Problem z odpalaniem – diesel

Postprzez Enduro » 21 paź 2016, 13:33

jak obudowa jest nieszczelna, to ten guzik nie da rady podciagnc paliwa..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tsugoza » 29 paź 2016, 12:38

obudowa filtra jest szczelna. Na króciec "wylotowy" z filtra założyłem kawałek węża gumowego i do butelki plastikowej. Zaraz filtr zaciągnął paliwo, i zaczął lać do butelki. Jeszcze dzisiaj biorę się za wymianę pompy i mam nadzieję że to będzie to a nie np czujnik na listwie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:49
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG 2.0 cdti 136KM Oznaczenie silnika RF-5C rocznik 2003

Postprzez Enduro » 29 paź 2016, 16:51

Tsugoza napisał(a):..to będzie to a nie np czujnik na listwie

chyba lepiej kpl. listwe wymienic na uzywke..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Madziucha6 » 7 gru 2016, 14:58

Witam. Jeżdżę Mazdą 6 z 2003 roku, diesel 136 koni. Opiszę sytuację która mi się przytrafiła. Po cały dniu w szkole przychodzę do samochodu i chcę go odpalić. Niestety kluczyk dochodzi do pozycji zapłonu (zapalają się kontrolki na zegarach, które po odpaleniu samochodu znikają; radio gra normalnie, klimatyzacja pracuje i światła również). Dalej nie można przekręcić kluczyka, tak jak by był zablokowany. Po kilku próbach odpalenia dałam sobie spokój z odpaleniem. Auto odpaliło dopiero "na pycha". Rozrusznik został wymieniony około pół roku temu. Dzisiaj powtórzyła się ta sama sytuacja, tylko teraz wyłączyłam radio i chyba klimatyzację. Po kilku próbach przekręcenia kluczyka w końcu odpaliła. Wcześniej, w takim przypadku, pomagało też, gdy auto sturlało się lekko (tak było pod wiatą garażową). Ogólnie auto odpala się przy pierwszym podejściu. Od bardzo długiego czasu pali się też czasami awaria silnika (prawdopodobnie problem z grzaniem świec), ale jak już się silnik rozgrzeje to przy następnym odpaleniu znika ta ikonka. Auto należy do mojego chłopaka, a on jest właścicielem od 5 lat. Proszę o sugestie dotyczące tego problemu. Rozrząd był robiony że 3 lata temu.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2016, 14:22
Posty: 4
Auto: Mazda 6 kombi. 2003 rok, 2.0 diesel,

Postprzez drx8 » 7 gru 2016, 15:28

Ale w momencie przekręcenia kluczyka w fazę "chełtolenia" auto odpala czy nie może odpalić, bo strasznie zawile jest to opisane, że odpala gasną kontrolki, ale nie odpala.

1. Kręci i nie chce odpalić ?
2. Kręcisz i głucha cisza?
3. Kręcisz i strzela jak z karabinu maszynowego?
4. Kręcisz i raz odpali raz nie?
5. czy w ogóle nie można przekręcić kluczyka w fazę "chełtolenia"
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Madziucha6 » 7 gru 2016, 15:31

Kręcę i głucha cisza

Dopisano 7 gru 2016, 14:34:

I nie odpala
Początkujący
 
Od: 7 gru 2016, 14:22
Posty: 4
Auto: Mazda 6 kombi. 2003 rok, 2.0 diesel,

Postprzez drx8 » 7 gru 2016, 15:35

Najprawdopodobniej szczotki na rozruszniku albo bendix. Możliwe, że też masa nie domaga (jakiś kabel obluzowany, niedokręcony).
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 7 gru 2016, 18:45

Połączyłem z istniejącym wątkiem.
Proszę się z nim zapoznać, a także z tym:
viewtopic.php?f=409&t=65086&hilit=po+przekr%C4%99ceniu+kluczyka+cisza

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


Madziucha6 napisał(a):Od bardzo długiego czasu pali się też czasami awaria silnika

:| <oczy> <nie> <co?> chyba nie będę komentował...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez laba » 7 gru 2016, 19:32

Jeśli przekrecasz kluczyk na zapłon i jest cisza, rozrusznik nie kręci. To szczotki w rozruszniku się zawieszają. Możesz próbować postukać jakimś kluczem albo innym narzędziem po rozruszniku powinno pomóc na jakiś czas. Jak problem będzie częściej występować to musisz juz szczotki wymienić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez malgo » 21 sty 2017, 18:42

Mój problem też dotyczy odpalania i pracy na wolnych obrotach.
Przeczytałam wątki i w sumie nie wiem gdzie powinnam się dopisać.
Po wymianie wytrysku na komputerze błąd P1676. Dodatkowo pali się mil i kontrola trakcji.
Magik od kompitera nic zrobić nie umie. Od 3 tygodni auto stoi.
Nauczyłam się już dużo. Podłączyłam forscanem. Jeszcze raz wprowadzam kody i zapisałam, zrestartowałam komputer, ale później błąd się pojawił znów. Problem istnieje. Może macie jakieś pomysły lub doświadczenie.

Dopisano 21 sty 2017, 19:32:

Dodam, że P1676 oznacza dane wtrysku niekompatybilne :(
malgo
 

Postprzez Madziucha6 » 7 mar 2017, 23:46

Mechanik od rozruszników stwierdził że, rozrusznik jest w bardzo dobrym stanie.
Prawdopodobnie olej go trochę zalał i dlatego nie chciał pracować – dzisiaj miał być wymieniony rozrząd i okazało się że cały silnik jest mocno zaolejony od zewnętrznej strony, dodatkowo urwało się "uszko" od pompy oleju i samochód musiał zostać u mechanika......
Początkujący
 
Od: 7 gru 2016, 14:22
Posty: 4
Auto: Mazda 6 kombi. 2003 rok, 2.0 diesel,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6