Problem z Webasto po wymianie filtra paliwa i płynu chłodzącego.
Mam problem z webastem poniewąz po wymianie płynu chłodzącego i filtra paliwa przestało grzać a dokładniej załąncza sie na ok 1 minute i wyłańcza się. Mam pytanie czy czeba odpowietrzyć układ zasilania webasto jeśli tak to może ktoś wie jak lub cos innego cza wykombinować – komputer . Bo wczesniej grzało ekstra
- Od: 14 lut 2007, 20:52
- Posty: 60
- Skąd: Syrynia
- Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków
moim zdaniem nieprawidłowo odpowietrzyłeś układ chłodzenia.
W webasto nie ma płynu – tylko powietrze, dlatego załącza się zabezpieczenie termiczne
Lub
Zapowietrzyłsie dopływ paliwka do Webasta – choć to mniej prawdopodobne
W webasto nie ma płynu – tylko powietrze, dlatego załącza się zabezpieczenie termiczne
Lub
Zapowietrzyłsie dopływ paliwka do Webasta – choć to mniej prawdopodobne
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Czy jakos specjalnie trzeba odpowietrzac uklad chlodzenia w M6-ce ?
Bo ja tez wymienialem plyny po kupnie.
Webasto mi sie nie zalacza, moze to to ?
Tylko nie wiem czy dzialalo wczesniej bo bylo cieplo
Pozdrawiam,
Cichy
Bo ja tez wymienialem plyny po kupnie.
Webasto mi sie nie zalacza, moze to to ?
Tylko nie wiem czy dzialalo wczesniej bo bylo cieplo
Pozdrawiam,
Cichy
Ja wymieniałem płyn chłodzący i webasto grzeje tak jak przedtem. Napełnianie układu to jednak męka. Trzeba w czasie napełniania uciskać węże gumowe na dole pod silnikiem, żeby wywalić stamtąd powietrze ( przedtem je zjiąłem żeby spuścić dokładnie płyn, bo przez korek z chłodnicy schodzi tylko część). Potem z otwartym korkiem od chłodnicy silnik musi z 10 min popracować i trzeba na bieżąco dolewać płynu.
Witam,
nie wiem jak jest w "6" ale gdy dogrzewacz pobiera paliwo za filterm mógł się zapowietrzyć jego układ paliwowy. Będzie się próbował właczyć (dmuchawa będzie pracować) jednak po czasie przewidzianym na rozruch nie stwierdzi płomienia i wyłączy całość, a sterownik zapisze błąd. Musiałbyś sprawdzić czy u wylotu spalin czuć ciepło, będzie wiadomo co go boli. Zapowietrzona pompka obiegowa pracuje zauważalnie głośniej. Mam nadzieję, że w Maździe jest inaczej niż w oryginalnym Webasto w VW Caddy, tam 5 krotne zapisanie tego samego błędu powoduje zablokowanie pieca i konieczność połączenia się testerem, aby go ponownie przywrócić do życia.
Pozdrawiam
nie wiem jak jest w "6" ale gdy dogrzewacz pobiera paliwo za filterm mógł się zapowietrzyć jego układ paliwowy. Będzie się próbował właczyć (dmuchawa będzie pracować) jednak po czasie przewidzianym na rozruch nie stwierdzi płomienia i wyłączy całość, a sterownik zapisze błąd. Musiałbyś sprawdzić czy u wylotu spalin czuć ciepło, będzie wiadomo co go boli. Zapowietrzona pompka obiegowa pracuje zauważalnie głośniej. Mam nadzieję, że w Maździe jest inaczej niż w oryginalnym Webasto w VW Caddy, tam 5 krotne zapisanie tego samego błędu powoduje zablokowanie pieca i konieczność połączenia się testerem, aby go ponownie przywrócić do życia.
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 23:33
- Posty: 15
- Skąd: Pyrlandia
- Auto: 626 2.0 DiTD '00
Kaszpir napisał(a):Witam,
nie wiem jak jest w "6" ale gdy dogrzewacz pobiera paliwo za filterm mógł się zapowietrzyć jego układ paliwowy. Będzie się próbował właczyć (dmuchawa będzie pracować) jednak po czasie przewidzianym na rozruch nie stwierdzi płomienia i wyłączy całość, a sterownik zapisze błąd. Musiałbyś sprawdzić czy u wylotu spalin czuć ciepło, będzie wiadomo co go boli. Zapowietrzona pompka obiegowa pracuje zauważalnie głośniej. Mam nadzieję, że w Maździe jest inaczej niż w oryginalnym Webasto w VW Caddy, tam 5 krotne zapisanie tego samego błędu powoduje zablokowanie pieca i konieczność połączenia się testerem, aby go ponownie przywrócić do życia.
Pozdrawiam
Kaszpir – cenna uwaga... a nie wiesz przypadkiem jak się odpowietrza układ paliwowy webasta. No i jak zapobiec jego zapowietrzeniu przy wymianie filtra paliwa??? Właśnie zamierzam wymienić ten filtr ...
Pawnik napisał(a):a nie wiesz przypadkiem jak się odpowietrza układ paliwowy webasta. No i jak zapobiec jego zapowietrzeniu przy wymianie filtra paliwa??? Właśnie zamierzam wymienić ten filtr ...
W Caddylaku (VW Caddy) odpowietrzenie układu następuje po przez wymuszenie na sterowniku funkcji Priming (tylko z testera VAS lub Webasto). Paliwo jest podawane na 100% wydajności pompki przez 60 sek, a sterownik kontroluje powstanie płomienia. Jak się pojawi piec jest gotowy do używania, a w sterowniku Webasto znika wpis o nie przeprowadzonym zalewaniu paliwem (Priming).
Wydaje mi się, że w domowych warunkach układ przy 2-3 załączeniu odpowietrzy się sam. Tam nie ma żadnych zaworów, wtryskiwaczy czy innych elementów stawiających duży opór i nie przepuszczająch powietrza.
Pompka to też prymitywne urządzonko, elektromagnes, kotwica i cykliczna działanie, też jako zawór zwrotny więc paliwo daleko się nie cofnie. Zawsze można pracę pompki wymusić jakimś zasilaczem (ok. 1A), cyklicznie ją załączając aby odpowietrzyć instalację – byle tylko nie przesadzić aby piec nie wypełnił się paliwem.
Nowe modele mają przed samą dyszą dodatkowy elektrozaworek, który zapobiega takim numerom, nie wiem jak jest w "6".
Przydało by się żeby ktoś mający dostęp do dokumentacji "6" po prostu sprawdził skąd dogrzewacz w tym modelu pobiera paliwo. Rozwieje to wszelki wątpliwości.
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 23:33
- Posty: 15
- Skąd: Pyrlandia
- Auto: 626 2.0 DiTD '00
Pawnik
Moim zdaniem problem nie będzie wymiana filtra. Zmieniany miałem u siebie dwa razy i zero problemów – ale ja mam DITD
A to niezły hardcore
Ja zawsze po zmianie płynu odpalam silnik i włączam nawiew gorącego powietrza i czekam na nagrzanie silnika.
W VW Jetta do momentu zrobienia tego numeru nie działało ogrzewanie i silnik wypluwał cały płyn chłodniczy.
Moim zdaniem problem nie będzie wymiana filtra. Zmieniany miałem u siebie dwa razy i zero problemów – ale ja mam DITD
Pawnik napisał(a):w czasie napełniania uciskać węże gumowe na dole pod silnikiem, żeby wywalić stamtąd powietrze
A to niezły hardcore
Ja zawsze po zmianie płynu odpalam silnik i włączam nawiew gorącego powietrza i czekam na nagrzanie silnika.
W VW Jetta do momentu zrobienia tego numeru nie działało ogrzewanie i silnik wypluwał cały płyn chłodniczy.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Moim zdaniem problem nie będzie wymiana filtra. Zmieniany miałem u siebie dwa razy i zero problemów – ale ja mam DITD
A masz oryginalny, fabryczny dogrzewacz (ogrzewanie postojowe) czy dokładane później przez serwis, tak jak np. ja w swojej 626? Te 2 instalacje są zwykle zupełnie niepodobne do siebie, szczególnie ich część zasilająca w paliwo. "6" o ile wiem dogrzewacz ma fabryczny, w 626 chyba nie było tego cuda nawet w opcji.
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 23:33
- Posty: 15
- Skąd: Pyrlandia
- Auto: 626 2.0 DiTD '00
Kaszpir napisał(a):A masz oryginalny, fabryczny dogrzewacz (ogrzewanie postojowe) czy dokładane później przez serwis, tak jak np. ja w swojej 626?
Mam tak samno jak Ty, ale nie bardzo kumam co tu można sp...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Kaszpir Przydało by się żeby ktoś mający dostęp do dokumentacji "6" po prostu sprawdził skąd dogrzewacz w tym modelu pobiera paliwo. Rozwieje to wszelki wątpliwości.
Pozdrawiam
webasto w "6" pobiera paliwo z układu zasilania silnika jest tam po prostu trójnik i tyle, co do objawów u mnie to zmieniłem filtr paliwa po wymianie na drugi dzień webasto odpaliło ale na około minute i padło od tamtej pory nie chodzi:(
a pompka webasta ma chyba zaworek bo nie przepuszcza wcale co ja mam z tym zrobić proszę o pomoc z góry dziękuję...

Pozdrawiam
webasto w "6" pobiera paliwo z układu zasilania silnika jest tam po prostu trójnik i tyle, co do objawów u mnie to zmieniłem filtr paliwa po wymianie na drugi dzień webasto odpaliło ale na około minute i padło od tamtej pory nie chodzi:(

Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
syberek1 napisał(a): a pompka webasta ma chyba zaworek bo nie przepuszcza wcale
Pompka webasto działa jak zawór zwrotny, coś jak pompa tłokowa napędzana elektromagnesem. Włącza się on u Ciebie? Jej pracę słychać bardzo wyrażnie – równomierne cykanie, którego częstotliwość jest zależna od chwilowej mocy pieca.
Może to tylko zbieg okoliczności z ta wymianą filtra, a padło coś innego np. czujnik temp. zewnętrznej. Mogło złapać jakiegoś syfka, dysza jest naprawdę mała. To wszystko jest jak wróżenie z fusów – jedź na przyrząd diagnostyczny (dla Caddy to VAS więc Mazda też coś takiego musi mieć lub soft Webasto ThermoTest + odpowiedni interfeace), zczytają błędy i wszystko będzie jasne.
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 23:33
- Posty: 15
- Skąd: Pyrlandia
- Auto: 626 2.0 DiTD '00
Pawnik napisał(a):Rozumiem, że webasto w M6 wisi na CAN-ie. Czy soft Webasto Thermo Test + jest dostępny w serwisach autoryzowanych Webasto? ( na ASO Mazdy nie bardzo bym liczył...)...
Nie mam pojęcia jak jest w "6". Caddy ma sterowanie szyną CAN i do tego interfeace firmy Webasto W-bus do komunikacji z odpalaniem pieca z pilota (i równocześnie do komunikacji z softem diagnostycznym). Każdy serwis Webasto powinien to mieć.
- Od: 19 sie 2007, 23:33
- Posty: 15
- Skąd: Pyrlandia
- Auto: 626 2.0 DiTD '00
No to jasność w temacie – czyli jednak zapowietrza się układ paliwowy webasta przy wymianie filtra paliwa. Teraz pytanie – jak temu zapobiec, bo pewnie jest jakaś procedura, której nie stosują nie wtajemniczeni? Samo odpowietrzenie to chyba raczej w serwisie webasto.
1 No to witam:D:D:D na prosty chłopski rozum chyba wystarczy założyć klips zaraz za filtrem paliwa na przewód który idzie do silnika. Wyjąć filtr zmienić zalać nowy ropą po brzegi, założyć nacisnąć kilka razy pompkę bez zakładania zaciśniętego przewody (można coś podstawić żeby nie pochlapać komory) założyć, odpiąć klips i gotowe.
2 Dla pewności można podczas uruchamiania silnika przełożyć ten klips na przewód który idzie do webasta (schowany taki:D:D:D idzie od grodzi do górnej części webasta ) TYLKO PAMIęTAć PRZY TEJ 2 CZYNNOśCI żEBY BYłO CIEPłO BO MAMY KLIPS NA PRZEWODZIE DO WEBASTA
! bo zawsze jakaś ilość powietrza się znajdzie w przewodzie, silnik wywali to przelewami a webasto widać nie lubi oddychać
Trochę to skomplikowane i czasochłonne ale jak mus to mus. Tylko jedno mnie zastanawia dlaczego ja tak nie zrobiłem no ale jak to mówią "Mądry POLAK po szkodzie"
3 Lub też jak kto woli wymienić filtr w ciepłym garażu odpalić silnik niech pochodzi wywali powietrze i może będzie dobrze albo... nie:/ więc ja już sie wole pobawić i zrobić jak wyżej opisane![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
2 Dla pewności można podczas uruchamiania silnika przełożyć ten klips na przewód który idzie do webasta (schowany taki:D:D:D idzie od grodzi do górnej części webasta ) TYLKO PAMIęTAć PRZY TEJ 2 CZYNNOśCI żEBY BYłO CIEPłO BO MAMY KLIPS NA PRZEWODZIE DO WEBASTA


3 Lub też jak kto woli wymienić filtr w ciepłym garażu odpalić silnik niech pochodzi wywali powietrze i może będzie dobrze albo... nie:/ więc ja już sie wole pobawić i zrobić jak wyżej opisane
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6