Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2
Reset się wykonuje inaczej – klema z aku i hamulec na 20 sek.
Bez hamulca możesz trzymać i godzinę a nie skasuje zapamiętanych błędów.
Bez hamulca możesz trzymać i godzinę a nie skasuje zapamiętanych błędów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
Po wielu bojach z brakiem mocy i spalaniem oraz lekturze forum zdecydowałem się na zaślepienie zaworu EGR. Okazało się, że trzpień zaworu jest lekko skrzywiony i nie domyka się on całkowicie (pozostaje szczelina ok 1,5 -2,0 mm. Efekt zabiegu jest super, spalanie spadło o ok 1 l. do ok. 6,5 l./100 km, auto lepiej przyśpiesza z niskich obrotów, ogólnie jest duża poprawa. Ale coś za coś, dzisiaj zaświeciła kontrolka świec sygnalizując błędy. Pomyślałem sobie, że może warto wymienić ten nieszczęsny EGR. Nowy nie wchodzi w grę z oczywistych powodów (1200 pln), postanowiłem szukać używanego i tu zwracam się z pytaniem czy zawór w silnikach RF3F/RF4F 101 km jest taki sam jak w RF5C (M6 '02 -05'), wizualnie o ile się nie mylę wyglądają tak samo ale czy napewno?
Po wielu bojach z brakiem mocy i spalaniem oraz lekturze forum zdecydowałem się na zaślepienie zaworu EGR. Okazało się, że trzpień zaworu jest lekko skrzywiony i nie domyka się on całkowicie (pozostaje szczelina ok 1,5 -2,0 mm. Efekt zabiegu jest super, spalanie spadło o ok 1 l. do ok. 6,5 l./100 km, auto lepiej przyśpiesza z niskich obrotów, ogólnie jest duża poprawa. Ale coś za coś, dzisiaj zaświeciła kontrolka świec sygnalizując błędy. Pomyślałem sobie, że może warto wymienić ten nieszczęsny EGR. Nowy nie wchodzi w grę z oczywistych powodów (1200 pln), postanowiłem szukać używanego i tu zwracam się z pytaniem czy zawór w silnikach RF3F/RF4F 101 km jest taki sam jak w RF5C (M6 '02 -05'), wizualnie o ile się nie mylę wyglądają tak samo ale czy napewno?
-
luis208
Sam zawór mechanicznie jest identyczny.
Jeśli pokazuje Ci komputer problemy z EGR, to nie są one wynikiem zaślepienia.
Jeśli pokazuje Ci komputer problemy z EGR, to nie są one wynikiem zaślepienia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
luis208 napisał(a):Witam
Po wielu bojach z brakiem mocy i spalaniem oraz lekturze forum zdecydowałem się na zaślepienie zaworu EGR. Okazało się, że trzpień zaworu jest lekko skrzywiony i nie domyka się on całkowicie (pozostaje szczelina ok 1,5 -2,0 mm. Efekt zabiegu jest super, spalanie spadło o ok 1 l. do ok. 6,5 l./100 km, auto lepiej przyśpiesza z niskich obrotów, ogólnie jest duża poprawa. Ale coś za coś, dzisiaj zaświeciła kontrolka świec sygnalizując błędy. Pomyślałem sobie, że może warto wymienić ten nieszczęsny EGR. Nowy nie wchodzi w grę z oczywistych powodów (1200 pln), postanowiłem szukać używanego i tu zwracam się z pytaniem czy zawór w silnikach RF3F/RF4F 101 km jest taki sam jak w RF5C (M6 '02 -05'), wizualnie o ile się nie mylę wyglądają tak samo ale czy napewno?
CO TO JEST EGR NIGDY NIE MIAŁEM PROBLEMÓW ZE STARYM DIESLEM DOPUKI NIE KUPIŁEM MAZDY MPV OD TYGODNIA JESTEM NIESZCZĘSNIKIEM Z PROBLEMAMI
1 KOPCI
2 NIE MA MOCY
3 BIERZE OLEJ
CO TO ZA SILNIKI MAM SCORPIO 2.5 TD NA ZĘBATKACH ROZ.I JEST BEZAWARYJNE W CO JA SIĘ WPAKOWAŁEM TO AUTO I TO FORUM MNIE PRZERAŻA
-
OLI
Ja dziś czyściłem mój egr który był zawalony jakimś smołopodobnym szlamem. Co więcej, kolektor do którego przykręcony jest egr (ta strona zaworu egr ze szpilkami i podkłądką) też jest cały oblepiony. Nie chcę pchać tam paluchów żeby jeszcze bardziej nie zapchać tej dziury. W czym może tkwić problem?
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
Witam,
wykonałem czyszczenie EGR. Dźwięk brzęczenia nadal jest i chyba nawet głośniejszy. Ta ruchoma membrana ładnie pracuje ale przy przytrzymaniu jej palcem dźwięk brzęczenia ustaje. Pytanie mam troszkę z innej beczki. Od EGR odchodzi wężyk do takiego małego grzybka w stronę np: kabiny pasażerskiej. Grzybek jest przykręcony jedną nakrętką i na moje nieszczęście odkręciłem ją przekręcając niechcący tą śrubkę. Śrubka ma otwór na klucz ampul owy więc sadze, że coś się nią reguluje. Powiedzcie mi co to za kopułka/grzybek i czy coś popsułem.
wykonałem czyszczenie EGR. Dźwięk brzęczenia nadal jest i chyba nawet głośniejszy. Ta ruchoma membrana ładnie pracuje ale przy przytrzymaniu jej palcem dźwięk brzęczenia ustaje. Pytanie mam troszkę z innej beczki. Od EGR odchodzi wężyk do takiego małego grzybka w stronę np: kabiny pasażerskiej. Grzybek jest przykręcony jedną nakrętką i na moje nieszczęście odkręciłem ją przekręcając niechcący tą śrubkę. Śrubka ma otwór na klucz ampul owy więc sadze, że coś się nią reguluje. Powiedzcie mi co to za kopułka/grzybek i czy coś popsułem.
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
OLI napisał(a):
CO TO JEST EGR NIGDY NIE MIAŁEM PROBLEMÓW ZE STARYM DIESLEM DOPUKI NIE KUPIŁEM MAZDY MPV OD TYGODNIA JESTEM NIESZCZĘSNIKIEM Z PROBLEMAMI
1 KOPCI
2 NIE MA MOCY
3 BIERZE OLEJ
CO TO ZA SILNIKI MAM SCORPIO 2.5 TD NA ZĘBATKACH ROZ.I JEST BEZAWARYJNE W CO JA SIĘ WPAKOWAŁEM TO AUTO I TO FORUM MNIE PRZERAŻA[/quote]
Kolego spokojnie
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
OLI napisał(a):CO TO JEST EGR NIGDY NIE MIAŁEM PROBLEMÓW ZE STARYM DIESLEM DOPUKI NIE KUPIŁEM MAZDY MPV OD TYGODNIA JESTEM NIESZCZĘSNIKIEM Z PROBLEMAMI
1 KOPCI
2 NIE MA MOCY
3 BIERZE OLEJ
CO TO ZA SILNIKI MAM SCORPIO 2.5 TD NA ZĘBATKACH ROZ.I JEST BEZAWARYJNE W CO JA SIĘ WPAKOWAŁEM TO AUTO I TO FORUM MNIE PRZERAŻA
sprzedaj i to jak najszybciej!
oby bez strat finansowych
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
sonsieno napisał(a):A czy wie ktoś może czym najlepiej wyczyścić egr?? W co można wrzucić EGR na całą noc żeby dobrze rozpuściło nagar i inne badziewia?? Szczoteczką nie wszędzie da się dotrzeć...
rozpuszczanie bedzie trwalo tygodnie
tylko solidna skrobanka uwolni go od zanieczyszczen
P.S. niestety podobnie zaklejony nagarem jest kolektor wlotowy, co czesto powoduje kopcenie silnika, pomimo sprawnych wtryskow...itp –> polecam tez jego czyszczenie, choc demontaz jest troche trudny..
pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
siwy1857 napisał(a):....Powiedzcie, czy na tym polega to odłączenie??
chodzi tu raczej, o zaslepienie go kawalkiem blaszki, aby odciac doplyw spalin do kolektora wlotowego przez EGr.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):chodzi tu raczej, o zaslepienie go kawalkiem blaszki, aby odciac doplyw spalin do kolektora wlotowego przez EGr.
pozdr.E.
trzeba odkręcić ten "grzybek" z góry, czy ten przewód z dołu? Tak wnioskuję po zdjęciu z pierwszej strony tego wątku, muszę sie przyjżeć dokladnie w domu temu zaworowi..
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
zaslepnienie polega na zamontowaniu blaszki miedzy EGr-em a kolektorem wlotowym (alu)
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):zaslepnienie polega na zamontowaniu blaszki miedzy EGr-em a kolektorem wlotowym (alu)
pozdr.E
no dobra dzisiaj tam zajrzę jak znajdę czas..
PS.
Prosiłbym o bardziej szczegółowe napisanie tego aby odświeżyć wątek, sam szukałem wcześniej w tym wątku ale dokladnie nie znalazlem. Takie odświeżenie byłoby pomocne przyszłym pokoleniom
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
uzyj do tego dobrej blachy np. szlachetnej V2 lub kwasowki, aby na dluzej starczyla, bo kiepska szybko sie przepali.
pozdr.E.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6