kontrolka ciśnienia oleju

Postprzez smile » 9 mar 2016, 18:29

Po co inna pompa oleju?! Wymysł mechanika. rozbierać silnika też nie ma po co. Mechanik powinien już wiedzieć dlaczego smok zatkany, jeśli nie wie – będziesz płacić za jego niewiedzę. Wymieniasz podkładki pod wtryskami ( to przez ich nieszczelność smok się zakleił ), po ściągnięciu miski czyścisz smok olejowy, wymieniasz olej z filtrem, odpalasz i wszystko powinno być OK – mieścisz się w 100 euro. Jeśli przez 5 tyś km będzie ok, zalej płukankę do silnika i jeszcze raz zmień olej – kolejne 50 euro. Jeśli natomiast nie dojedziesz 5 tyś km, 1000 euro na pewno nie wystarczy – wtedy dopiero nowy silnik ale z wymianą pewnie ze 2 tyś euro.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Matek22013 » 9 mar 2016, 22:27

No wlasnie nie za bardzo znam sie na tym czy jest potrzebne rozbieranie silnika i wymiana pompy ? Tez mi sie to wydaje zbedne. Przeciez jak sprawdzi cisnienie oleju i zrobi teraz plukanie silnika ( jezeli jest to mozliwe) to chyba tak jak napisales smile potem wyjdzie czy silnik wytrzyma czy nie. Nie wiem jak sprawdzic czy pompa jest w porzadku? Za samo rozebranie koszty wzrosna tragicznie. Tylko zastana2iam sie jeszcze czy jest sens to tlumaczyc tym cymbalom czy lepiej szukac kogos innego. A czy wymiana podkladek pod wtryskami jest czasochlonna ? Jak to wyglada ? Chce jechac nim do Polski za niedlugo bo mieszkam w Niemczech.

Dopisano 10 mar 2016, 19:56:

Smile chce sprobowac jak napisales ale myslalem teraz odrazu zrobic plukanie. Zalac nowa dexelia. Nowy filter i sprobowac zaciagnac autko do Pl na wymiane podkladek od wtryskiwaczami. Jak myslisz ? Mechanik tutaj zalecil mi wymiana pompy. Jakies rury odprowadzajcej, tych podkladek. Sprawdzenie popychaczy i ogolnie silnika za jedyne 1900 euro ale bez gwarancji ze bedzie chodzic. Twierdzil ze mierzone bylo cisnienie oleju przed zlaniem z silnika i bylo w porzadku oraz po za szlamem/brudem nie znalezli opilkow metalu w oleju, Misie olejowej i na smoku. Wiec mysle ze chyba warto sprobowac niz placic zq rozbiorke jezeli i tak gwarancji nie dostane na to. Chyba nic innego mi niepozostaje :(

Dopisano 10 mar 2016, 19:58:

... chcialem zrobic z podkladkami w Polsce bo nie wiem czy dam rade sam... <nauka>
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 17:24
Posty: 14 (2/0)
Auto: Mazda CX 60 D254 Homura

Postprzez smile » 10 mar 2016, 23:54

Wymiana podkładek nie jest czasochłonna ale jest kilka szczegółów, na które trzeba zwrócić uwagę i niech lepiej to zrobi ASO ( min siły z jakimi dokręca sie wtryskiwacze ). Jak byś podał gdzie jesteś, może ktoś polecił by jakiegoś ogarniętego mechanika / zaprzyjaźnione ASO w DE. Jest tu kilka osób mających tam kontakty. Popytaj w regionach. W PL to np Kordyl w Gorzowie to ogarnie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Matek22013 » 11 mar 2016, 00:11

Jestem w okolicach Dortmundu a w Polsce niedaleko Bielska Bialej. Fajnie by bylo z gory dzieki. W Polsce wydaje mi sie ze zaufac moge swojemu mechanikowi tutaj niestety to juz inna bajka.gdyby nie forum to facet wymienilby mi lancuch. Pompe i rozebral pol silnika.mam jeszcze kilka pytan do Ciebie smile Powiedz mi czy robic teraz plukanke czy tylko zalac nowym olejem i najlepiej jakim ? Mialem dexelia 5 w 30 jak dotad. Druga rzecz slyszalem od innego mechanika zeby smok wyczyscic w mojej wersji trzeba jednak pompe wyciagac, czy to prawda ? W sobote chce sie zabrac za to i jeszcze sam niepatrzylem. Narazie mam plan zalac moze polsyntetykiem albo dexelia z dodatkiem liqui moly LIM1019 a potem dexelia z tym drugim uszczelniaczem LIM3721.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 17:24
Posty: 14 (2/0)
Auto: Mazda CX 60 D254 Homura

Postprzez Matek22013 » 27 mar 2016, 21:32

Witam. Po zrobieniu plukanki i zalaniu olejem z ceramizerem silnik pracuje. Nie stuka nic,ale slychac na jalowym biegu przy dodaniu gazu dzwiek jakby ocieranie szczotki metalowej o metal. Wymienilem podkladki pod wtryskiwaczami. W serwisie Bosch stwierdzili dwie nie szczelne. Spalanie oraz poziom oleju w normie. Auto ma taka sama moc jak przedtem. Jednak remont lub wymiana silnika raczej mnie nie ominie. Narazie zrobilem 1800 km bo mam brak funduszy na wymiane. Ale zaczynam pomalu juz szukac silnika do mojego modelu.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 17:24
Posty: 14 (2/0)
Auto: Mazda CX 60 D254 Homura

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6