Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez gacek » 7 paź 2009, 18:49

Tak więc znajomy po dzisiejszej wizycie w ASO

Silnik do wymiany + wtryski. Ze starego pozostaje jedynie miska :)

Co do przyczyny. Oficjalnie związane jest z to z nieprzeprogramowaniem modułu PCM. ?Filtr DPF podobno ok i nie miał nic z tym wspólnego. Chociaż po części według mnie jest to wina DPF , może inaczej nie tyle wina DPF co procedury odpowiadającej za jego wypalanie.Procedura ta zawiodła w zwiazku z nieprzeprogramowaniem komputera.


Części idą z magazynu z Belgii, dostawy poniedziałek, środa. Pytanie ile zajmie montaż . Na to nie umieli odpowiedzieć.

A gwaracja na silnik nie zostanie przedłużona, wygasa wraz z gwarancją na samochód , czyli w maju 2010.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Myjk » 19 paź 2009, 08:39

gacek napisał(a):Oficjalnie związane jest z to z nieprzeprogramowaniem modułu PCM.

Czyli przepełnienie mieszanki olejowo-paliwowej w misce olejowej... (?)

gacek napisał(a):Części idą z magazynu z Belgii, dostawy poniedziałek, środa.
Pytanie ile zajmie montaż . Na to nie umieli odpowiedzieć.

Jak się sprawy mają?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 19 paź 2009, 23:01

Myjk napisał(a):gacek napisał:
Oficjalnie związane jest z to z nieprzeprogramowaniem modułu PCM.

Czyli przepełnienie mieszanki olejowo-paliwowej w misce olejowej... (?)

Tez chcialbym sie dowiedziec co to niby oznacza, bo jesli poprzedni program PCM byl wadliwy i mogl uszkodzic silnik i jest to zdanie oficjalne Mazdy to takiego zeznania mogliby uzyc inni poszkodowani ktorzy nawet juz gwarancji nie mieli, bo taki opis tyczy sie wady fabrycznej ukrytej.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 23 paź 2009, 11:18

krzych napisał(a):
Myjk napisał(a):gacek napisał:
Oficjalnie związane jest z to z nieprzeprogramowaniem modułu PCM.
Czyli przepełnienie mieszanki olejowo-paliwowej w misce olejowej... (?)

Tez chcialbym sie dowiedziec co to niby oznacza, bo jesli poprzedni program PCM byl wadliwy i mogl uszkodzic silnik i jest to zdanie oficjalne Mazdy to takiego zeznania mogliby uzyc inni poszkodowani ktorzy nawet juz gwarancji nie mieli, bo taki opis tyczy sie wady fabrycznej ukrytej.

przyczyna jest prosta:
uzytkownik powinnien regularnie sprawdzac poziom oleju w misce!
jesli jest on w okolicy "X" ,na bagnecie,to nalezy olej wymienic!
nie zapala sie zadna kontrolka informujaca o tym przepelnieniu!
wiadomo mi, ze mazda zmienila oprogramowanie dla DPF-a,
ktore to w mniejszym stopniu wtryskuje paliwo aby dopalic filter DPF,
i przez to tez auto mniej pali ON,
a i przy okazji wolniej przybywa paliwa w oleju!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 24 paź 2009, 12:07

Wątek wyczyszczony, proszę trzymać się tematu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gacek » 27 lis 2009, 09:23

Tak więc kolega już jeżdzi Madzią :)

Zaraz jak wyjechał z ASO zapaliła mu sie lampka DPF, niedługo myśląc zaraz zawrócił do serwisu.
Panowie "serwisanci" z usmiechem stwierdzili , że zapomnieli wykonac procedurę wypalania DPF.

Z kolejnych ciekawostek po tygodniu użytkowania zauwazył wycieki jakiegoś płynu pod silnikiem. Po wizycie w ASO okazało sie że ma rozszczelniona chłodnicę :)
Także silnik nowy, chłodnica nowa, IC nowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez jack7 » 27 lis 2009, 09:46

gacek napisał(a):Zaraz jak wyjechał z ASO... zapomnieli....

Które ASO jest takie profesjonalne? W Łodzi na Włókniarzy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez gacek » 1 gru 2009, 12:13

Dokładnie ! Matsuoka.
Nie mówiąć , że jej nawet nie umyli po 2 miesiącach czekania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez gacek » 4 gru 2009, 11:28

Znajomy dostał tel z serwisu ze w związku że tak długo naprawiali mu auto postanowili mu wymienic akumulator na nowy. Pomału robią mu chyba nowy samochód :P

UWAGA !!!
Akurat jak był w serwisie przywieżli M6 na lawecie po rozbujaniu silnika. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt , że stało mu się to PO RAZ 2 !!!
Miał chłopak szczęście , że nadal na gwarancji.
Podsłuchane za taka naprawę ASO wystawia MMP fakture na 40 tys ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Myjk » 4 gru 2009, 11:48

gacek napisał(a):Podsłuchane za taka naprawę ASO wystawia MMP fakture na 40 tys ?

Nic dziwnego, że klientów nie ostrzegają... hahaha
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez veimus » 14 gru 2009, 02:14

mam takie pytanko troche offtopic..

czy razem z tym bagnetem nie da się "wpuścić" jakiegoś dodatkowego czujnika przymocowanego do bagnetu tak zeby jak olej dojdzie do "X" to żeby dał znać najlepiej syreną o tej sytuacji? :) czujnik musiałby być bardzo mały i odporny na wysoką temperaturę...

ehhh to nie take proste jak się wydaje...
----------------------------
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2009, 01:26
Posty: 5
Skąd: Galway IRL / okolice Stalowej Woli
Auto: Brak :) Wkrótce M6 / H ACCORD

Postprzez Enduro » 15 gru 2009, 21:08

veimus napisał(a):czy razem z tym bagnetem nie da się "wpuścić" jakiegoś dodatkowego czujnika przymocowanego do bagnetu tak zeby jak olej dojdzie do "X" to żeby dał znać najlepiej syreną o tej sytuacji? :) czujnik musiałby być bardzo mały i odporny na wysoką temperaturę...

wszysko da sie zrobic...
ale mazda nie poradzila sobie z tym, prawie....
najnowsze oprogramowanie PCM-a powoduje, ze w opcji wylaczonego kluczyka, jesli motor mocno jest rozkecony,
wtedy zamykany jest doplyw powietrza przez centralna przepustnice,
ale tak czy owak nalezy w miare czesto podniesc maske
no i skontrolowac stan oleju, czy nie zbliza sie do "X-a"
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Summit » 11 sty 2010, 18:15

Witam, trochę tu już czasu nie pisałem.
Miałem identyczne objawy obroty na czerwone pole wyjęcie kluczyka nie pomaga. Udało mi się zdusić silnik, ale całość skończyła się na rozwalonej turbinie. Wymiana na gwarancji, auto stoi na Włókniarzy w Łodzi od 23 grudnia.
Przeklinam dzień w którym zdecydowałem się kupić diesla.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Enduro » 11 sty 2010, 18:56

stan oleju kontrolowales?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Summit » 11 sty 2010, 19:10

Kontrolowałem. Był w połowie drogi do X-a. 3 tyś km po wymianie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Enduro » 11 sty 2010, 19:28

Summit napisał(a):Kontrolowałem. Był w połowie drogi do X-a. 3 tyś km po wymianie.

wspolczuje!
no to ladny gips!
trzymym kciuki!
gwarancja, re(n)kojmia.,
czy skarbonka domowa padnie.?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Summit » 11 sty 2010, 19:40

Skarbonka pozostanie nienaruszona. Mam jeszcze rok gwarancji.
Jedyne co mnie frustruje to fakt, że 26 grudnia miałem jechać na 2 tygodnie do Amsterdamu i podróż, z przyczyn oczywistych, musiałem odwołać. Nie chcę nawet myśleć co by było gdybym pojechał i turbina zdecydowałaby się zepsuć, dajmy na to, na autobahnie w połowie drogi.
Nie ukrywam że mocno podkopało to moje zaufanie do tego samochodu. Nie wydaje mi się bym zdołał je już odzyskać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Enduro » 11 sty 2010, 20:18

teraz nalezy poszukac przyczyny
no i wyciagnac odp. wnioski z tej "usterki"
i moze je tu na forum opisac..
pozdr. i trzymym kciuki
a na Holandie przyjdzie czas...
nic/niczego tam nie zabraknie, jak dojedziesz te kilka tygodni pozniej..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 11 sty 2010, 20:24

i moze je tu na forum opisac..

Ale chyba nie w tym wątku, bo jak widać z DPFem niewiele to miało wspólnego.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Summit » 20 sty 2010, 08:52

O dziwo miało. Cała awaria turbiny została wywołana pośrednio przez DPF. Tak przynajmniej mówią goście z Matsuoka. Tak, czy owak, wczoraj po blisko miesiącu (bez 3 dni) odebrałem samochód. Czuję się jakbym nowym autem jeździł, nawet w środku jest charakterystyczny zapach palonego lakieru z nowej turbinki. Mazda wyceniła naprawę na <glupek2> ponad 10 tyś zł. No cóż. Niech producent płaci za swoje niedoróbki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6