Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Martzin75 » 30 lis 2010, 20:06

@ Bob, dzięki. Podniosles mnie na duchu :), wezmę Mazde a nie Honde CRV. Zobaczymy w praniu, auto ma tylko 28tys wiec jest dopieronco dotarte.
Początkujący
 
Od: 30 lis 2010, 17:53
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH (2009) 2,2 MZR-CD 185 Sport

Postprzez polak900 » 30 lis 2010, 21:03

Bob_DG napisał(a):A ja powiem tak. Posiadam mazde 2.0 143 km z DPF. Gdyby nie to forum nawet bym nie wiedział, że go posiadam. Przebieg blisko 140 tys i zero jakichkolwiek problemów. Oczywiście mazda od nowości serwisowana i zawsze lana dexelia dpf.


i oczywiście głównie poruszasz się po mieście?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez polak900 » 30 lis 2010, 21:04

Martzin75 napisał(a):@ Bob, dzięki. Podniosles mnie na duchu :), wezmę Mazde a nie Honde CRV. Zobaczymy w praniu, auto ma tylko 28tys wiec jest dopieronco dotarte.


jak robisz trasy często nie masz co się zastanawiać nad wyborem
jak jeździsz głównie po mieście to sobie daruj silnik D
pozdrowienia
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez polak900 » 30 lis 2010, 21:05

Myjk napisał(a):
polak900 napisał(a):wymuszony przez organizacje zielonych, producenci musieli je założyć bez żadnego przygotowania bo inaczej nie dostaliby homologacji.

Normy EURO są znane na parę lat przed ich wprowadzeniem w życie, patrz EURO6 –> 2014r (a było rozpisane już w 2008). Więc też nie wciskaj głupot, bo takich co to łykną jest (mam nadzieję) mało. Obecne normy EURO wprowadzane przez "zielonych" (co to w ogóle znaczy?) nie są już stricto dla ochrony środowiska, ale głównie dla ochrony ludzi. Tak, ja wiem, że kiedyś nie było katalizatorów, nie było DPFów i wszyscy żyli. Kiedyś na kominach spalarni czy fabryk też nie było filtrów i cały syf leciał w atmosferę. Dzisiaj jednak filtry są konieczne -- bo trochę zmądrzeliśmy przez te 50 lat. Na tej zasadzie bezsensowne jest budowanie oczyszczalni ścieków, itp. bo przecież to bezsensowne koszty -- skoro można zrzucać fekalia wprost do Wisły. Po co wyznaczać miejsca na odpady, skoro można je wyrzucać do lasów. Dlatego zwyczajnie, usuwanie katalizatorów i filtrów DPF, uważam za cofanie się w rozwoju -- a wszystko to głównie przez głupotę ludzi. Po pierwsze nie potrafiących dobrać auta do przeznaczenia. Po drugie nie potrafiących obsługiwać sprzętu (większość nawet nie posili się aby przeczytać instrukcję). Po trzecie oszczędzania na wszystkim na czym się da, od zakupu trupa, po oszczędzanie na eksploatacji (np. ktoś woli wydać 2 koła na usunięcie filtra, zamiast kupić za to "czujnik"). To jest chore.

kmink napisał(a):starając się za wszelka cenę przedstawić mnie w złym świetle...



Sam sobie idealną laurkę wystawiłeś. Tylko pogratulować kreatywności. <lol>

to dlaczego DPF nie jest objęty gwarancją?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Bandit » 1 gru 2010, 00:08

polak900 napisał(a):to dlaczego DPF nie jest objęty gwarancją?

Bo to jest "filtr". A jakiś inny filtr (powietrza, paliwa, oleju, kabinowy, cząstek stałych itp...) jest objęty gwarancją ? Wątpię :P
P.S
Potrzebny był ten cytat na pół strony ? Starajcie się pisać bardziej przejrzyście <prosze>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Myjk » 1 gru 2010, 08:43

polak900 napisał(a):to dlaczego DPF nie jest objęty gwarancją?

Nie wiem gdzie coś takiego wyczytałeś z mojego postu -- w każdym razie gratuluję umiejętności odniesienia się do czytanego tekstu. Tymczasem odpowiadając na Twoje pytanie: ta część, jak każdy element nieeksploatacyjny* (czyli wykluczając filtry: paliwa, oleju, kabinowy, etc.) jest objęty gwarancją, jeśli jego uszkodzenie wynikło nie z winy użytkownika. Poszukaj postów forumowicza mr_t -- miał wymieniony filtr w ramach gwarancji.

*) mi w zeszłym tygodniu na gwarancji wymieniono gumy wahacza przedniego zawieszenia, choć myślałem, że jest to element eksploatacyjny. Np. w Skodzie, a więc w "szmelcwagen grup", za wymianę tego elementu się płaciło nawet na gwarancji.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez polak900 » 1 gru 2010, 21:48

ok to zwracam honor chociaż nie bardzo chce mi się w to wierzyć
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez TuneFORCE » 2 gru 2010, 02:57

Martzin75 napisał(a):@ Bob, dzięki. Podniosles mnie na duchu :), wezmę Mazde a nie Honde CRV. Zobaczymy w praniu, auto ma tylko 28tys wiec jest dopieronco dotarte.


ja bym brał honde
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Myjk » 2 gru 2010, 09:16

polak900 napisał(a):chociaż nie bardzo chce mi się w to wierzyć

Ale w co nie chcesz wierzyć? Że DPF został wymieniony na gwarancji, czy że mi wymienili gumy wahacza? Tutaj masz post rzeczonego wcześniej mr_t –> wymiana DPF na gwarancji a w sprawie gum wahaczy możesz po prostu zadzwonić do ASO z zapytaniem czy te podlegają wymianie gwarancyjnej jeśli są naruszone. BTW Felgi też mi wymienili na nowe w ramach gwarancji. W Fabce też mi spuchły felgi tuż przed końcem gwarancji i tam nie podlegały gwarancji...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez polak900 » 2 gru 2010, 14:06

Myjk napisał(a):
polak900 napisał(a):chociaż nie bardzo chce mi się w to wierzyć

Ale w co nie chcesz wierzyć? Że DPF został wymieniony na gwarancji, czy że mi wymienili gumy wahacza? Tutaj masz post rzeczonego wcześniej mr_t –> wymiana DPF na gwarancji a w sprawie gum wahaczy możesz po prostu zadzwonić do ASO z zapytaniem czy te podlegają wymianie gwarancyjnej jeśli są naruszone. BTW Felgi też mi wymienili na nowe w ramach gwarancji. W Fabce też mi spuchły felgi tuż przed końcem gwarancji i tam nie podlegały gwarancji...


dobra dobra już spoko
nawet się cieszę że tak jest
kończymy ten temat

dzięki za linka o dpf, dzięki za pomoc
pozdro

i tak uważam że DPF to duży problem współczesnych silników D, ale to moje zdanie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Bandit » 2 gru 2010, 21:54

polak900 napisał(a):i tak uważam że DPF to duży problem współczesnych silników

To i ja na zakończenie debaty wtrącę swoje zdanie ;)
Uważam, że sam DPF nie jest problemem. Według mnie problemem jest (jak w większości awarii samochodów) nieświadomość, brak umiejętności i wiedzy, a czasem nawet głupota samych użytkowników tego cudeńka :)
Pozdrawiam właścicieli DPFu i życzę bezawaryjności :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez zorik » 4 gru 2010, 21:15

Witam wlasnie zainstalowalem emulator DPFu w mojej mazdzie 6 i jak narazie wszystko gra. Czlowiek, ktory mi to instalowal powiedzial jedynie, ze moze walnac wkrotce czujnik temperatury za katalizatorem takze zobaczymy co bedzie dalej. Ponoc ten czujnik jest bardzo czestym i drogim problemem jak rowniez turbina wysiadajaca przy przebiegu 130 tysiecy i wyzej. Poki co jutro ruszam w trase 500 kilometrow i zobaczymy. Sam filter DPF po wyjeciu wygladal tragicznie, byl doszczetnie zapchany i nie bylo przez niego prawie zadnego przeplywu powietrza, tylko czarna sadza w kazdym tuneliku, kompletna kicha. Auto chodzi znacznie lepiej po zainstalowaniu emulatora i usunieciu tego badziewia, aczkolwiek moj stary Mondeo TDCi byl i tak duzo lepszym autem.
zorik
 

Postprzez ru35 » 4 gru 2010, 23:13

zorik napisał(a):Mondeo TDCi byl i tak duzo lepszym autem.
A czy twój stary mondeo miał DPF ? bo moja stara M6 nie miała , a obecna która ma 160 000 i DPF to od początku nie mam żadnego problemu , żeby nie forum to bym nie wiedział że ludzie mają problemy. A poza tym wszyscy znamy " bezawaryjnośc forda tdci " jeżeli Ty nie znasz to masz wielkie szczęscie
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez nynuch76 » 4 gru 2010, 23:21

zorik napisał(a): moj stary Mondeo TDCi byl i tak duzo lepszym autem.
To tylko wyjątek potwierdzający nie najlepszą opinię o tej jednostce co odzwierciedla wartość tego samochodu na rynku aut używanych cena nie bierze się z powietrza. <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez zielu72 » 30 gru 2010, 19:27

Witam wszystkich.
Ja opisze mój dziwny problem z dpf.
Auto kupione od 2 właściciela zaraz po okresie gwarancyjnym(zero zarejestrowanych problemów z dpf-em.
Przez 2 lata użytkowania głównie w mieście nic się nie działo do czasu wyjazdu na Chorwację :|
po przejechaniu ok 500 km migająca kontrolka dpf i po chwili reszta tzn.tryb awaryjny-po trasie najbliższy serwis mazdy wypalanie i wymiana oleju-spokój na 1000km po czym w drodze powrotnej sytuacja się powtarza a do domu jeszcze ok800 km.Trudno-jadę na trybie awaryjnym do samego domu i po kilku dniach wypalanie i wymiana oleju.Od tamtej pory minęło 2000km po mieście i nic!!!!!,o co chodzi? <co?>
Po wielu przemyśleniach doszedłem co mogło być przyczyną......
Otóż na wyjazd założyłem box dachowy(pożyczony) i aby go nie uszkodzić czy coś w tym stylu jechałem max 110-120 km/h na 6 biegu co dało przez większość trasy ok 2000 obrotów,max 2100(ekonomia <oczy> )
Więc chciałbym teraz zapytać szanownych forumowiczów czy dobrze kombinuje że mogło być to powodem moich problemów w podróży <co?> ?
Każda uwaga będzie dla mnie cenna....
Pozdrawiam i życzę szampańskiej zabawy w Nowy Rok.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 16:40
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 diesel 143KM

Postprzez Dejw87 » 30 gru 2010, 23:34

Nie chciałbym wyrokować, bo nie jestem w tej kwestii ekspertem, ale od złego paliwa zacząłbym szukanie przyczyn. Na forum było już gdzieś o tym – paliwo w Chorwacji jest do bani.
pozdr
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 22:39
Posty: 12
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY 143 KM 2007 r.

Postprzez jarku007 » 31 gru 2010, 11:36

Dejw87 napisał(a):paliwo w Chorwacji jest do bani.
    Nie zgodzę się .Paliwo w HR nie jest do bani !! Trzeba TYLKO wiedzieć "co" się wlewa !! !!
zielu72 napisał(a):po przejechaniu ok 500 km migająca kontrolka dpf
    zresztą kolega jeszcze miał paliwo w baku z PL ...
zielu72 napisał(a):Otóż na wyjazd założyłem box dachowy(pożyczony) i aby go nie uszkodzić czy coś w tym stylu jechałem max 110-120 km/h na 6 biegu co dało przez większość trasy ok 2000 obrotów,max 2100(ekonomia )
    Moja M5 była dwa razy w HR -jadąc praktycznie tylko autostradami (SK/A/SLO/HR) z prędkościami na tempomacie rzędu do 140km/h... <faja>
    Zero problemów ... nawet przy długotrwałej podróży z tymi prędkościami...
    Na 99% to nie box ani prędkość ( moim zdaniem :) )
    Wracając do ON w HR to najlepsze do silników z DPF/FAP paliwo jest na INA-EuroDiesel oraz OMV-Premium
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez zielu72 » 31 gru 2010, 13:51

zgadza się. 1 tankowanie na bp w warszawie,potem w Austrii następnie Chorwacja INA.Jeśli chodzi o prędkość to 140km/h jest ok bo obroty są wtedy grubo ponad 2000 obrotów,ja natomiast jadąc 110 nie przekraczałem nawet 2000 obrotów lub było około tyle a podobno Dpf wypala się od ok 2200-2500,
dlatego wnioskuję że to mogło być przyczyną...
W przyszłym roku Francja ,dlatego już teraz martwię się aby nie spotkało mnie to ponownie :|
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 16:40
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 diesel 143KM

Postprzez katoda » 31 gru 2010, 23:34

U mnie w instrukcji pisze jasno: do wypalenia filtra potrzeba minimum 15 minut ciągłej jazdy z obrotami powyżej 2000 RPM i prędkością powyżej 40 km/h. Mnie dealer uprzedził że 6 wrzuca się powyżej 120 km/h i staram się tego trzymać. Efekt? 47kkm, z tego 90% po autostradach i jak na razie nie wiem jak wygląda zapalona lampka sygnalizująca problemy z DPF.
Może przy takim stylu jazdy, 110 km/h na 6 biegu silnik generuje większą ilość sadzy i to było jedną z przyczyn Twoich problemów z filterm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 187 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez adasso » 3 sty 2011, 11:21

I u mnie zaczeła pulsować kontrolka DPF. Nie słyszę jednak zadnych objawów wypalania – dopalania itd. nie ma tez innych objawów i zupełnie nie wiem o co cho? a gdzie można tego emulatora zainstalować i jakie rzędu koszty to są...? Będę wdzięczny za pomoc.
adasso
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6