Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Jaksa » 31 sty 2008, 11:46

peteros1 napisał(a):Strzeżonego....
Wiesz ....to tak jak w instrukcji obsługi kuchenki mikrofalowej ( w USA ) pisza ze nie mozna do niej wkładac zwierząt domowych <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 31 sty 2008, 11:46

peteros1 napisał(a):Strzeżonego....
Wiesz ....to tak jak w instrukcji obsługi kuchenki mikrofalowej ( w USA ) pisza ze nie mozna do niej wkładac zwierząt domowych <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 31 sty 2008, 11:56

Jaksa napisał(a):Wiesz ....to tak jak w instrukcji obsługi kuchenki mikrofalowej ( w USA ) pisza ze nie mozna do niej wkładac zwierząt domowych <lol>


Wkładać można.
Suszyć nie można... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Maciej Loret » 31 sty 2008, 11:56

Jaksa napisał(a):Wiesz ....to tak jak w instrukcji obsługi kuchenki mikrofalowej ( w USA ) pisza ze nie mozna do niej wkładac zwierząt domowych <lol>


Wkładać można.
Suszyć nie można... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Piotrus » 31 sty 2008, 12:49

Dzieki za rady,moze to i zbiek okolicznosci,ze przy wymianie oleju zapalila sie kotrolka ale ostatnio wymienilem swiece i filtr powietrza i odpiolem wtyczke czujnika powietrza a po ponownym wpieciu kontrolka zgasla :D ,wiec moze tu lezala przyczyna.Mam przejechane ok 110000 mil jak kontrolka silnika zapali sie znowu to pojade do servisu niech obadaja sprawe.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Piotrus » 31 sty 2008, 12:49

Dzieki za rady,moze to i zbiek okolicznosci,ze przy wymianie oleju zapalila sie kotrolka ale ostatnio wymienilem swiece i filtr powietrza i odpiolem wtyczke czujnika powietrza a po ponownym wpieciu kontrolka zgasla :D ,wiec moze tu lezala przyczyna.Mam przejechane ok 110000 mil jak kontrolka silnika zapali sie znowu to pojade do servisu niech obadaja sprawe.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez vienek » 15 sie 2008, 12:36

Witam
Wczoraj wymieniłem olej w silniku (Mobil 10W40), 4,8l jak w instrukcji. Sprawdzam na stalce i z jednej strony stalki jest max, a z drugiej ze 3mm ponad max. I w tej sytuacji nie wiem o co tu chodzi i którego wskazania się trzymać. Czy spuścić trochę oleju? Chyba po obu stronach stalki powinno pokazywać to samo (sprawdzałem kilkanaście razy ). Może ktoś mi podpowie. Dodam, że to Mazda 6 diesel, kombi `04.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez vienek » 15 sie 2008, 12:36

Witam
Wczoraj wymieniłem olej w silniku (Mobil 10W40), 4,8l jak w instrukcji. Sprawdzam na stalce i z jednej strony stalki jest max, a z drugiej ze 3mm ponad max. I w tej sytuacji nie wiem o co tu chodzi i którego wskazania się trzymać. Czy spuścić trochę oleju? Chyba po obu stronach stalki powinno pokazywać to samo (sprawdzałem kilkanaście razy ). Może ktoś mi podpowie. Dodam, że to Mazda 6 diesel, kombi `04.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez fuks » 18 sie 2008, 11:50

Witam panowie . a co się może stać jezeli mój mechanik specjalista nalał mi oleju ponad miarę????????
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez fuks » 18 sie 2008, 11:50

Witam panowie . a co się może stać jezeli mój mechanik specjalista nalał mi oleju ponad miarę????????
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez martinpl » 18 sie 2008, 13:15

fuks jezeli "troche" ponad miare to nic zlego, jezeli duzo ponad miare to idziesz do apteki, kupujesz strzykawke, idziesz do sklepu z czesciami do malucha/poloneza i kupujesz metr przewodu paliwowego, nakladasz przewod na strzykawke, idziesz do auta, wyciagasz bagnet do pomiaru poziomu oleju, wkladasz tam rurke i "zaciagasz" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez martinpl » 18 sie 2008, 13:15

fuks jezeli "troche" ponad miare to nic zlego, jezeli duzo ponad miare to idziesz do apteki, kupujesz strzykawke, idziesz do sklepu z czesciami do malucha/poloneza i kupujesz metr przewodu paliwowego, nakladasz przewod na strzykawke, idziesz do auta, wyciagasz bagnet do pomiaru poziomu oleju, wkladasz tam rurke i "zaciagasz" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez gstr » 19 sie 2008, 11:23

Tak sobie czytam o tym poziomie oleju... I chyba zgodzę się z Kolegą twierdzącym o zalewaniu do połowy...

Po pierwsze przelanie oleju powyżej F potrafi zrobić bardzo duży krzywdy.

Po drugie nalewamy olej od góry i generalnie kilka dobrych chwil trwa zanim wszystko ścieknie na dół.

Po trzecie procedura wymiany oleju w serwisie wygląda tak – lejemy na oko, żeby się pokazał, odpalamy silnik aż zgaśnie lampka oleju, gasimy silnik, czekamy kilka chwil (ale nie 15 minut!) i dolewamy do F. Siłą rzeczy jesteśmy wtedy powyżej F... Szczęśliwie olej chyba nieznacznie zwiększa objętość po nagrzaniu...

Czyli – F jest naszym celem, tylko musimy sobie zdawać sprawę z powyższych realiów...


Generalnie z moich doświadczeń wynika, że jak naleję gdzieś pomiędzy 3/6 a 4/6 to najlepiej na tym wychodzę. W starym Comprex'ie raz olej zżerał jak było nalane właśnie do F (i z odmy koszmarnie dymił), a nowej 6'stce mam zalane do 2/3 (tak!), właśnie nadchodzi wymiana (10 tys. km) i nie ubyło zupełnie nic.

A podobno 6'stki 136 KM muszą żreć olej...

Natomiast zgodzę się z tym co twierdzą, aby w dieslu częściej olej wymieniać. W przeciwieństwie do benzyny, gdzie aż tak dużego znaczenia to nie ma. W dieslu olej pełni w dużej mierze funkcję czyszczącą... Stąd czarny po kilku minutach pracy.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez gstr » 19 sie 2008, 11:23

Tak sobie czytam o tym poziomie oleju... I chyba zgodzę się z Kolegą twierdzącym o zalewaniu do połowy...

Po pierwsze przelanie oleju powyżej F potrafi zrobić bardzo duży krzywdy.

Po drugie nalewamy olej od góry i generalnie kilka dobrych chwil trwa zanim wszystko ścieknie na dół.

Po trzecie procedura wymiany oleju w serwisie wygląda tak – lejemy na oko, żeby się pokazał, odpalamy silnik aż zgaśnie lampka oleju, gasimy silnik, czekamy kilka chwil (ale nie 15 minut!) i dolewamy do F. Siłą rzeczy jesteśmy wtedy powyżej F... Szczęśliwie olej chyba nieznacznie zwiększa objętość po nagrzaniu...

Czyli – F jest naszym celem, tylko musimy sobie zdawać sprawę z powyższych realiów...


Generalnie z moich doświadczeń wynika, że jak naleję gdzieś pomiędzy 3/6 a 4/6 to najlepiej na tym wychodzę. W starym Comprex'ie raz olej zżerał jak było nalane właśnie do F (i z odmy koszmarnie dymił), a nowej 6'stce mam zalane do 2/3 (tak!), właśnie nadchodzi wymiana (10 tys. km) i nie ubyło zupełnie nic.

A podobno 6'stki 136 KM muszą żreć olej...

Natomiast zgodzę się z tym co twierdzą, aby w dieslu częściej olej wymieniać. W przeciwieństwie do benzyny, gdzie aż tak dużego znaczenia to nie ma. W dieslu olej pełni w dużej mierze funkcję czyszczącą... Stąd czarny po kilku minutach pracy.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez lopez21 » 20 mar 2009, 17:46

witam
ja może jeszcze pociągnę dalej temat kasowania kompa po wymianie oleju mazda 6 diesel '07 czyli DPF-em
jakby tego się nie skasowało to co może się stać i co to znaczy "skasownie rozcieńczenia oleju"
znajomy mechanik twierdzi że nie trzeba nic takiego kasować a to jest tylko nabijanie kasy ASO
a wychodząc na przeciw pytaniom twierdzi że po 2005 wszystkie komputery są "samouczace się" tzn. po zaniku napięcia komp sprawdza wszystkie ustawienia i na nowo się programuje
bardzo proszę o wasze komentarze izdanie na ten temat
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez lopez21 » 20 mar 2009, 17:46

witam
ja może jeszcze pociągnę dalej temat kasowania kompa po wymianie oleju mazda 6 diesel '07 czyli DPF-em
jakby tego się nie skasowało to co może się stać i co to znaczy "skasownie rozcieńczenia oleju"
znajomy mechanik twierdzi że nie trzeba nic takiego kasować a to jest tylko nabijanie kasy ASO
a wychodząc na przeciw pytaniom twierdzi że po 2005 wszystkie komputery są "samouczace się" tzn. po zaniku napięcia komp sprawdza wszystkie ustawienia i na nowo się programuje
bardzo proszę o wasze komentarze izdanie na ten temat
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez Jaksa » 20 mar 2009, 22:13

lopez21 napisał(a):znajomy mechanik twierdzi że nie trzeba nic takiego kasować a to jest tylko nabijanie kasy ASO
Jasne , nie kasuj inspekcji oleju , wtrysków ,sond DPF zobaczymy na jak długo starczy Ci filtr cząstek stałych i kiedy zatrzesz układ tłokowo-korbowy. Jak dobrze poszukasz na tym forum uzyskasz dokładne informację jak działa i co powoduje wypalanie filtra cząstek stałych .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 20 mar 2009, 22:13

lopez21 napisał(a):znajomy mechanik twierdzi że nie trzeba nic takiego kasować a to jest tylko nabijanie kasy ASO
Jasne , nie kasuj inspekcji oleju , wtrysków ,sond DPF zobaczymy na jak długo starczy Ci filtr cząstek stałych i kiedy zatrzesz układ tłokowo-korbowy. Jak dobrze poszukasz na tym forum uzyskasz dokładne informację jak działa i co powoduje wypalanie filtra cząstek stałych .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lopez21 » 21 mar 2009, 01:15

dobra ale gdzieś już tutaj czytałem że na wyświetlaczu nie pojawia się inspekcja czy wymiana oleju tak jak w np.VW i skąd mam wiedzieć że już przyszedł czas na wymianę oleju? I jeszcze jedno co robili ci którzy sprowadzili mazdę po lifcie a nie było jeszcze ASO? Mają już zatarte silniki czy jeszcze jeżdżą?
A jak ten problem rozwiązują inni producenci -też wołają na każdą wymianę?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez lopez21 » 21 mar 2009, 01:15

dobra ale gdzieś już tutaj czytałem że na wyświetlaczu nie pojawia się inspekcja czy wymiana oleju tak jak w np.VW i skąd mam wiedzieć że już przyszedł czas na wymianę oleju? I jeszcze jedno co robili ci którzy sprowadzili mazdę po lifcie a nie było jeszcze ASO? Mają już zatarte silniki czy jeszcze jeżdżą?
A jak ten problem rozwiązują inni producenci -też wołają na każdą wymianę?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6