Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez mcbeth » 1 lip 2011, 08:09

wkg_1 napisał(a):Zreszta zobaczcie przy jakich pradkociach obrotowych silnika zmieniaja biegi na wyzsze automaty mercedesa czy DSG VAG-a.

Automat w moim benzynowym Legacy schodzi do 1500obr/min a nawet deko niżej, jak się jedzie po płaskim 55-60km/h. TCU dokładnie wie, kiedy silnik jest przeciążony i wystarczy mocniej dodać gazu, aby lock-up puścił i obroty idą w górę. Przy MT nie ma takiej ochrony silnika. Rezultatem jest np. to, że wersja AT ma mniejsze spalanie wg ECE niż MT.
Mówienie o obrotach jako jedynym czynniku obniżającym spalanie w samochodzie, a zwłaszcza z DPF jest błędem. Są 'spece', co jeżdżą na 'piątce' nie dotykając gazu – 800obr. A wtedy koszt panewek/remontu silnika czy nowy DPF to też koszt eksploatacyjny ....
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez wkg_1 » 1 lip 2011, 12:50

mcbeth napisał(a):benzynowym Legacy schodzi do 1500obr/min a nawet deko niżej, jak się jedzie po płaskim 55-60km/h.


Czyli właściwie mówimy to samo ... ty nawet mocniej ...

mcbeth napisał(a):Mówienie o obrotach jako jedynym czynniku obniżającym spalanie w samochodzie, a zwłaszcza z DPF jest błędem. Są 'spece', co jeżdżą na 'piątce' nie dotykając gazu – 800obr. A wtedy koszt panewek/remontu silnika czy nowy DPF to też koszt eksploatacyjny ....


Nie jedynym czynniku. Polemizowalem tylko ze stwierdzeniem, ze najlepiej zawsze jezdzic w okolicach maksymalnego momentu : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2011, 18:03
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 2.2 MZR-CD

Postprzez tombien » 15 lip 2011, 21:43

Widzę, że nie wszyscy Nowi Forumowicze czytają cały wątek i zadają pytania, na które już są odpowiedzi. Dlatego zamieszczam swoje wnioski ponownie. Przejechałem swoją M6 prawie 50 tys km i po dokładnych obserwacjach (każdy proces od 40 tys) nabrałem już sporego doświadczenia co do "obsługi" filtra DPF. Być może moja wiedza pomoże Wam w lepszym zrozumieniu samoistnego czyszczenia filtra DPF i znalezieniu odpowiedzi na pojawiające się pytania, na które sam kiedyś nie znałem odpowiedzi.

Oto one:
1. Dystans między wypalaniami zależy od zużycia paliwa, im więcej spalisz tym szybciej nastąpi wypalanie. Inaczej mówiąc im bardziej deptasz po pedale gazu ty wypalanie będziesz miał szybcej.
2. U mnie dystanse wynoszą od 150 do 260 km jednak najczęściej co 170 km.
3. Ilość km potrzebnych do przeprowadzenia procesu dopalania zależy od biegu, którym jedziesz i tak:
na biegu 3 – ok 13 km (chwilowe zużycie ok 11l/100km)
na biegu 4 – ok 20 km (chwilowe zużycie ok 9l/100km)
na biegu 5 – ok 25 km (chwilowe zużycie ok 8l/100 km)
na biegu 6 – ok 30 km (chwilowe zużycie ok 9l/100 km)
obroty do wszystkich przypadków w granicach 2-2.5 tys
4. Fakt zatankowania nie ma wpływu na zmianę dystansu między wypalaniem.
5. Aby proces dopalania się rozpoczął obroty silnika mogą być niższe niż 2 tys.
6. Przerwanie procesu dopalania przez zgaszenie silnika i rozpoczęcie jazdy w po niedługim czasie (np. kilka godzin) powoduje kontynuację dopalania i ukończenie jej wg przebiegów z pkt. 3
7. Przerwanie procesu dopalania jw, ale kontynuacja jazdy np. na następny dzień zaczyna proces od nowa.
8. Przerwane dopalanie przed postojem do dnia następnego lub po całkowitym wychłodzeniu silnika nie powoduje natychmiastowego rozpoczęcia dopalania po zagrzaniu silnika, zdarza się, że proces rozpoczyna się dopiero po paru km od osiągnięcia przez silnik standardowej temperatury pracy.
9. Gdy proces dopalania powinien się zacząć komputer nie czeka z rozpoczęciem cyklu do momentu całkowitego rozgrzania silnika do normalnej temperatury.
10. Temperatura zewnętrzna (np. silny mróz) nie ma wpływu na czas dopalania.
11. Wymiana oleju czy przegląd co 20 tys km nie ma wpływu na dystans między wypalaniem.
12. Rodzaj paliwa, które tankuję – Shell Diesel Extra i Diesel V-Power – nie mają wpływu na dystans między wypalaniem.

Zaznaczam, że moje doświadczenia wynikają tylko i wyłącznie z obserwacji samochodu, którym na co dzień jeżdżę i nie mam z nim najmniejszych problemów – w każdej kwestii, kontrolkę DPF widze tylko do momentu uruchomienia silnika.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez artipias » 19 lip 2011, 17:56

Witam Kolegów. Mam pytanie i zarazem prośbę o poradę.
Jestem obecnie w Chorwacji i niestety podczas jazdy zapaliła mi się najpierw kontrolka DPF na stałe (chciał wypalać), zapewniłem mu warunki do wypalania, po przejechaniu około 10 km zaczęła mrugać ta lampka i niestety po krótkim czasie dołączyły jeszcze do niej świecące kontrolki od silnika i poślizgu. Oczywiście stracił moc i wiadomo jazda z taką "choinką" to czysta udręka. Nadmieniam, że przed wyjazdem zmieniłem olej na nowy i skasowałem inspekcje olejową (przejechałem obecnie około 1600 km). Cały czas kontroluje poziom oleju i na szczęście nie rośnie. Pojechałem do pobliskiego serwisu i w serwisie sczytali komputer i wyszło że jest zapchany filtr DPF, próbowali go wypalić komputerem i nie dali rady. Moje pytanie brzmi: czy mogę tak jeździć i powrócić do Polski czy coś innego.
<płacze>
Początkujący
 
Od: 22 lut 2009, 11:53
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez wkg_1 » 20 lip 2011, 10:31

Lałeś paliwo na INA albo OMV czy też gdzieś na lokalnych stacjach ?

Witek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2011, 18:03
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 2.2 MZR-CD

Postprzez artipias » 20 lip 2011, 11:01

W Polsce zawsze tankuje na Shelu lub BP paliwo bezsiarkowe. Problem powstał po zatankowaniu paliwa w czechach i przejechaniu około 300 km. Dziwne jest to, że filtr nie dopalił się na trasie (cały czas autostrada). Potam zatankowałem w Chorwacji na stacji INA paliwo EURODIESEL BS CLASS.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2009, 11:53
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez smile » 25 lip 2011, 20:23

Jaki ojel masz zalany w silniku i w jaki sposób (i czy aby napewno) skasowałeś inspekcję?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lola » 25 lip 2011, 23:24

wróciłem wczoraj z urlopu 3600km z czego 500 to krete górskie drogi 2-3bieg max i oleju w ogole nie przybyło- w domu w krakowie miałbym 1cm wiecej , diesel nie do miasta niestety :(
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez artipias » 26 lip 2011, 00:09

Olej Dexalia (orginał do DPF) zalany w normalny sposób i inspekcja skasoawna prez kompa. Kumpel mi ją skasował (robi to nie pierwszy raz).
Początkujący
 
Od: 22 lut 2009, 11:53
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez smile » 26 lip 2011, 12:06

Wyczytajcie błędy w takim razie tym samym kompem co kasował kolega inspekcje i zobaczymy co wyjdzie... Dexelia lana z oryginalnej, fabrycznie zamkniętej bańki (chodzi o wyeliminowanie pomłki z olejem) ? Regeneracja wymuszona zazwyczaj się udaje po wykasowaniu błędów.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pionowy » 29 lip 2011, 14:33

Z tego co koledzy znający się na temacie, mówią to inspekcję olejową można skasować tylko w serwisie i żaden inny warsztat nie jest w stanie tego efektu uzyskać.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez smile » 29 lip 2011, 16:00

pionowy napisał(a):Z tego co koledzy znający się na temacie, mówią to inspekcję olejową można skasować tylko w serwisie i żaden inny warsztat nie jest w stanie tego efektu uzyskać.


W przypadku Mazdy 5 można to zrobić tylko poprzez kompa, ale nie tylko w serwisie... niebawem u mnie chociaż by :)

Jeśli chodzi o Mazde 6 / CX-7 to skasuje inspekcje, wypale DPF i robie korekty dawek wtryskiwaczy bez podłączenia komputera <faja> a poźniej mogę podłączyć tester diagnostyczny i udowodnić, że dane są wykasowane :]
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lukamila » 11 sie 2011, 22:53

Witam,
Pomóżcie Panowie. Jakiś czas temu kupiłem piątke w dieslu 143KM. Naczytałem się o DPF-ie , ale opinii jest tyle co ludzi w kraju. Każdy ma swój sposób z wypalaniem, jedni mówią że 2,5 tys obr. a inni że 3,5 tys obr. Jezdziłem głównie w trasach, do pracy mam 60km w jedną stronę i sądziłem że mnie to ominie, ale wystarczyło kilka dni na urlopie, przejechanie kilka razy po miescie i kontrolka DPF mruga. Poczytałem komentarze i zorbiłem tak. Najpierw przejechałem 50 km przy 3,5 tys obr na trójce i na tempomacie autostradą, kiedy to nie pomogło zadzwoniłem do serwisu. A tam mi powiedzieli że mam przejechać ok 20kilometrów na dwójce i 2,5 tys obr. Tak też zrobiłem , podczas tego procesu jadąc na tempomacie spalanie zmieniało się z 6,1 l na 7,0 l. Raz tak, raz tak. Uznałem że to własnie ten proces. No i po przejechaniu tych włąsciwie 25 kilometrów nadal kontrolka mruga. Nie mam żadnych innych objawów, auto nie straciło mocy, spalanie własciwie spadło bo teraz na 5 biegu przy 90km/h spala 4,0, a przy 110km/h 5,1 l , ale ta nieszczesna kontrolka. Powiedzcie, czy trzeba ją skasować bo inaczej cały czas będzie świecić , czy powinna sama zgasnąć ? Czy moze moj proces był niedpowiedni? W serwisie powiedzieli ze jak nie zgaśnie to mam przyjechać, zapewne na wypalanie za co skasują 300zł. I nie mam za bardzo zaufania do ich zaleceń, mam obawy że chcą naciągnąć.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 18:37
Posty: 9

Postprzez artipias » 12 sie 2011, 00:04

Witam szanowne grono klubowiczów. Chciałem Was poinformować o zakończeniu mojej historii. Mianowicie po powrocie z Chorwacji w poniedziałek (przejechałem na mrugającej kontrolce DPF i świecącym się czeku około 3000 km), poprosiłem mojego kolegę o podłączenie kompa i skasowanie tych kontrolek. Potwierdził zapchanie DPF-a i wymusił mu wypalanie. Po około 20 minutach proces zakończył się z sukcesem :) . Sprawdził jeszcze czy filtr ma swoje parametry i czy nie wyskakują błędy. Wszytko działa OK powróciła moc, no i oczywiście kamień spadł mi z serca że nic się nie stało z filtrem (nie zapchał się tak że trzeba by było go faktycznie wymienić) . Prawdopodobną przyczyną zapchania filtra, była bardzo zła jakość paliwa zatankowanego w Czechach (nie znana mi jest nazwa tej stacji). Nadmieniam że w Chorwacji już tankowałem tylko na stacji INA. A jeszcze jedno, przez cały czas na szczęście nie rósł poziom oleju w misce. Pozdrawiam wszystkich i nie życzę nikomu takiej przygody, bo to nic przyjemnego spędzać wakacje z samochodem nie wiedząc czy w ogóle wróci się do domu . <spoko>
Początkujący
 
Od: 22 lut 2009, 11:53
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez lukamila » 12 sie 2011, 21:59

Witam,
Tak jak wczoraj opisywałem miałem problem z mrugającą kontrolką DPF, wypalałem filtr dwa razy (z polecenia serwisu Mazda Polody) ale nie miałem pewności czy dobrze. Okazało się, że tak, ale nie miało to najmniejszego znaczenia. Zdenerwowany dzisiaj tym faktem postanowiłem się udac do innego serwisu z myślą "raz się żyje" :). Co sie okazało, już telefonicznie osoba z serwisu wiedziała po dwóch pytaniach jaki jest powód. Mianowicie dwa miesiące temu wymieniałem olej Dexelia DPF wraz z filtrami, a że nie zrobiłem tego w serwisie to nadziałem się na owy problem. Za każdym razem kiedy wymienia się olej, należy skasować dane w komputerze pomimo, że nic się nie wyświetla. Kontrolka DPF zapala się i mruga za każdym razem po przejechaniu 20 tys km sugerując że to ostatni dzwonek na wymianę oleju. Jeśli nie wymienimy oleju w serwisie, a raczej tylko oni wiedzą o skasowaniu danych to musimy się liczyć z dodatkowym kosztem kasowania tych danych w kwocie 182 zł brutto w Poznaniu w serwisie Voyager- Mazda przy ul.Św Michała. I mała ciekawostka. W Mazdzie Polody kiedy zadzwoniłem i przekazałem objawy powiedzieli ze mam wypalić filtr a jeśli się nie uda to przyjechać do nich i oni to zrobią. Nie muszę nikomu mówić, że wiąże sie to oczywiscie z większymi kosztami, a diagnoza i tak byłaby błędna. Jak to mówią co kraj to obyczaj i w tej sytuacji wszystkim z Poznania polecam tylko Voyager-a.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 18:37
Posty: 9

Postprzez dobrzyn22 » 13 sie 2011, 11:14

Jakbyś trochę poczytał na forum,to byś wiedział więcej...Spróbuj np. tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=41865&hilit=kasowanie+komputera
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukamila » 13 sie 2011, 16:10

Wiesz, gdybym wiedział że skasowanie kontrolki DPF będzie się równało skasowaniem komputera jak w linku który podałeś to bym pytań nie zadawał tylko od razu pojechał do serwisu i skasował te dane. Ja o tym nie wiedziałem, a jak wszedłem w ten wątek i zobaczyłem 78 stron tekstu nie tylko o DPF ale również o innych przypadkach to musiałbym przeznaczyć wiecej czasu na czytanie niż miałem. Założyłem nowy wątek i mam nadzieję że tam forumowicze będą wpisywać tylko i wyłącznie powody świecącej lub mrugającej kontrolki DPF bo z tego co się orientuję powodów może być więcej.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 18:37
Posty: 9

Postprzez wojta » 17 sie 2011, 23:43

WITAM p 2458 diesel particulate filter regeneration duration current DTC
p 2463 diesel particulate filter regeneration accumulation current DTC warning lamp on


wiem co te bledy oznaczaja auto ma nakulane 155.200 jak prawidlowo wymusic wypalenie tego cuda ? czy da sie wyczyscic domowym sposobem ? (jak to robia koledzy w peugotach ) moze servis i wymuszenie wypalania kompem ? co poradzicie z gory dziekuje za rady
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez polak900 » 17 sie 2011, 23:47

do Aso się udaj, możliwe ze będzie potrzebna wymiana DPF na nowy
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez wojta » 17 sie 2011, 23:52

czy w aso sprobuja wypalic go z kompa ?
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6