Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2

Postprzez xANDy » 29 sie 2009, 20:14

Reset się wykonuje inaczej – klema z aku i hamulec na 20 sek.
Bez hamulca możesz trzymać i godzinę a nie skasuje zapamiętanych błędów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mavic » 3 wrz 2009, 15:56

xANDy napisał(a):Reset się wykonuje inaczej – klema z aku i hamulec na 20 sek.
Bez hamulca możesz trzymać i godzinę a nie skasuje zapamiętanych błędów.


Ok, dzięki. Ale tak czy inaczej błąd powraca.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2012, 08:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 Disel, 2004r

Postprzez luis208 » 12 lis 2009, 23:15

Witam
Po wielu bojach z brakiem mocy i spalaniem oraz lekturze forum zdecydowałem się na zaślepienie zaworu EGR. Okazało się, że trzpień zaworu jest lekko skrzywiony i nie domyka się on całkowicie (pozostaje szczelina ok 1,5 -2,0 mm. Efekt zabiegu jest super, spalanie spadło o ok 1 l. do ok. 6,5 l./100 km, auto lepiej przyśpiesza z niskich obrotów, ogólnie jest duża poprawa. Ale coś za coś, dzisiaj zaświeciła kontrolka świec sygnalizując błędy. Pomyślałem sobie, że może warto wymienić ten nieszczęsny EGR. Nowy nie wchodzi w grę z oczywistych powodów (1200 pln), postanowiłem szukać używanego i tu zwracam się z pytaniem czy zawór w silnikach RF3F/RF4F 101 km jest taki sam jak w RF5C (M6 '02 -05'), wizualnie o ile się nie mylę wyglądają tak samo ale czy napewno?
luis208
 

Postprzez xANDy » 20 lis 2009, 14:58

Sam zawór mechanicznie jest identyczny.
Jeśli pokazuje Ci komputer problemy z EGR, to nie są one wynikiem zaślepienia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez OLI » 28 lip 2010, 13:55

luis208 napisał(a):Witam

Po wielu bojach z brakiem mocy i spalaniem oraz lekturze forum zdecydowałem się na zaślepienie zaworu EGR. Okazało się, że trzpień zaworu jest lekko skrzywiony i nie domyka się on całkowicie (pozostaje szczelina ok 1,5 -2,0 mm. Efekt zabiegu jest super, spalanie spadło o ok 1 l. do ok. 6,5 l./100 km, auto lepiej przyśpiesza z niskich obrotów, ogólnie jest duża poprawa. Ale coś za coś, dzisiaj zaświeciła kontrolka świec sygnalizując błędy. Pomyślałem sobie, że może warto wymienić ten nieszczęsny EGR. Nowy nie wchodzi w grę z oczywistych powodów (1200 pln), postanowiłem szukać używanego i tu zwracam się z pytaniem czy zawór w silnikach RF3F/RF4F 101 km jest taki sam jak w RF5C (M6 '02 -05'), wizualnie o ile się nie mylę wyglądają tak samo ale czy napewno?


CO TO JEST EGR NIGDY NIE MIAŁEM PROBLEMÓW ZE STARYM DIESLEM DOPUKI NIE KUPIŁEM MAZDY MPV OD TYGODNIA JESTEM NIESZCZĘSNIKIEM Z PROBLEMAMI
1 KOPCI
2 NIE MA MOCY
3 BIERZE OLEJ
CO TO ZA SILNIKI MAM SCORPIO 2.5 TD NA ZĘBATKACH ROZ.I JEST BEZAWARYJNE W CO JA SIĘ WPAKOWAŁEM TO AUTO I TO FORUM MNIE PRZERAŻA
OLI
 

Postprzez sonsieno » 28 lip 2010, 16:39

Ja dziś czyściłem mój egr który był zawalony jakimś smołopodobnym szlamem. Co więcej, kolektor do którego przykręcony jest egr (ta strona zaworu egr ze szpilkami i podkłądką) też jest cały oblepiony. Nie chcę pchać tam paluchów żeby jeszcze bardziej nie zapchać tej dziury. W czym może tkwić problem?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez mrowa83 » 17 sie 2010, 18:04

Witam,

wykonałem czyszczenie EGR. Dźwięk brzęczenia nadal jest i chyba nawet głośniejszy. Ta ruchoma membrana ładnie pracuje ale przy przytrzymaniu jej palcem dźwięk brzęczenia ustaje. Pytanie mam troszkę z innej beczki. Od EGR odchodzi wężyk do takiego małego grzybka w stronę np: kabiny pasażerskiej. Grzybek jest przykręcony jedną nakrętką i na moje nieszczęście odkręciłem ją przekręcając niechcący tą śrubkę. Śrubka ma otwór na klucz ampul owy więc sadze, że coś się nią reguluje. Powiedzcie mi co to za kopułka/grzybek i czy coś popsułem.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 23:27
Posty: 14
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r

Postprzez Norby » 17 sie 2010, 18:25

OLI napisał(a):


CO TO JEST EGR NIGDY NIE MIAŁEM PROBLEMÓW ZE STARYM DIESLEM DOPUKI NIE KUPIŁEM MAZDY MPV OD TYGODNIA JESTEM NIESZCZĘSNIKIEM Z PROBLEMAMI
1 KOPCI
2 NIE MA MOCY
3 BIERZE OLEJ
CO TO ZA SILNIKI MAM SCORPIO 2.5 TD NA ZĘBATKACH ROZ.I JEST BEZAWARYJNE W CO JA SIĘ WPAKOWAŁEM TO AUTO I TO FORUM MNIE PRZERAŻA[/quote]

Kolego spokojnie :) doprowadzisz auto do stanu używalności i będziesz zadowolony. MPV wymaga opieki a pieszczona odwdzięcza się z nawiązką. Czytaj poradnik diesla i będziesz wszystko wiedział .
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Enduro » 17 sie 2010, 20:41

OLI napisał(a):CO TO JEST EGR NIGDY NIE MIAŁEM PROBLEMÓW ZE STARYM DIESLEM DOPUKI NIE KUPIŁEM MAZDY MPV OD TYGODNIA JESTEM NIESZCZĘSNIKIEM Z PROBLEMAMI
1 KOPCI
2 NIE MA MOCY
3 BIERZE OLEJ
CO TO ZA SILNIKI MAM SCORPIO 2.5 TD NA ZĘBATKACH ROZ.I JEST BEZAWARYJNE W CO JA SIĘ WPAKOWAŁEM TO AUTO I TO FORUM MNIE PRZERAŻA

sprzedaj i to jak najszybciej!
oby bez strat finansowych
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystof » 19 sie 2010, 08:18

OD TYGODNIA JESTEM NIESZCZĘSNIKIEM Z PROBLEMAMI


a jak go kupowałeś, to nie miał tych objawów??? K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Myjk » 19 sie 2010, 08:20

krystof napisał(a):a jak go kupowałeś, to nie miał tych objawów??? K.

Pewnie miał, ale kto by zwracał uwagę na takie szczegóły ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez sonsieno » 2 wrz 2010, 10:14

A czy wie ktoś może czym najlepiej wyczyścić egr?? W co można wrzucić EGR na całą noc żeby dobrze rozpuściło nagar i inne badziewia?? Szczoteczką nie wszędzie da się dotrzeć...
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 2 wrz 2010, 11:05

sonsieno napisał(a):A czy wie ktoś może czym najlepiej wyczyścić egr?? W co można wrzucić EGR na całą noc żeby dobrze rozpuściło nagar i inne badziewia?? Szczoteczką nie wszędzie da się dotrzeć...

rozpuszczanie bedzie trwalo tygodnie
tylko solidna skrobanka uwolni go od zanieczyszczen
P.S. niestety podobnie zaklejony nagarem jest kolektor wlotowy, co czesto powoduje kopcenie silnika, pomimo sprawnych wtryskow...itp –> polecam tez jego czyszczenie, choc demontaz jest troche trudny..
pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 7 wrz 2010, 13:15

przyłączam się do tematu.. wyczytałem,że wystarczy odłączyć jeden przewód i będzie EGR odłączony?? (nie mylę się). Madzia dosyć mocno mi dymi i spróbuję zająć się tym zaworem.. Powiedzcie, czy na tym polega to odłączenie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Enduro » 7 wrz 2010, 13:33

siwy1857 napisał(a):....Powiedzcie, czy na tym polega to odłączenie??

chodzi tu raczej, o zaslepienie go kawalkiem blaszki, aby odciac doplyw spalin do kolektora wlotowego przez EGr.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 7 wrz 2010, 13:45

Enduro napisał(a):chodzi tu raczej, o zaslepienie go kawalkiem blaszki, aby odciac doplyw spalin do kolektora wlotowego przez EGr.
pozdr.E.


trzeba odkręcić ten "grzybek" z góry, czy ten przewód z dołu? Tak wnioskuję po zdjęciu z pierwszej strony tego wątku, muszę sie przyjżeć dokladnie w domu temu zaworowi..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Enduro » 7 wrz 2010, 14:02

zaslepnienie polega na zamontowaniu blaszki miedzy EGr-em a kolektorem wlotowym (alu)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 7 wrz 2010, 14:07

Enduro napisał(a):zaslepnienie polega na zamontowaniu blaszki miedzy EGr-em a kolektorem wlotowym (alu)
pozdr.E


no dobra dzisiaj tam zajrzę jak znajdę czas..

PS.

Prosiłbym o bardziej szczegółowe napisanie tego aby odświeżyć wątek, sam szukałem wcześniej w tym wątku ale dokladnie nie znalazlem. Takie odświeżenie byłoby pomocne przyszłym pokoleniom :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Enduro » 7 wrz 2010, 14:39

uzyj do tego dobrej blachy np. szlachetnej V2 lub kwasowki, aby na dluzej starczyla, bo kiepska szybko sie przepali.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rumunn95 » 7 wrz 2010, 18:43

a u mnie siedzi 2gr i jest dobrze :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6