Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez Myjk » 22 mar 2009, 21:31

mdpk napisał(a):Są biuletyny, ale gdzie?

W ASO z pewnością doświadczysz takowego, przy czym jest on kłamliwy.
Możesz spróbować wziąć takowy, udać się do MMP -- i ze wskazaniem na punkt,
w którym jest napisane o kontrolce DPF informującej o przepełnieniu oleju
-- zażądać naprawy. Może coś ugrasz.

PS auto masz od nowości?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 22 mar 2009, 21:36

mdpk napisał(a):Mazda niedopracowała czegoś, choćby czegoś takiego co by ostrzegało kierowcę o takim niebezpieczeństwie
Niedopracowała wtryskiwaczy z którymi cały czas walczy , sporo wtrysków wymieniano na gwarancji ( informacja z Mabi )

mdpk napisał(a):nie ma mowy wówczas o tym czy poziom oleju był sprawdzany codziennie , co tydzień, co tankowanie
Ja mam auto na gwarancji ale i tak czesto podnosze maske celem sprawdzenia " oleju " , płynów e.t.c. ( moze to jest zboczenie zawodowe <lol> nie wiem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 22 mar 2009, 21:39

Jaksa napisał(a):Ja mam auto na gwarancji ale i tak czesto podnosze maske celem sprawdzenia " oleju " , płynów e.t.c. ( moze to jest zboczenie zawodowe <lol> nie wiem )


To kultura techniczna, a nie żadne zboczenie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 22 mar 2009, 21:44

Maciej Loret napisał(a):To kultura techniczna, a nie żadne zboczenie...
Dziękuje Macieju :) a juz myslałem ze to zboczenie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mdpk » 22 mar 2009, 22:26

Myjk napisał(a):auto masz od nowości?


nie, jest sprowadzone z Niemiec w czerwcu 2008r.

Jaksa napisał(a):czesto podnosze maske


mnie może za bardzo rozleniwił poprzedni samochód czyli Toyota. Tam nie było po co zaglądać.
Ale jak bym był tego świadomy to bym naprawdę sprawdzał ten cholerny poziom. Zostałem poinformowany, żeby pamiętać o wymianie rozrządu i do tego się szykowałem na wiosnę ale doczekałem się wymiany całego silnika.
Pomijając "mój brak kultury technicznej" to jak na silnik z XXI w. obudowany elektroniką to chyba przesada z tą cotygodniową kontrolą oleju. Ciekawe co na to kobiety jeżdżące Mazdami? Czy znacie tak ostry wymóg (częstej kontroli poziomu oleju) u innego producenta diesli ?
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Postprzez mr_t » 22 mar 2009, 22:35

mdpk napisał(a):Pomijając "mój brak kultury technicznej" to jak na silnik z XXI w. obudowany elektroniką to chyba przesada z tą cotygodniową kontrolą oleju.

Nie nazwałby tego brakiem kultury technicznej. Każdy użytkownik tzw. nowoczesnego samochodu ma prawo "wymagać" żeby nie musiał otwierać maski w innym celu niż okresowe dolanie płynu do spryskiwaczy. Ja dopiero przy Maździe nauczyłem się że pod maskę trzeba zaglądać po coś innego. Żeby było łatwiej zapamiętać kontroluję olej co poniedziałek.
Chociaż po wymianie softu zauważyłem że z olejem się uspokoiło. Przy poprzednich dwóch wymianach oleju po ok. 1,5 tys. km oleju przybyło 50% do X i tak się utrzynywało przez dłuższy czas, dopiero "później" zaczynał się podnosić. Teraz po wymianie oleju i softu zrobiłem ponad 4 kkm. Najpierw oleju przybyło tyle co nic, po czym poziom spadł i teraz cały czas poziom utrzymuje się mniej więcej na MAX i nie rośnie. Sam nie wiem, czy to dobrze, czy źle.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Maciej Loret » 22 mar 2009, 22:36

mdpk napisał(a):Pomijając "mój brak kultury technicznej" to jak na silnik z XXI w. obudowany elektroniką to chyba przesada z tą cotygodniową kontrolą oleju. Ciekawe co na to kobiety jeżdżące Mazdami? Czy znacie tak ostry wymóg (częstej kontroli poziomu oleju) u innego producenta diesli ?


Ja to robiłem w każdym moim aucie. To nie wymóg, tylko właśnie kultura techniczna. Możesz to też nazwać ograniczonym zaufaniem. Gdybym miał Toyotę, Malucha, RollsRoyce'a czy dowolne inne auto, to też robiłbym to samo... Podobnie jak choć wizualnie czasem sprawdzam opony, główne oświetlenie czy dokręcenie kół...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 22 mar 2009, 22:42

mdpk napisał(a):nie, jest sprowadzone z Niemiec w czerwcu 2008r.

No to jestem ciekaw, czy przypadkiem wcześniej już się z tym silnikiem coś nie działo.
Z tego co czytałem zużycie paliwa miałeś kosmicznie duże – co też na pewno przyczyniło
się do drastycznego przepełnienia poziomu oleju. Napisałeś, że go zdusiłeś -- po jakim
czasie od rozpędzenia? Auto było bite?

mdpk napisał(a):obudowany elektroniką to chyba przesada z tą cotygodniową kontrolą oleju.

Oczywiście, że przesada. :P Ale raz w miesiącu to chyba standard.

mdpk napisał(a):Czy znacie tak ostry wymóg (częstej kontroli poziomu oleju) u innego producenta diesli ?

Wymóg jest normalny, przeciętny. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

mr_t napisał(a):Sam nie wiem, czy to dobrze, czy źle.

Źle.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mr_t » 22 mar 2009, 22:44

Myjk napisał(a):
mr_t napisał(a):Sam nie wiem, czy to dobrze, czy źle.

Źle/.

Bo?...
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Orlinek » 8 kwi 2009, 23:45

Ostatnio w serwisie Mazdy zaserwowali mi akcję serwisową (bezplatnie) polegającą na aktualizacji softu. Przy starym sofcie podobno działy sie takie rzeczy jak opisaleś. Akcja obejmuje wszystkie szóstki, także sciągniete.
Orlinek
 

Postprzez bredok » 9 kwi 2009, 10:29

"5" też.
Wiedzy technicznej odnośnie sprawdzania poziomu oleju oraz innych płynów wymagają teraz już nawet na kursach prawa jazdy nie wspominając o samym egzaminie ;)
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez Enduro » 17 kwi 2009, 00:26

bredok napisał(a):odnośnie sprawdzania poziomu oleju oraz innych płynów wymagają teraz już nawet na kursach prawa jazdy nie wspominając o samym egzaminie ;)

nie wszyscy robil takie kursy..
i nie wszyscy zdali egzamin
E. ;)
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gacek » 24 sie 2009, 17:39

30 min temu tel.
Dzwoni kumpel.
– gacek coś mówiłes jak silnik zgasić jak mi się rozbuja?
– wepnij 5 i puść sprzęgło
– dobra zgasł uff.

Mazda 6 maj 2007 rok. 41000 km. – auto nowe kupione w Polsce
Jechał autosradą z Piotrkowa, zaczął mu przerywać, biały dym zjechał na pobocze i nie mógł juz zgasić silnika.
Zadzwonił do mnie bo coś mu zaświtało , że mówiłem mu o takim problemie:)
Zadzwonił do serwisu w Łodzi , to jeszcze go pocieszyli, "dobrze , że udało się panu zgasić silnik" :)
Rozumiem , że gwarancja to obejmuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Myjk » 24 sie 2009, 17:47

gacek napisał(a):Mazda 6 maj 2007 rok. 41000 km. – auto nowe kupione w Polsce

Moje jest z kwietnia. ;) Tylko ma 10tkm mniej.

gacek napisał(a):Rozumiem , że gwarancja to obejmuje.

Teoretycznie, bo praktycznie nie wiadomo co tam się stało... wiadomo?
Sprawdził chociaż poziom oleju zaraz po tej akcji?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gacek » 24 sie 2009, 19:48

Myjk napisał(a):Sprawdził chociaż poziom oleju zaraz po tej akcji?


Tak, powiedziałem mu żeby sprawdził, było niestety powyżej X.
No i podobno wyleciał płyn chłodniczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Enduro » 24 sie 2009, 20:25

gacek napisał(a):
Myjk napisał(a):Sprawdził chociaż poziom oleju zaraz po tej akcji?


Tak, powiedziałem mu żeby sprawdził, było niestety powyżej X.
No i podobno wyleciał płyn chłodniczy

bo nalezy systematycznie kontrolowac stan oleju na bagnecie
i to bez wzgledu czy kontrolka sie zaplila czy nie!
im wiecej auto widzi miasto, tym czesciej

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 24 sie 2009, 20:57

Enduro napisał(a):
gacek napisał(a):
Myjk napisał(a):Sprawdził chociaż poziom oleju zaraz po tej akcji?

Tak, powiedziałem mu żeby sprawdził, było niestety powyżej X.
No i podobno wyleciał płyn chłodniczy

bo nalezy systematycznie kontrolowac stan oleju na bagnecie
i to bez wzgledu czy kontrolka sie zaplila czy nie!

To jest ważna kwestia, jeśli się nie zapaliła to użytkownik powinien mieć prawo do bezpłatnej naprawy – nawet jeśli auto nie było już na gwarancji. Dlatego za każdym razem dopytuję się o ten element.

Tu jeszcze kolejne pytanie: czy program był zmieniony na nowy?

Enduro napisał(a):im wiecej auto widzi miasto, tym czesciej

Jest na to sposób – podwyższone obroty. U mnie oleju nie przybywa od jakiegoś czasu. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 24 sie 2009, 21:06

Myjk napisał(a):
Enduro napisał(a):im wiecej auto widzi miasto, tym czesciej
Jest na to sposób – podwyższone obroty. U mnie oleju nie przybywa od jakiegoś czasu. ;)

warto zapamietac!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 24 sie 2009, 23:19

gacek napisał(a):było niestety powyżej X.
Dlatego pracował na tym co zassał z miski ( nad tłok ) Generalnie przy takich obrotach cały silnik + jego osprzet dostaje po tyłku . Dobrze ze auto jeszcze na gwarancji , moze nie bedzie problemów finansowych.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gacek » 25 sie 2009, 07:50

Jest na to sposób – podwyższone obroty. U mnie oleju nie przybywa od jakiegoś czasu

Chłopak jeżdzi przynajmniej raz w tyg Wa-wa Łodź i raczej ma cięzką nogę.
Bodajże miesiąc temu zaczął mu mrugac DPF ale po procedurze wypalania i zatankowaniu do pełna juz więcej się nie zapalił.

Kontrolka oleju przed zdarzeniem nie zapaliła się !

Czy program był zmienany nie wiem, ale chyba przy przeglądzie okresowym , który miał miejsce w maju taka procedura chyba powinna byc obowiązkowa mimo , ze nie dostał żadnego pisma od Mazdy.

Myjk>>>> rozumiem , że do Ciebie to pismo przyszło z Mazdy Poland mimo , że pierwszym właścicielem który istnieje w papierach jest Niemiecki dealer.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marwiat i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6