Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez Myjk » 25 sie 2009, 08:31

gacek napisał(a):Chłopak jeżdzi przynajmniej raz w tyg Wa-wa Łodź i raczej ma cięzką nogę.

W takim razie bardzo dziwna sprawa...

gacek napisał(a):Bodajże miesiąc temu zaczął mu mrugac DPF ale po procedurze wypalania i zatankowaniu do pełna juz więcej się nie zapalił.

To już w ogóle dziwna sprawa – wypalali mu DPF, zatem miał zapewne wymieniony olej? Miesiąc później taka skucha... Czy przy tej operacji sprawdzili stan IC i ogólnie całego dolotu? Wg mnie to powinno być obligatoryjne w sytuacji przepalania (może warto wspomnieć o tym w jakimś pisemku do MMP?).

gacek napisał(a):Czy program był zmienany nie wiem, ale chyba przy przeglądzie okresowym , który miał miejsce w maju taka procedura chyba powinna byc obowiązkowa mimo , ze nie dostał żadnego pisma od Mazdy.

Tak, powinna być wykonana. Powinien być także sprawdzony IC czy nie podpada pod akcję serwisową.

gacek napisał(a):Myjk>>>> rozumiem , że do Ciebie to pismo przyszło z Mazdy Poland mimo , że pierwszym właścicielem który istnieje w papierach jest Niemiecki dealer.

Tak, przyszło. Nie wiem jakim cudem, bo w co najmniej dwóch miejscach mogło zostać wyrzucone do kosza.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gacek » 25 sie 2009, 08:56

gacek napisał:
Bodajże miesiąc temu zaczął mu mrugac DPF ale po procedurze wypalania i zatankowaniu do pełna juz więcej się nie zapalił.


Może źle to ująłem, piszac :procedura" miałem na myśli że sam leciał na trasie 6-5 km na 3 biegu przy 2 tys obr.

Ale dizwi mnie ten przegląd w maju, zreszta mój ojciec tez ma kyupowana w maju dla pewności chyba wezme jego VIN i tez sprawdzę go w serwisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Myjk » 25 sie 2009, 08:59

gacek napisał(a):Może źle to ująłem, piszac :procedura" miałem na myśli że sam leciał na trasie 6-5 km na 3 biegu przy 2 tys obr.

Oleju nie sprawdził wtedy? Byłoby potwierdzenie lub zaprzeczenie
czy ta chrzaniona kontrolka faktycznie pokazuje przepełnienie się oleju.

gacek napisał(a):Ale dizwi mnie ten przegląd w maju, zreszta mój ojciec tez ma kyupowana w maju dla pewności chyba wezme jego VIN i tez sprawdzę go w serwisie.

Koniecznie. Niestety poziom ASO jest w PL... niski, dlatego trzeba sobie samemu pupę chronić.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 25 sie 2009, 09:48

Myjk napisał(a):Oleju nie sprawdził wtedy? Byłoby potwierdzenie lub zaprzeczenie
czy ta chrzaniona kontrolka faktycznie pokazuje przepełnienie się oleju.

W instrukcji stoi 'jak wół' : kontrolka miga – jedź do ASO. Kontrolka świeci – możesz sam wypalać. Jak się przyzna, że mu kontrolka migała to się sam podłoży – obsługa niezgodna z instrukcją obsługi.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 25 sie 2009, 10:02

Myjk napisał(a):Byłoby potwierdzenie lub zaprzeczenie
czy ta chrzaniona kontrolka faktycznie pokazuje przepełnienie się oleju.

Newbie, Enduro i pare innych osob (mechanikow) juz Ci mowilo, ze to nei ma zwiazku z fizyczna iloscia ON w oleju, a z aproksymowana przez ECU.

mcbeth napisał(a):W instrukcji stoi 'jak wół' : kontrolka miga – jedź do ASO. Kontrolka świeci – możesz sam wypalać.

Mowisz powaznie? Mi miga, ale jestem na 99% pewien ze przez zblizajaca sie wielkimi krokami wymiane oleju. W ktorej instrukcji, tym swistku czy user manual?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 25 sie 2009, 10:10

mcbeth napisał(a):W instrukcji stoi 'jak wół' : kontrolka miga – jedź do ASO. Kontrolka świeci – możesz sam wypalać.

Ale migająca kontrolka to także na tyle zapełniony filtr DPF, że nie ma możliwości przepalenia go osobiście.
Nie jest to wcale jednoznaczne z przepełnieniem oleju, choć mocno powiązane...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gacek » 25 sie 2009, 10:14

Wróciliśmy z ASO Matsuoka w Łodzi. Niestety jedyny autoryzowany na dzien dzisiejszy w Łodzi.

Szanowny Pan w ASO stwierdził że nie ma żadnej akcji serwisowej dotyczącej rozbujanego silnika, odnoszac się do pisma które pokazywałes Myjk.

Co ciekawe mojego ojca auto jak i jego podlega również akcji uszczelnienia IC i przeprogramowania kompa. Jak to możłiwe że te usterki nie zostały usunięte na dwóch kolejnych przeglądach okresowych !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez mcbeth » 25 sie 2009, 10:18

krzych napisał(a):Mowisz powaznie? Mi miga, ale jestem na 99% pewien ze przez zblizajaca sie wielkimi krokami wymiane oleju. W ktorej instrukcji, tym swistku czy user manual?

Już to cytowałem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=858951&highlight=fachman#858951


Myjk napisał(a):Ale migająca kontrolka to także na tyle zapełniony filtr DPF, że nie ma możliwości przepalenia go osobiście.
Nie jest to wcale jednoznaczne z przepełnieniem oleju, choć mocno powiązane...

Potraktujmy to szerzej – migająca kontrolka oznacza potrzebę sprawdzenia w warsztacie. Czy to pełny filtr, czy za dużo oleju – sprawa drugorzędna.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Enduro » 25 sie 2009, 10:19

gacek napisał(a):Co ciekawe mojego ojca auto jak i jego podlega również akcji uszczelnienia IC i przeprogramowania kompa. Jak to możłiwe że te usterki nie zostały usunięte na dwóch kolejnych przeglądach okresowych !

ano możłiwe...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 25 sie 2009, 10:23

gacek napisał(a):Szanowny Pan w ASO stwierdził że nie ma żadnej akcji serwisowej dotyczącej rozbujanego silnika, odnoszac się do pisma które pokazywałes Myjk.

W takim razie wydrukuj, i mu pokaż. Zapytaj też, dlaczego przy ostatnim przeglądzie
okresowym nie sprawdzili konieczności update'u PCM oraz szczelności IC...
Są to akcje serwisowe – klient nie musi o nich wiedzieć, bo są to wady ukryte.

mcbeth napisał(a):Potraktujmy to szerzej – migająca kontrolka oznacza potrzebę sprawdzenia w warsztacie. Czy to pełny filtr, czy za dużo oleju – sprawa drugorzędna.

Zgadzam się. Po za jednym. Dlaczego kontrolka zgasła na kolejny miesiąc?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 25 sie 2009, 10:49

mcbeth napisał(a):Już to cytowałem:

Nie widzialem tego, ale i tak znaczenie ma czy w instrukcji czy w ulotce (przynajmniej dla mnie). Wnioskuje zatem ze w ulotce skoro odpowiedz Twoja jest na cytat z ulotki

mcbeth napisał(a):migająca kontrolka oznacza potrzebę sprawdzenia w warsztacie

Dokladnie. IDS odczyta powod. Chyba sie jedna wybiore odczytac swoj :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 25 sie 2009, 10:52

krzych napisał(a):Wnioskuje zatem ze w ulotce skoro odpowiedz Twoja jest na cytat z ulotki

To cytat z instrukcji użytkownika.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 25 sie 2009, 11:00

mcbeth napisał(a):
krzych napisał(a):Wnioskuje zatem ze w ulotce skoro odpowiedz Twoja jest na cytat z ulotki

To cytat z instrukcji użytkownika.


Ok. Czyli pewny. Zatem u mnie powinien byc blad. ELM nie widzi, wiec albo nie zawsze musi to byc blad (i moze faktycznie wymiana oleju – szczegolnie, ze nie odcielo mi mocy, a tez byl drugi taki przypadek), albo nie jest to blad "osprzetu silnika" i OBD nie musi go zglaszac (w co watpie, bo OBD jest m.in. po to by kontrolowac "ekologie" samochodu). Zaczyna to wszystko byc bardzo ciekawe.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez gacek » 26 sie 2009, 13:55

Tak się zastanawiam z kumplem czy nie wystosowac pisma do MMP.

Bo po pierwsze bazując na piśmie Myjka, przy tej przypadłości chodzi o przeprogramowanie PCM tak?
Pytanie brzmi skąd szary uzytkownik Mazdy, nie czytający forum, ma wiedziec o akcjach serwisowych.
Bo skoro na pierwszym czy nawet na drugim przegladzie ASO na Szparagowej nie usuwa się usterek związanych z akcjami serwisowymi to cos chyba jest nie tak.
Czy przy przegladzie nie jest wbijany w system VIN i nic tam nie wyskakuje.?

Teraz jak oddawał swoje auto do serwisu przy okazji sprawdziłem sowje oraz mojego ojca, no i oczywisce on swój tez sprawdził

U mnie nic – ja mam przed FL
Ojciec – uszczelnienie IC
Kumpel – przeprogramowanie PCM i uszczelnienie IC


Ja rozumiem że mogło się zdarzyć i da się to naprawić ale gdyby było to strikto zwiazane z błędem popełnionym przez ASO, czyli nie przeprogramowanie PCM, to kolega nadal cieszyłby sie z frajdy jazdy M6.
A znając nasze serwisy to auto juz nigdy nie bedzie takie samo :(

Czy ktoś umie odpowiedzieć od kiedy dana akcja serwisowa istnieje ?

Powiedzcie jaka jest szansa na dostanie auta zastępczego jesli okaze sie oczywiście że auto zostanie zrobione na gwaracji, jakie sa praktyki Mazdy w tej kwestii ?
Ostatnio edytowano 26 sie 2009, 14:15 przez gacek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Maciej Loret » 26 sie 2009, 14:14

gacek napisał(a):Czy ktoś umie odpowiedzieć od kiedy dana akcja serwisowa istnieje ?


1. ASO.
2. http://www.oeamtc.at/rueckrufe/
3. http://www.autoservicepraxis.de/rueckru ... eller.html
4. http://www.autoservicepraxis.de/rueckru ... 04121.html
Ostatnio edytowano 26 sie 2009, 14:28 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 26 sie 2009, 14:19

gacek napisał(a):Bo po pierwsze bazując na piśmie Myjka, przy tej przypadłości chodzi o przeprogramowanie PCM tak?

Tak, prawdopodobnie zmieniana jest sekwencja, czas i ilość wtrysków w czasie wypalania DPF.

gacek napisał(a):Czy przy przegladzie nie jest wbijany w system VIN i nic tam nie wyskakuje.?

Jest wbijany – i wyskakuje odpowiednia informacja. Jeśli nie zostaliście poinformowani, to jest to zaniedbanie ze strony ASO. Jak już pisałem, użytkownik nie może o tym wiedzieć skądinąd niż od swojego ASO (no, i z forum ;).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jack7 » 26 sie 2009, 17:10

Na Szparagowej w Łodzi od końca kwietnia nie mają autoryzacji a tym samym wglądu do bazy danych mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez gacek » 7 paź 2009, 15:21

Powiedzcie mi . Czy gdzieś mozna znależć ogólne warunki gwarancji jezeli chodzi o Mazdę.

Sprawa wyglada na dzień dzisiejszy tak , że co prawda uwzględnili wymiane silnika na nowy, ale oczywiście bez osprzętu. Czyli jest to teraz tak, że wczoraj dopiero wysłali wtryski do Warszawy na diagnozę czy się nadają.
Czyli teraz po kolei będa wysyłac wtryski, turbo itp na diagnozę.?
Czy naprawa gwarancyjna może przeciągac się w nieskonczoność ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Jaksa » 7 paź 2009, 16:37

gacek napisał(a): wczoraj dopiero wysłali wtryski do Warszawy na diagnozę czy się nadają
Serwis Denso jako jedyny w tym kraju ma autoryzacje na układy paliwowe , mają tez odpowiedni sprzet do testowania – normalna procedura. Jak znam zycie to i tak bedą do wymiany :)
gacek napisał(a): turbo
Turbinę to raczej sami powinni ocenic ....
gacek napisał(a):Czy naprawa gwarancyjna może przeciągac się w nieskonczoność
W nieskonczonosc to raczej przesada ale nie jest to takie hop.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez brii » 7 paź 2009, 17:00

gacek napisał(a):Czy naprawa gwarancyjna może przeciągac się w nieskonczoność ?

Wszystko zależy od warunków gwarancji – ogólnie żadne prawo nie zobowiązuje gwaranata do niczego w przypadku kiedy klient korzysta z gwarancji.
Nie chcę Cię dołować (bo nie znam warunków gwarancji Mazdy) ale patrząc na przeróżne teksty gwarancji jest tam zazwyczaj zapis mówiący o tym, że w przypadku braku części / problemów wszelakich / niedostępności czegoś / konieczności dokonania ekspertyz, termin naprawy może zostać wydłużony, do tego zazwyczaj nie deklarują na jak długo – czytać: na tyle ile im potrzeba...
Jak kupowałeś samochód to chyba dostałeś warunki gwarancji – poszukaj, obecne mogą być inne więc się nimi nie sugeruj.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6