od kiedy zmniejszyli ilość oleju w M6 DPF?
Strona 1 z 1
Odbyłem 3 przegląd i wymianę oleju i zostałem oświecony że teraz zamiast 5 litrów oleju leje sie do tego silnika 4 i że dadzą mi jeszcze nowy bagnet do oleju z inna skalą z tej okazji ,.Po prawdzie to od ostatniej wymiany oleju najeżdziłem 14 tys km i juz mi olej doszedł do znaczka X na bagnecie to sprowokowało mnie do wymiany .Może ktos ma wiedzę aby rozwinąć ten temat? pozdrawiam
- Od: 24 sie 2006, 19:27
- Posty: 43
- Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB
To ciekawe – w poniedziałek zadzwonię do dealera – zobaczymy, co powie. W każdym razie podczas wymiany na początku bieżącego roku nalali mi 5 litrów. Po 8 tysiącach mam 1,5 cm powyżej max. Może faktycznie należałoby lać tego mniej… ale w efekcie (po zalaniu 4 litrów i przeskalowaniu bagnetu), albo trzeba będzie wymieniać olej częściej, albo jeździć na jeszcze bardziej rozrzedzonym – zależy jak to przeskalują. Trochę to dziwne…
Czy "dolewanie" paliwa do oleju silnikowego jest domeną modeli z DPFem czy w ogóle modeli z CR? Teraz to już zwątpiłem...
Z tego co mi się błąka po zakamarkach mózgownicy to "przyrost" oleju jest owocem przenikania paliwa w fazie dotrysku czyli "podgrzewania" filtra DPF (w przypadku czystych CRów w M6 dodatkowa dawka na "wygrzewanie" podawana jest zimą przy niskich temperaturach jako element ogrzania katalizatorów).
Czy mam rację, czy wręcz przeciwnie...?
Z tego co mi się błąka po zakamarkach mózgownicy to "przyrost" oleju jest owocem przenikania paliwa w fazie dotrysku czyli "podgrzewania" filtra DPF (w przypadku czystych CRów w M6 dodatkowa dawka na "wygrzewanie" podawana jest zimą przy niskich temperaturach jako element ogrzania katalizatorów).
Czy mam rację, czy wręcz przeciwnie...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Aby doszło do regeneracji DPF musi być temp i wtryskiwane dodatkowa ilość ropy która miesza sie z olejem .Przegląd robiłem Auto2000 więc serwis dobry i tłumaczenie krótkie tez no i propozycja wymiany bagnetu nie do odrzucenia.
Nawiasem pisząć mój wujek stary driver tirów i innych ciężarowych urządzeń jeżdzących nie był w stanie pojąć po co rośnie olej i że za wysoki poziom oleju rozwala uszczelniacze.Pozdrawiam
Nawiasem pisząć mój wujek stary driver tirów i innych ciężarowych urządzeń jeżdzących nie był w stanie pojąć po co rośnie olej i że za wysoki poziom oleju rozwala uszczelniacze.Pozdrawiam
- Od: 24 sie 2006, 19:27
- Posty: 43
- Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB
sam sobie odpowiem z tym olejem może tak że moje auto jest z grudnia 2005 kupione a wyprodukowali je w czerwcu 2005 i może stąd ten bagnet starego typu który Koledzy w młodszych rocznikowo modelach mieli od razu zmieniony na nowy pzdr
- Od: 24 sie 2006, 19:27
- Posty: 43
- Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB
xANDy napisał(a):Czy "dolewanie" paliwa do oleju silnikowego jest domeną modeli z DPFem czy w ogóle modeli z CR? Teraz to już zwątpiłem...
W innych markach z CR jakie znam nie ma czegoś takiego jak dolewanie ON do oleju silnikowego. W Mazdzie (cytaty z książeczki nt. DPF):
"Dodatkowe paliwo jest wtryskiwane do silnika, aby ułatwić zapłon i spalenie cząstek sadzy nagromadzonych w filtrze. Jeśli proces ten jest ciągle przerywany (ze względu na jazdę na krótkich dystansach) może to mieć wpływ na poziom oleju bez szkodliwego wypływu na stan silnika"
Ja to rozumie tak że to paliwo jest dodawane żeby wypalić sadzę, a jeśli proces zostanie przerwany to system zamiast gdzieś zmagazynować to paliwo na później i użyć go przy kolejnym wypalaniu to wrzuca to do oleju silnikowego.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Błąd. Przy podawaniu ON do cylindra, gdy z definicji nie ulega on spalaniu a ma być wypchnięty wraz z wydechem do filtra, który jest ~20cm dalej z przyczyn fizycznych przenika on przez pierścienie tłokowe. Jeśli wypalanie DPF (czyli dorzucanie ON do fazy wydechu) jest zbyt częste to zbyt wiele ON znajdzie się w oleju silnikowym. W trybie jazdy na trasie, "obsługa" DPF'a nie ma praktycznie żadnego znaczenia dla oleju. Ale po mieście filtr może być wypalany w nieskończoność i zamiast powiedzmy 2-3% jest 20-30% ON w oleju.mr_t napisał(a):Ja to rozumie tak że to paliwo jest dodawane żeby wypalić sadzę, a jeśli proces zostanie przerwany to system zamiast gdzieś zmagazynować to paliwo na później i użyć go przy kolejnym wypalaniu to wrzuca to do oleju
W innych mazdach CR jakie znam też nie ma takiego zjawiska – wyłącznie w CR z DPF'em – i to dotyczy wszystkich firm, których silniki wypalają filtry paliwem a nie ad-blue (także VW)mr_t napisał(a):W innych markach z CR jakie znam nie ma czegoś takiego jak dolewanie ON do oleju silnikowego
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a): z przyczyn fizycznych przenika on przez pierścienie tłokowe. Jeśli wypalanie DPF (czyli dorzucanie ON do fazy wydechu) jest zbyt częste to zbyt wiele ON znajdzie się w oleju silnikowym.
Ma to sens. To jeszcze jedno pytanie – czasem poziom oleju się zmniejsza – wg. opisu DPF który dostałem z samochodem to normalne i dopuszczalne że są wahania poziomu oleju pomiędzy MAX z X. Skąd go przybywa to wiem, ale ubywa... domyślam się, że ubywa mieszanki olej+ON, a nie sam ON z oleju. Czy teoretycznie nie jest to tak, że w związku z dodawaniem ON do oleju i ubywaniem całej tej mieszanki proporcje olej silnikowy do ON zmieniają się z biegiem czasu na coraz większą ilość ON w oleju – chociaż całość ma taką samą objętość.
I co z zimą? Z ON może się wytrącić parafina – w byle jakim ON, ale co sprzedają na naszych stacjach każdy wie. Do tego bio-dodatki. Czy to wszystko dodane do oleju w silniku nie sprawia że silnik w niskich i wysokich temperaturach ma gorsze smarowanie niż by miał na samym oleju silnikowym?
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Poziom to znaczy poziom. Silnik z przyczyn naturalnych pali olej – mniej lub więcej. Jak będziesz jechał z prędkościami typu 190km/h przez 2h to ubędzie Ci o wiele więcej niż sądzisz. Olej poza tym, że jest "palony" równiez odparowuje (odmą).mr_t napisał(a):czasem poziom oleju się zmniejsza – wg. opisu DPF który dostałem z samochodem to normalne i dopuszczalne że są wahania poziomu oleju pomiędzy MAX z X
Ilość oleju (mieszanki oleju silnikowego i oleju napędowego z wypalania dpf) jest zmienna – rośnie jej stan przy długim (nieudanym, niedokończonym, częstym) wypalaniu filtra, maleje przy jeżdżeniu z duzymi prędkościami, przy butowaniu itp.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6