Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
a ja mam pewnie naiwne pytanie
czy ON i olej silnikowy mieszają się ze sobą w misce olejowej ? bo gdyby różniłyby się znacznie gestością to moze po nocy mielibysmy 2 frakcje i przez korek do oleju mozna by bylo usunąc ON/np. 1 litr/ w sytuacji gdy zbliżamy sie do poziomu X ? –
to zapewne nierealne ale mimo ze jezdze zgodnie z zasadami w tut. forum zalecanymi przy 3km na liczniku mam juz 0,5cm nad F a ASO mimo gwarancji wymiane oleju wycenia na 500zl gdy zblize sie do X.
czy ON i olej silnikowy mieszają się ze sobą w misce olejowej ? bo gdyby różniłyby się znacznie gestością to moze po nocy mielibysmy 2 frakcje i przez korek do oleju mozna by bylo usunąc ON/np. 1 litr/ w sytuacji gdy zbliżamy sie do poziomu X ? –
to zapewne nierealne ale mimo ze jezdze zgodnie z zasadami w tut. forum zalecanymi przy 3km na liczniku mam juz 0,5cm nad F a ASO mimo gwarancji wymiane oleju wycenia na 500zl gdy zblize sie do X.
- Od: 22 wrz 2012, 08:20
- Posty: 19
- Auto: gh 2.0D 09
Co to za ASO?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
sts napisał(a):kraków wielicka-mazda andora- koszt oleju,filtra i wymiany, przebieg oczywiscie nie 3 a 3000km
Mozesz juz dopisac to ASO do niepolecanych skoro uzalezniaja cene wymiany oleju silnikowego od ilosci ON w oleju silnikowym, bo to juz jest naciaganie karygodne, szczegolnie przy tym silniku+DPF (tak przynajmniej zrozumialem z tego co napisales).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
nieprecyzyjnie chyba napisalem – wymiane polecono w aso wykonac gdy olej zblizy sie do X natomiast cena tj okolo 500zl/przegiecie/ jest niezalezna od ilosci mieszanki oleju i ON – tyle wymiana oleju w aso anndora kosztuje, rozumiem ze olej i ON nie rozdziela sie w misce olejowej np. po nocy a ja myslalem ze ON jest bardziej rzadki i lzejszy w stosunku do oleju no i go wężykiem/panie majster/ wyciągne- fakt ze nie znam sie na tym zupełnie 
- Od: 22 wrz 2012, 08:20
- Posty: 19
- Auto: gh 2.0D 09
To i tak dobrze, ze nie w zaleznosci od ON w oleju. Ale 500 to gruba cena. Pewnie licza tak: 350 za wymiane + 150 za reset kompa. Zdziercy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam po 1,5 rocznej eksploatacji stało się
.Decyzja serwisu -brak możliwości dopalenia po 2 dniach i czujnik temp.za filtrem też do wymiany cena 12tyś.+1200zł
.Chwytając się brzytwy wybrałem emulator w C-Tronic koło Wrocławia.Dzisiaj zostałem uszczęśliwiony.Po pokonaniu 250km jest wszystko poprawnie.Teraz pozostaje kwestia kontroli poziomu oleju i pozostałych parametrów pracy silnika.Trzymajcie kciuki.

Ostatnio edytowano 22 kwi 2010, 21:53 przez MATEOS, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 kwi 2010, 11:13
- Posty: 15
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: M6 GY MZR-CD 143KM '06 DPF / PUNTO HGT / HONDA X11 1100SF
krzych napisał(a):To i tak dobrze, ze nie w zaleznosci od ON w oleju. Ale 500 to gruba cena. Pewnie licza tak: 350 za wymiane + 150 za reset kompa. Zdziercy.
w Poznaniu są bardzo podobne ceny. Olej + filtr + wymiana + komputer około 480 zł (mazda 5)
Michał
- Od: 14 sie 2009, 12:16
- Posty: 56
- Skąd: Podpoznański WieśMc
- Auto: No more Mazda's !!!!
MATEOS napisał(a):Decyzja serwisu -brak możliwości dopalenia po 2 dniach
Jaką podali przyczynę "braku możliwości dopalenia"?
MATEOS napisał(a):i czujnik temp.za filtrem też do wymiany
Jak to się ma do powyższego? Jak mogą wypalić serwisowo DPF skoro czujnik nie daje odpowiednich wartości?
Pozdor Myjk
MATEOS napisał(a):Po pokonaniu 250km jest wszystko poprawnie.Teraz pozostaje kwestia kontroli poziomu oleju i pozostałych parametrów pracy silnika.Trzymajcie kciuki.
Pytania Myjka ode mnie rowniez, a dodatkowo 250km to takie male nic. Pojezdzisz 2000km to sie dopiero cokolwiek moze okazac, a uwierze gdy przejedziesz 30kkm. Ile masz teraz na liczniku skoro DPF padl? Olej powinien nadal wzrastac przy emulatorze.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Jestem tu nowy. Kupiłem Mazdę 2006 rok, przebieg 122.000 km.
Miałem problem z DPF. Poczytałem posty i napisałem do użytkowników, którzy montowali emulator (przed chwilą napisałem do Mateos) mail z pytaniami o wrażenia. Niestety nie otrzymałem żadnych opinii nt. emulatora. Czekam jeszcze na Mateos.
Mimo to zdecydowałem się na montaż emulatora. Celowo nie piszę gdzie żebyście nie traktowali mnie jako reklamodawcę jakiejś firmy.
Na razie wrażenia pozytywne, auto ma moc nic się nie świeci. Przejechałem 400 km. Planuję wyjazd na weekend majowy, w wakacje jadę nad morze. Myślę, że do końca roku zrobię około 5.000 – 8.000. Będę pisał co jakiś czas czy coś się dzieje.
Miałem problem z DPF. Poczytałem posty i napisałem do użytkowników, którzy montowali emulator (przed chwilą napisałem do Mateos) mail z pytaniami o wrażenia. Niestety nie otrzymałem żadnych opinii nt. emulatora. Czekam jeszcze na Mateos.
Mimo to zdecydowałem się na montaż emulatora. Celowo nie piszę gdzie żebyście nie traktowali mnie jako reklamodawcę jakiejś firmy.
Na razie wrażenia pozytywne, auto ma moc nic się nie świeci. Przejechałem 400 km. Planuję wyjazd na weekend majowy, w wakacje jadę nad morze. Myślę, że do końca roku zrobię około 5.000 – 8.000. Będę pisał co jakiś czas czy coś się dzieje.
Myjk napisał(a):MATEOS napisał(a):Decyzja serwisu -brak możliwości dopalenia po 2 dniach
Jaką podali przyczynę "braku możliwości dopalenia"?MATEOS napisał(a):i czujnik temp.za filtrem też do wymiany
Jak to się ma do powyższego? Jak mogą wypalić serwisowo DPF skoro czujnik nie daje odpowiednich wartości?[/q]
Podali w informację że nie potrafi przejść cyklu dopalenia .Dym i zapach nawet w poczekalni był dokuczliwy.
Nawet jeżeli serwisowi udało się uszkodzić czujnik to i tak brak dowodów.
- Od: 21 kwi 2010, 11:13
- Posty: 15
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: M6 GY MZR-CD 143KM '06 DPF / PUNTO HGT / HONDA X11 1100SF
Wszystko jedno kto lub co uszkodziło czujnik. Najpierw się go wymienia (podmienia na czas testu), potem próbuje się wypalić DPF i sprawdza efekty.
Serwis się wykazał, bo od razu chciał wymieniać DPF, a Ty się jeszcze lepiej wykazałeś, bo w ogóle go usunąłeś... Jeszcze rozumiem, że nie byłoby
znanych przyczyn kłopotów – ale u Ciebie co najmniej jeden element układanki był uszkodzony.
Serwis się wykazał, bo od razu chciał wymieniać DPF, a Ty się jeszcze lepiej wykazałeś, bo w ogóle go usunąłeś... Jeszcze rozumiem, że nie byłoby
znanych przyczyn kłopotów – ale u Ciebie co najmniej jeden element układanki był uszkodzony.
Pozdor Myjk
Niestety takie mamy serwisy a nie inne.Brak możliwości podmiany najpierw zakup ok.1200z potem następne koszty dopalenia ,podpięcia itp. Brak chęci na wydatkowanie i byciem niewolnikiem DPF,spr.pozimu oleju czy dopali czy nie.Mam tego dość dlatego wybrałem to rozwiązanie .Czy się okaże słuszne zobacze,będę informował na bieżąco co się dzieje jak z spalaniem itp. by reszta użytkowników wiedziała na czym stoi.Wcześniej jeździłem 6 z 2004r poprostu miodźio.Wersja mniej ekologiczna 136KM .Niestety nikt nie wspominał o dokuczliwości tej ekologii w nowszym wydaniu.
- Od: 21 kwi 2010, 11:13
- Posty: 15
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: M6 GY MZR-CD 143KM '06 DPF / PUNTO HGT / HONDA X11 1100SF
Problemu u mnie takie jak u większości forumowiczów:
– brak mocy
– kontrolki DPF, check engine, ASR
– podwyższone spalanie
Auto było dopalane najpierw w serwisie w Toruniu (2 próby) – pomogło na 50 km, po czym znowu zapaliły się ww. kontrolki.
Potem dopalanie u p. Dobosza (3 próby) – pomogło na chwilę. Przy okazji wymieniony olej i filtry. Przy okazji przegląd silnik pad względem ewentualnych innych przyczyn. Jeśli p. Dobosz mówi, że filtr jest zapchany to chyba coś znaczy.
Potem dopalanie w Promoto (3 próby) – pomogło na 60 km, potem znowu kontrolki i mocy brak.
8 prób dopalania nie pomogło. Widziałem gdzieś post o mniej lub bardziej upartych serwisantach, którzy będą dopalać filtr do skutku. Policzcie sobie koszty. Licząc za 1 wizytę z dopalaniem 150 zł po 3 wizytach mamy 450 zł. Nie liczę czasu spędzonego w serwisie, paliwa, kosztów dojazdu i czasu.
Wymiana DPF na nowy nie wchodzi w rachubę, regenerowany można kupić za 1400. Tylko jak długo on wytrzyma? Tu może niech się wypowiedzą osoby, które zamontowały regenerowany filtr.
Emulator można założyć za 1500-2500 zł. Wybrałem Emu. Na razie nie narzekam. Czy podjąłem słuszną decyzję – pokaże czas.
Rozumiem troskę o środowisko, ale czy ktoś policzył ile rzeczywiście z rury wydechowej wydostaje się gazów z auta z DPF (wyższe spalanie, dopalanie, wymiany oleju), a z emulatorem w przeliczeniu na np. 1000 km?
Zresztą co z tego, że miałem filtr skoro przede mną jedzie 'Star' który żadnych norm nie przestrzega
Dawno się tak nie rozpisałem. Ostatnio chyba na maturze
– brak mocy
– kontrolki DPF, check engine, ASR
– podwyższone spalanie
Auto było dopalane najpierw w serwisie w Toruniu (2 próby) – pomogło na 50 km, po czym znowu zapaliły się ww. kontrolki.
Potem dopalanie u p. Dobosza (3 próby) – pomogło na chwilę. Przy okazji wymieniony olej i filtry. Przy okazji przegląd silnik pad względem ewentualnych innych przyczyn. Jeśli p. Dobosz mówi, że filtr jest zapchany to chyba coś znaczy.
Potem dopalanie w Promoto (3 próby) – pomogło na 60 km, potem znowu kontrolki i mocy brak.
8 prób dopalania nie pomogło. Widziałem gdzieś post o mniej lub bardziej upartych serwisantach, którzy będą dopalać filtr do skutku. Policzcie sobie koszty. Licząc za 1 wizytę z dopalaniem 150 zł po 3 wizytach mamy 450 zł. Nie liczę czasu spędzonego w serwisie, paliwa, kosztów dojazdu i czasu.
Wymiana DPF na nowy nie wchodzi w rachubę, regenerowany można kupić za 1400. Tylko jak długo on wytrzyma? Tu może niech się wypowiedzą osoby, które zamontowały regenerowany filtr.
Emulator można założyć za 1500-2500 zł. Wybrałem Emu. Na razie nie narzekam. Czy podjąłem słuszną decyzję – pokaże czas.
Rozumiem troskę o środowisko, ale czy ktoś policzył ile rzeczywiście z rury wydechowej wydostaje się gazów z auta z DPF (wyższe spalanie, dopalanie, wymiany oleju), a z emulatorem w przeliczeniu na np. 1000 km?
Zresztą co z tego, że miałem filtr skoro przede mną jedzie 'Star' który żadnych norm nie przestrzega
Dawno się tak nie rozpisałem. Ostatnio chyba na maturze
Podepnę się do dyskusji i podzielę się moim problemem związanym z tym nieszczęsnym filtrem 
U mnie jeszcze nie jest aż tak najgorzej ale problem mam...otóż:
miga mi lampka nadal mimo dwukrotnego wypalenia filtra za pomocą IDSa.Wypalenie zakończone powodzeniem a błąd wykasować sie nie da...
Przejechałem już ze 300 km samochód zachowuje się normalnie(żadnych innych lampek,spadku mocy) no i ta lampka dalej miga...
Czy może ktoś mial taki problem?
U mnie jeszcze nie jest aż tak najgorzej ale problem mam...otóż:
miga mi lampka nadal mimo dwukrotnego wypalenia filtra za pomocą IDSa.Wypalenie zakończone powodzeniem a błąd wykasować sie nie da...
Przejechałem już ze 300 km samochód zachowuje się normalnie(żadnych innych lampek,spadku mocy) no i ta lampka dalej miga...
Czy może ktoś mial taki problem?
- Od: 10 mar 2010, 21:49
- Posty: 21
- Skąd: Ryki/Mińsk Mazowiecki
- Auto: MAZDA 6 SPORT Hatchback 2.0 CITD 2006r
Miganie lampki DPF wcale nie musi oznaczać, że problem dotyczy samego filtra bezpośrednio. Warto byłoby pokazać stan parametrów komuś, kto je rozumie. To zazwyczaj jest problem jakiegoś czujnika albo np. nie skasowana inspekcja olejowa.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6