany jest na krótkich dystansach w ciągu tygodnia i przeganiany ok. 100 km przy okazji weekendów. Niestety, ostatnio zaczęła migać kontrolka dpf, auto jeżdzi normalnie, nie straciło mocy ani inne kontroli się nie palą. Po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się, że poziom przekroczył wskaźnik X na bagnecie, po czym na drugi dzień został wymieniony olej wraz z filtrem – niestety kontrolka nie zgasła. Przepalanie filtra samodzielnie nie dało rezultatu (odcinek 2 x 50 km na obrotach 2k-2,5k), próba kasowania błędów przez okolicznych mechaników też nie dało żadnych rezultatów, komputery wskazywały na zapchany filtr. Jeden z nich podjął się przepalenia filtra poprzez podłączenie komputera (niestety nie znam szczegółów bo do mechanika udała się małżonka) – niestety proces przepalania był przerywany w połowie cyklu, nie wiem z jakiego dokładnie powodu bo nie byłem przy tym. Wiem, że na odległość trudno o diagnozę, ale czy waszym zdaniem jest to rzeczywiście wina zapchanego na dobre filtra, błąd czujnika ciśnienia przy filtrze, czy może brak prawidłowo skasowanych błędów po wymianie filtra i oleju (a kontrolka wskazuję poprzedni za wysoki jego poziom)? Czy pełne kasowanie błędów dpf można wykonać tylko w ASO? Jakimś konkretnym rodzajem złącza/interface-u?
Chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia w sprawie filtra dpf i problemów z nim związanych. Posiadamy Mazdę 5 z 2006, diesel 2.0 110KM od ponad roku, do tej pory nie mieliśmy problemu z tym filtrem, samochód eksploatowany jest na krótkich dystansach w ciągu tygodnia i przeganiany ok. 100 km przy okazji weekendów. Niestety, ostatnio zaczęła migać kontrolka dpf, auto jeżdzi normalnie, nie straciło mocy ani inne kontroli się nie palą. Po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się, że poziom przekroczył wskaźnik X na bagnecie, po czym na drugi dzień został wymieniony olej wraz z filtrem – niestety kontrolka nie zgasła. Przepalanie filtra samodzielnie nie dało rezultatu (odcinek 2 x 50 km na obrotach 2k-2,5k), próba kasowania błędów przez okolicznych mechaników też nie dało żadnych rezultatów, komputery wskazywały na zapchany filtr. Jeden z nich podjął się przepalenia filtra poprzez podłączenie komputera (niestety nie znam szczegółów bo do mechanika udała się małżonka) – niestety proces przepalania był przerywany w połowie cyklu, nie wiem z jakiego dokładnie powodu bo nie byłem przy tym. Wiem, że na odległość trudno o diagnozę, ale czy waszym zdaniem jest to rzeczywiście wina zapchanego na dobre filtra, błąd czujnika ciśnienia przy filtrze, czy może brak prawidłowo skasowanych błędów po wymianie filtra i oleju (a kontrolka wskazuję poprzedni za wysoki jego poziom)? Czy pełne kasowanie błędów dpf można wykonać tylko w ASO? Jakimś konkretnym rodzajem złącza/interface-u?
No właśnie, czy tą inspekcie da się skasować w normalnym warsztacie czy trzeba koniecznie się wybrać do aso? Jakiś konkretny rodzaj złącza/interface-u jest potrzebny? Błędy już próbowany usuwać w normalnym warsztacie, a kontrolka jak mrugała tak mruga
Timon napisał(a):a konkretnie jest to jakiś dodatkowy wtrysk, i ewentualnie gdzie się on znajduje.
Te same i jedyne wtryski paliwowe w silniku. Żaden dodatkowy.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
dokladnie taki jak podaje chodzby naklejka na oslonie silnika olej do dpf tego bledu nie popelnim bym podam ci dokladne sygnatury jak wroce jade skasowac inspekcje dziekuje wszystkim za pomoc
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
cytrynu napisał(a):No właśnie, czy tą inspekcie da się skasować w normalnym warsztacie czy trzeba koniecznie się wybrać do aso?
kolego poczytaj forum, jest o tym temat, nawet ze zdjęciami. Zrobisz to sam a jedynym narzędziem będzie kawałek kabelka
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
- Od: 5 lut 2009, 16:07
- Posty: 69
- Skąd: okolice Wa-wy :)
- Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.
wojta napisał(a): jade skasowac inspekcje dziekuje wszystkim za pomoc
to trzeba aż jechać
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
- Od: 5 lut 2009, 16:07
- Posty: 69
- Skąd: okolice Wa-wy :)
- Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.
szukajka nie wyrabia i nie mozna go tak latwo znalesc tz tematu kasowania inspekcji serwisowej
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6