Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez wojta » 18 sie 2011, 00:37

moze dokladniej opisze zapala sie kontrolka DPF po jakims czasie dochodzi kontrolka silnika wiem ze w autach innych marek mozna wypalic go z kompa tz wymusic procedure wypalania nie wiem jak to sie odbywa w mazdzie i czy jazda z zapalona kontrolka silnika do servisu raczej odpada ? auto jest w miescie potrzeba ok 10 km by wyjechac na autostrade probowalem odlaczac aku na godzinke i kontrolka silnika znika i wyjachac na autostrade ale zapala sie po 5 kilometrach pytam bo nie mialem zbyt wiele doczynienia z DPF a szczegulnie zero w mazdach dzieki za podpowiedzi
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez polak900 » 18 sie 2011, 00:41

tego nie wiem na 100%
raczej go wymontują i wypalą
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez wojta » 18 sie 2011, 00:45

to moze to sam zrobie pierwsze slysze ze tak sie robi mozesz cos wiecej powiedziec o tym
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez Wojtek » 18 sie 2011, 01:11

wojta napisał(a):to moze to sam zrobie pierwsze slysze ze tak sie robi mozesz cos wiecej powiedziec o tym

wiecej znajdziesz w dziale diesel MZR-CD
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 18 sie 2011, 08:19

z tego co keidys wyczytalem to jezeli kontrolka DPF miga to nalezy jechac na autostrade i wypalic filtr (obroty powyzej 2 tys i tak przez jakis czas, ma to na celu podniesienie temperatury w filtrze co powoduje samozaplon i wypalenie sadz) , jezeli natomiast pali sie caly czas to w instrukcji jest napisane zeby: nie jechac za wiele juz, wezwac pomoc drogowa i jechac do ASO. Jezeli ktos tak jezdzil to mogl zapchac filtr do tego stopnia ze nawet servis nie pomoze i bedzie potrzebna wymiana dpf'u. Swoja droga to ciekawe jak ten ktos jezdzil skoro udalo mu sie filtr zapchac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez wojta » 18 sie 2011, 08:21

kontrolka miga ale po czasie zapala sie kontrolka silnika i auto nie jezdzone tylko zalwetowane i szukamy rady w temacie teraz co zrobic
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez glowasiek » 18 sie 2011, 08:22

a to jest mazda 6 GH ? albo inaczej, ktory rocznik jest tej mazdy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez wojta » 18 sie 2011, 19:41

witam rok 2008
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez macieq11 » 19 sie 2011, 06:01

Cześć Kolego
Do kompletu proponuję sprawdzić poziom oleju , bo jeśli jest zbyt wysoki to turbinkę załatwisz . Przy zapchanym DPF lubi szybko wzrosnąć (paliwo dostaje się do oleju ) . Myślę , że bez serwisu się nie obędzie – kompa podłączą i wymuszą wypalenie DPF-a , oraz olej wymienią – bo tak mówi ich procedura.
Pozdr. Maciek
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez JarekM » 19 sie 2011, 09:22

Kolega macieq11 odpowiedział dosyć konkretnie,
gdybyś przeczytał wątek o dpf-ach wiedziałbyś , że gdy kontrolka mruga filtr wypalamy sami, gdy świeci się światłem ciągłym jedziemy szybko do serwisu na wypalanie kompem. Ciągła jazda z zapalonym dpf-em grozi chorobą "szalonych mazd" i w najlepszym przypadku wymianą filtra.
A ja lubię swoją Madzię........ :) czasami, a czasami nie
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 15:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez mx5 » 19 sie 2011, 11:10

gdy kontrolka mruga filtr wypalamy sami, gdy świeci się światłem ciągłym jedziemy szybko do serwisu na wypalanie kompem

Chyba dokładnie odwrotnie...
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 12:03
Posty: 61

Postprzez Kamil » 19 sie 2011, 11:26

mx5 zgadza się <ok> . Ciągle się świeci – wypalamy, pulsuje – serwis (uruchomienie i jazda 5-42)
Kamil
 

Postprzez miras79 » 20 sie 2011, 21:03

Witam dwa tygodnie temu jak wracałem z polski do UK gdzieś koło Holandii wyskoczył babol wszystko fajnie muzyka sobie plumka nawigacja działa autostrada pusta na tempomacie jade tak 140-150km/h super paliwa dużo robi się jasno a tu nagle
DPF kontrolka w czasie jazdy zaczęła mi mrugać :( Nooo klops nie nie spodziewałem się na budziku 28tyś km jeździłem z tym migającym jeszcze tydzień później auto odstawiłem do mazdy nie wiem czy wypalali czy tylko coś resetowali ale zajęło im to chyba dwa może trzy dni ,za servis płaciłem 340funtów <kurczak>

gdzieś czytałem że można to obejść i samemu zresetować ale mało wiedzy mam na ten temat


How to reset the service indicator (DPF flashing)
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 15:30
Posty: 34
Skąd: SLOUGH UK a z polski jestem ze Stronia Śląskiego
Auto: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/119798

Postprzez wojta » 21 sie 2011, 00:41

dziekuje za pomoc dzwonilem dzis do mazdy poradzili w pierwszej kolejnosci zmienic olej z filtrem i udac sie na autostrade bo podobno jest czujnik oleju zwiazany z DPF a olej moze juz byc zawalony zdrowo ropa i to moze powodowac swiecenie ( mruganie ) kontrolki i po wymianie na autostrade w celu wypalenia filtra jesli sie nie uda 96 funtow z vat wymuszenie wypalenia kompem. bede dzialal w temacie rano wiec dam znac wieczorkiem co sie udalo zdzialac pozdrawiam
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez polak900 » 21 sie 2011, 09:43

myślę że i tak będziesz musiał zakupić nowy filtr
problemy aut D z DPF są takie same dlatego mam przeczucie, że filterek do wymiany
życzę żebyś tego nie musiał zrobić, powodzenia w naprawach
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez wojta » 21 sie 2011, 23:39

no niestety nie udalo olej wymieniony ok 6 litrow bylo w silniku teraz pytanie czy warto wymieniac czy lepiej wyciac i oszukac kompa czy ktos juz to zrobil w angli i jakie sa koszta ?
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez wojta » 21 sie 2011, 23:55

jak wazne jest kasowanie inspekcji serwisowej przy problemach z dpf ?
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez Grzyby » 21 sie 2011, 23:58

bardzo ważne
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wojta » 22 sie 2011, 00:01

tz jesli wymienilem olej i nie zrobilem kasacji inspekcji to g...... warta byla proba wypalenia ?
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez chmooreck » 22 sie 2011, 07:04

Wymieniałeś olej sam, czy w ASO (i na jaki)? Jeśli sam to zapewne nie skasowałeś inspekcji olejowej, co jest konieczne przy takiej operacji.


A tak swoja drogą: co ten wątek jeszcze tutaj robi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6