Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Enduro » 2 mar 2011, 18:42

MIROSLAV napisał(a):...co powoduje zwiększenie wydzielania sadzy a tym samym zapychanie filtra?
....

nieprawidlowy tj. nieidealny proces spalania..
przyczyn moze byc wiele, podjedz na tester, bo on potrafi wiele odczytac,
no i dokonaj kalibracji wtryskow..
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MIROSLAV » 2 mar 2011, 22:53

przyczyn moze byc wiele, podjedz na tester, bo on potrafi wiele odczytac,
no i dokonaj kalibracji wtryskow..
pozdr.Enduro


Tak zrobię i tak zbliża się przegląd z regulacją zaworów.
W moim przypadku upatruję problemu w dwóch może trzech rzeczach. Zawory, uszczelki pod wtryskami i zawór EGR, choc dziś odkręciłem rurkę wylotową z z EGR i nie jest mocno zafajdana. Ten zawór o ile się nie mylę w przypadku M6 po 2005 roku jest z sinikiem krokowym więc elektronika połączona z mechaniką co może być kłopotliwe.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Enduro » 2 mar 2011, 23:38

MIROSLAV napisał(a):...odkręciłem rurkę wylotową z z EGR i nie jest mocno zafajdana. Ten zawór o ile się nie mylę w przypadku M6 po 2005 roku jest z sinikiem krokowym więc elektronika połączona z mechaniką co może być kłopotliwe.

ale w przypadku jego niesprawnosci pokazalyby sie kanarkowe kontrolki na liczniku..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez hound » 3 mar 2011, 00:06

A propos sondy- to kolejny przykład padnięcia tego układu (już chyba z czwarty czy piąty w tym wątku dla silnika z DPF-em) WTF? Urok jakiś, czy coś
.

To dorzucam siebie. Wyjazd od mechanika (bardzo znanego tutaj) po wymianie podkładek pod wtryskami, wymianie oleju i regeneracji turbiny. Przejechane 5 km, żółte kontrolki, tryb awaryjny. Diagnoza – sonda lambda. Wymiana. Spokój póki co (5 tyś przejechane).

Wcześniej żadnych problemów z DPF i przyrostem poziomu oleju.

Pozdro
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 16:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez Myjk » 3 mar 2011, 00:11

MIROSLAV napisał(a):dużo tu czytałem i poradniki i inne ale nikt nie potrafi na 100 % odpowiedzieć co jest konkretnie zepsute

Jakoś większości się udało zdiagnozować co było zepsute, a więc przy odrobinie chęci jest to możliwe. Zresztą mój komentarz dotyczył Twojego odkrywczego stwierdzenia, opisanego na tym forum już dobre dwa lata temu i powielanego później wielokrotnie. Ponadto...

MIROSLAV napisał(a):W moim przypadku upatruję problemu w dwóch może trzech rzeczach. Zawory, uszczelki pod wtryskami i zawór EGR

...co ma piernik do wiatraka? Przecież Ty AFAIR już DPFu nie posiadasz, bo masz zamontowany emulator.

hound napisał(a):Diagnoza – sonda lambda.

Oj, jaki przebieg?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez hound » 3 mar 2011, 17:58

165 tkm
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 16:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez MIROSLAV » 5 mar 2011, 23:59

Koledzy
Mimo że już nie mam filtra, u mnie najprawdopodobniej wykończył go zawór EGR, najciekawsze jest to że byłem w dwóch serwisach i powiedzieli że mam zmienić styl jazdy (czyt. wypalać filtr) ale filtr zapychał się w trasie kiedy powinien być wypalony, dlatego zdecydowałem się na ten "niecny czyn" bo nie miałem siły i pieniędzy żeby co 500 km jechać na serwisy i za 250 zł wypalać filtr.
Przy ostatnim wyjeździe już bez filtra wyskoczył mi błąd P0401 ( brak recyrkulacji spalin) wcześniej nie miałem takiego błędu.
Dziś postanowiłem wyczyścić przeloty i zawór, przeloty lekko okopcone ale drożne, zawór na zimno zamknięty, a że już szykowałem się do jego wymiany wyjąłem go choć nie jest lekko, gdyż przypomina to ginekologiczna robotę, następnie rozłączyłem mechanizm zaworu od silnika krokowego i zauważyłem że mechanizm sprężynowy przycina się i nie chodzi płynnie, odrobina płynu do mycia hamulców i smar wysokotemperaturowy w sprayu a po chwili mechanizm pracował płynnie.
Zmontowałem zawór i poskładałem elementy chwila próby i błędy zniknęły. Zrobiłem sobie rekonesans 70 km, silnik pracował równo a co ciekawsze średnie spalanie poza miastem spadło do ok 6,5-6,7 l co wcześniej było 8,7-9l. Opisuje to w tym wątku ponieważ myślę że smarowanie zaworu można włączyć jako czynność serwisową i może uchronić Wasze auta przed awarią filtra i innymi.
Opis smarowania postaram się wrzucić do wątku o zaworze EGR, chyba że jest to już czynnością serwisową, lub ktoś lubi kupować zawory po 2 tys zł.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez mong80 » 7 mar 2011, 18:17

Pytanie lepiej jak traci moc i jest migająca lampka dpf,czy też jak dpf świeci światłem jednostajnym?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez wasylbar » 7 mar 2011, 19:58

mong80 napisał(a):Pytanie lepiej jak traci moc i jest migająca lampka dpf,czy też jak dpf świeci światłem jednostajnym?


dziwne pytanie !
i to i to ma różne genezy powstania
i to i to jest złe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez mong80 » 7 mar 2011, 20:23

Niedawno kupiłem mazde6 143km diesel 120.00km ,no i po jakimś czasie pojawiła się migająca kontrolka dpf, zignorowałem to ponieważ po zgaszeniu silnika zgasła no i nie miałem pojęcia co to jest ,po jakimś czasie znowu się pojawiła co wprowadziło mnie w stan zakłopotania.Pojechałem do mojego mechanika który wymienił olej na deixelie czy jakoś tak wraz z rozrządem po czym stwierdził że auto nie ma mocy czego ja wcześniej nie zauważyłem bo myślałem że to diesel a wcześniej tylko benzyniakiem jeżdziłem(na autostradzie leciałem 170km/h i więcej nie mogłem co mogło wydawać się dziwne przy 143 konnym aucie) mechanik wysunoł tezę że potrzebuje regeneracji dpf czego on nie jest w stanie zrobić bo nie ma odpowiedniego oprogramowania i muszę to zrobić w serwisie mazdy,kiedy zawitałem do serwisu powiedzieli że najbliższy termin to za dwa tygodnie a więc postawiłem Madzie przed domem i nie jeżdżę aż do serwisu.Czy to dpf czy może jakieś inne pomysły macie na tę usterkę ,no i czy mogę jeżdzić a może niech dalej stoi aż do serwisu ?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez omnik » 7 mar 2011, 20:50

Może nie wykasowano Ci przy wymianie oleju. Jak zbliża się wymiana oleju kontrolka DPF świeci. Kasuje się ja po wymianie oleju. Tak było u mnie przy takim samym silniku. Ale być może u Ciebie wykasowano inspekcje olejową i przyczyny tkwią w czym innym.
omnik
 

Postprzez mong80 » 7 mar 2011, 21:00

Nie wydaje mi się żeby to był ten problem bo stan i poziom oleju przed wymiano był ok a wszystko inne czyli utrata mocy i migająca kontrolka pdf pojawiły się jeszcze przed wymiano takowych , hmm
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez omnik » 7 mar 2011, 21:15

U mnie stan przed i po był ok. Ta informacja jest z ASO. Po wymianie oleju przy okazji wymiany rozrządu kontrolka zgasła. Przed inspekcją olejową w grupie VAG (np. Octavia) pojawiał się komunikat service, a w madziach DPF. Kasuje się go po wymianie oleju.
omnik
 

Postprzez wasylbar » 7 mar 2011, 22:42

mong80 napisał(a):Nie wydaje mi się żeby to był ten problem bo stan i poziom oleju przed wymiano był ok a wszystko inne czyli utrata mocy i migająca kontrolka pdf pojawiły się jeszcze przed wymiano takowych , hmm


Auto najprawdopodobniej przeszło w stan serwisowy
musisz podłączyć do komp najlepiej w ASO
lub u pobliskiego mechanika co ma oprogramowanie pod Mazdę ( IDS )
inaczej można sobie gdybać,
jak odczytasz błędy to będzie coś więcej wiadomo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez mong80 » 7 mar 2011, 23:43

najgorsze jest to że dopiero w następnym tygodniu wolne terminy <nie>
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez zielony110 » 8 mar 2011, 14:03

Witam.

Wlasnie zaczela mi mrugac kontrolka DPF. :(
Stalo to sie na autostradzie jak moja predkosc wyniosila ok 100km/h
Do tej pory nie bylo zadnych oznak pojawiania sie DPF-u na tablicy.
Auto ma przejechane obecnie 67tys mil. Wymiana oleju byla robiona przy 65tys (nie w ASO).
Samochod nadal jezdzi normalnie, Nie ma trybu awaryjnegoi zadne inne kontolki nie mrugaja.
Pozion oleju sprawdzalem i jest w normie. :)

Czy to jest przypomnienie serwisowe ktore musi byc skasowane przez ASO czy to cos innego?

Dziennie robie srednio 130-150 km i to na autostradzie wiec wszystkie warunki dopalania (po przeczytaniu 70- stron forum mysle ze sa spelnione).

Jakies rady ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez mcbeth » 8 mar 2011, 14:51

zielony110 napisał(a):Wymiana oleju byla robiona przy 65tys (nie w ASO).

Czy serwis posiadał IDS i skasował inspekcję olejową ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez zielony110 » 8 mar 2011, 14:56

Tego wlasnie nie wiem ale przypuszczam ze nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

PostTen post został usunięty przez Bandit 8 mar 2011, 22:17.
Powód: Zdublowany

Postprzez Myjk » 8 mar 2011, 18:34

Wiesz chociaż jaki olej został zalany? Trzeba mieć nadzieję, że to tylko nie skasowana inspekcja...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6