MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez gkoper » 21 lut 2012, 20:09

gkoper napisał(a):Czy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku przepustnice 4/8 zaworów macie zamkniętą ? U mnie nie reaguje nawet przy przekreceniu ponad 3000 obr/min.Nie jestem pewien może ona działa dopiero gdy auto jest na biegu podczas jazdy.
Powiedzcie jak jest u was czy widać prace tej przepustnicy na rozgrzanym silniku przy zmienie predkosci obrotowej silnika?
Czy widać pracę egr na wolnyh obrotach , czy trzpień się przemieszcza?

Możecie powiedzieć jak jest u Was?
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez gkoper » 24 lut 2012, 18:32

Nikt nic nie podpowie? Dodam że nie mam żadnych błędów i strasznie nie pokoji mnie klekotanie słyszane przy ruszaniu i zmianie biegów, na wolnych obrotach słyszę czasem delikatne dzwonienie w okolicy kolektora dolotowego i wtryskiwaczy
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez architectus21st » 6 kwi 2012, 14:04

Witam.
Samochód trafił do mechanika ... po czym został odebrany ... ze szwagrem poskładaliśmy cały silnik według instrukcji ale .... z boku jest kilka wężyków które powinny iść to pompy podciśnienia filtra powietrza itd itp ...
Potrzebuję pomocy bo nie mogę znaleźć co i gdzie powinno iść...

Jeżeli moge kolegów prosić to albo schemat instalacji podciśnienia albo w miarę dokładne fotki prawej strony silnika ..
Tej od kierowcy ...

Pozdrawiam i bardzo dziękuję za pomoc z góry .
architectus21st
 

Postprzez syczka133 » 7 kwi 2012, 17:29

Kolego odpowiedz będziesz miał naPW

Pozdrawiam Syczka133
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez jancu » 21 cze 2012, 17:31

Witam.

Mam duży problem. Po tym jak padła mi turbina, założyłem turbinę po regeneracji i auto nie ma mocy. Poprzednio po przekroczeniu 2000 obrotów dawało się odczuć jak auto wyrywa, a teraz jest mułowate. Przy obrotach 3500 niby jedzie, ale to nie jest to co było. Czy ktoś wie co może być przyczyną czy turbina ma jakąś regulację ?
jancu
 

Postprzez Wojtek » 21 cze 2012, 17:43

jancu napisał(a):Po tym jak padła mi turbina, założyłem turbinę po regeneracji i auto nie ma mocy.

sprawdz wszystkie wezyki podcisnien...

Twoj watek przenosze do dzialu diesel... MZR-CD
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jancu » 22 cze 2012, 18:32

Wojtek napisał(a):sprawdz wszystkie wezyki podcisnien...


Dzięki za podpowiedź. Na oko wszystkie wężyki i węże były ok. Jednak po zdjęciu plastiku okazało się, że pęknięty jest wężyk dochodzący do turbiny. Wymieniłem na nowy i auto ożyło.
jancu
 

Postprzez Wojtek » 22 cze 2012, 20:57

jancu napisał(a):Jednak po zdjęciu plastiku okazało się, że pęknięty jest wężyk dochodzący do turbiny. Wymieniłem na nowy i auto ożyło.

<spoko>
niech jezdzi i sie nie psuje ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez deha77 » 26 sie 2012, 23:51

Witam,

Ostatnio kiedy autko straciło na mocy zacząłem szukać przyczyny. Okazało się że ta dźwigienka od turbo za gruszką po odpaleniu silnika nie podnosi się wcale. Odkręciłem pokrywę silnika i okazało się że filterek rozpadł mi się w reku przy próbie wyciagniecia. Była ułamana jedna końcówka. Zrobiłem prowizorkę i posklejałem :P. Oczywiscie rozwiązanie tymczasowe. (Przy okazji ktoś ma może do sprzedania ten filterek?).
No i teraz ten tłoczek od turbiny po odpaleniu silnika wchodzi w gruszkę do połowy. Z tego co czytałem pisaliście, że powinien do końca się chować czyli łopatologicznie mówiąc śrubka widoczna w połowie teleskopu ma jakby znaleźć się przy gruszce na wolnych obrotach?
Autko wróciło do swojej mocy przed utratą. Mierzyłem stoperem to do 100 wyszło ~11s
wczesniej bylo 17s i teraz czuc tego turbokopa czy jak to tam sie zwie.
pzdr
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 13:29
Posty: 7
Skąd: SZZ
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136KM

Postprzez bocian66 » 9 sty 2013, 20:04

Witam
Czy moze mi ktos podpowiedziec na jakiej zasadzie dziala zawor sterujacy turbina(tzn west gate)na wyciagnietym zaworze chcialem sprawdzic jego szczelnosc i po zalozeniu kawalka przewodu do latwiejszego wdmuchania powietrz i zablokowaniu palcem drugiego krucca powietrze gdzies ucieka?przy zassaniu jest podobnie i na drugim kruccu proba wyglada tak samo.prosze o podpowidz czy to jest normalne bo mi sie wydaje ze zawor otwierany jest elektrycznie i powinno byc szczelne pomiedzy kruccami?
bocian66
 

Postprzez maziadm » 14 kwi 2013, 15:51

Kilka pytań:
1. Z vacuum pompy wychodzą 3 wyjścia:
Które wężyki układu podciśnieniowego, jakie elementy osprzętu silnika winny być podłączone pod A, B, C ?
Obrazek

2. Pytanie jak wyżej – które elementy silnika winny być podłączone pod 1, 2, 3, 4?
Obrazek

3. Jakie podciśnienie winna wytworzyć pompa vacuum? W poradniku jest podane, że około 50kPa. Jaki jest prawidłowy sposób pomiaru tego podciśnienia? Mamy trzy wyjścia, czy mierzyć należy na każdym z osobna z pozostałymi zaślepionymi, wpiętymi w układ, czy może dokonać pomiary na wszystkich trzech jednocześnie?

Jeśli któryś z forumowiczów ma zdjęcie tej części silnika, to z góry dziękuję.

Jeszcze jedna wątpliwość. Na poniższym rysunku przedstawiającym część układu podciśnienia w trzech różnych wersjach:
Obrazek

Skąd mam wiedzieć, która wersja dotyczy danego VINu???
Sprawa pilna!

Pozdrawiam
maziadm
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez tok5 » 5 maja 2013, 22:52

Miałem problem z uruchamianiem się turbiny. Mechanik stwierdził, że to zbiornik podciśnienia na filtrze powietrza. Faktycznie wystają z niego 3 "cycuszki" do podłączenia rurek, które były ułamane. Tymczasowo złączył mi dwie rurki i turbo zaczęło działać. Nabyłem obudowę filtra powietrza i chciałbym to podłączyć jak japońsku bóg przykazał. Czy mógłby ktoś pokazać fotki, na których widać jak te rurki mają być podłączone?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 140 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Leoo » 5 maja 2013, 23:31

tok5 napisał(a):Faktycznie wystają z niego 3 "cycuszki" do podłączenia rurek, które były ułamane.

Wystarczyło przewiercić otworki po rurkach i wpasować do nich na klej choćby odcinki rurki z anteny teleskopowej od radia.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tok5 » 6 maja 2013, 16:35

Ktoś wcześniej owe "cycuszki" kleił i widocznie długo nie pociągnęły. Pewnikiem szarpał tym pomocnik pomocnika majstra przy wymianie filtra powietrza...

Na portalu aukcyjnym kupiłem górną część obudowy filtra powietrza. Całkiem niedrogo więc nie rozpaczam. Fotka jednak by się przydała. ;–)
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 140 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez maziadm » 9 maja 2013, 15:20

Panowie, Panie które przewody powinny być podłączone pod ten selenoid nad vacuum pompą??? Selenoid ma 2 końcówki: grubszą w stronę zderzaka i węższą w stronę podszybia.
Tu na tym zdjęciu widzę, że na cieńszą końcówkę idzie przewód w karbowanym oplocie, który później wchodzi w 1 z 3 rurek metalowych – na tą najbliżej silnika – która następnie łączy się z trójnikiem pod który podpięta jest min. wiązka z 4 przewodami, a jeden z nich idzie do zaworu EGR – czy dobrze to interpretuję?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Leoo » 10 maja 2013, 08:56

Najwyraźniej solenoid ma zaślepkę na wyjściu zamiast wężyka do siłownika VSC.
W takim wypadku przepustnica VSC nie działa.
Pytanie zasadnicze: Kto i dla czego poczynił takie przedsięwzięcie??
Efektem oczywiście jest ograniczenie mocy maksymalnej.
Wężyk wyjściowy powinien wchodzić w metalową rurkę, dalej prosto w stronę zderzaka i w dół do VSC.
Na fotce trochę widać.
Załączniki
VSC.jpg
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez gadula » 10 maja 2013, 09:49

Leoo napisał(a):W takim wypadku przepustnica VSC nie działa.

Najpierw trzeba sprawdzić czy ta przepustnica VSC tam fizycznie jest ;)

maziadm czy silnik masz oryginalny, tzn nie był zmieniany na taki z roku 2004-2005?
Mam silnik z końca 2004, i przepustnicy VSC już w nim nie ma, ale solenoid został, tylko właśnie jest zaślepiony.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Leoo » 12 maja 2013, 21:36

gadula napisał(a):Mam silnik z końca 2004, i przepustnicy VSC już w nim nie ma, ale solenoid został, tylko właśnie jest zaślepiony.

Badzo ciekawe podejście do problemu.
Zamiast usunąć solenoid razem z jego instalajcą podciśnienia, zakładają mu korek na wyjściu...
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez nynuch76 » 12 maja 2013, 21:59

Leoo napisał(a):
gadula napisał(a):Mam silnik z końca 2004, i przepustnicy VSC już w nim nie ma, ale solenoid został, tylko właśnie jest zaślepiony.

Badzo ciekawe podejście do problemu.
Zamiast usunąć solenoid razem z jego instalajcą podciśnienia, zakładają mu korek na wyjściu...


A czemu mieli by zmieniać instalację tuż przed liftem auta jak to rozwiązanie było skuteczne i zamykało problem. ;)
ps.auta z Italii ? <co?>
Ostatnio edytowano 12 maja 2013, 22:46 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ni cytujemy całego ostatniego posta
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Leoo » 12 maja 2013, 22:39

Bo każdy zbędny czy niefunkcjonalny punkt w samochodzie, to potencjalne źródło problemów. Pęknięty wężyk podciśnienia unieruchomi silnik, podobnie jak uszkodzone wejście solenoidu. VSC producent może zablokować programowo.
Ostatnio edytowano 12 maja 2013, 22:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: jw
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6