Problem z zapaleniem silnika

Postprzez davp » 22 paź 2007, 09:17

Mam wielką prośbę o pomoc – poradę w sprawie mojej Mazdy 6 (2004;diesel). Wczoraj niestety okazało się, że są problemy z uruchomieniem samochodu. Na początku jednak, po kilku nieudanych próbach uruchomienia, wreszcie odpalił, udało mi się więc przejechać zaplanowaną trasę i wrócić bezpiecznie. Kiedy poraz drugi pojawił się ten sam problem, silnik odpalił dopiero po kilkunastu próbach (po przejechaniu paru metrów wyłączyłam silnik i jedna rzecz wzbudziła mój niepokój – głośna praca "czegoś" pod maską u wlotu do silnika – inaczej nie umiem tego określić, kobieca nomenklatura nie zawiera zbyt wielu samochodowych określeń :) ), w tej chwili wogóle nie odpala,jako dodatkowa uwaga – po przekręceniu kluczyka nawet nie rzęzi (tak było również poprzednio, ale w końcu odpalił).

Być może, ktoś z Was poruszał już ten problem na forum, ja niestety nie potrafię zidentyfikować źródła problemu i nie wiem, gdzie szukać. Jedyne co mogę powiedzieć to, że akumulator powinien działać (światła, kontrolki świecą), sprawdziłam bezpieczniki, ale wszystkie wydają się być całe tj. sprawne. Proszę o pomoc zanim zacznę panikować, wzywać lawetę itd. – co jeszcze mogę sprawdzić sama (z pomocą życzliwych mężczyzn), zanim trafię do serwisu? Wpadłam na pomysł, że w samochodzie powinny być świece, ale nie mam baladego pojęcia gdzie – pewnie gdzieś pod tą tajemniczą obudową silnika? (można ją zdemontować na własną rekę?).

Z góry dziękuję za wsparcie i rady – mam nadzieję, że nie będzie to żadna poważna i kosztowna wada :(
davp
 

Postprzez Bolek » 22 paź 2007, 10:02

Ja jednak zacząłbym od akumulatora. Kontrolki mogą świecić a rozrusznik i tak nie zakręci. Poproś kogoś u pomoc w odpaleniu przy użyciu kabli rozruchowych.

Pozdrawiam i życzę powodzenie!

EDIT – a ta głośna praca, to zapewne dogrzewacz (chyba zimno było rano w PL-u?) – on tak sobie szumi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez domin1979 » 22 paź 2007, 12:16

Pewnie zawor SCV, bylo duuuuuuuzo tego na forum-wada fabryczna Madzi 6. Co do szumow to jak poprzednik – webasto (dogrzewacz).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez domin1979 » 22 paź 2007, 12:21

Sprostowanie, jak to zawor to silnik powinien krecic, przynajmniej mi krecil tylko nie zapalal. A moze przeszedl w tryb serwisiowy (tu zgaduje czyt. tworze ;))? Nie pali sie check engine?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez davp » 22 paź 2007, 13:00

Hmm, dziękuję za sugestie – chętnie odpowiem na ew. pytania, ale jak już wspomniałam jestem kobietą i nie bardzo wiem co to "check engine" – zakładam, że jakaś kontrolka, tylko która – niestety mam tylko instrukcję w języku niemieckim (niestety nie znam tego języka)
Z góry dziękuję za pomoc i wskazania

P.S. trochę mi głupio zadawać być może oczywiste pytania – ale forum jest dla mnie ostatnią deską ratunku

Mam nadzieję, że okaże się to tylko akumulator – jak zasugerował Bolek – (ew. inna usterka podlegająca naprawie gwarancyjnej)
davp
 

Postprzez strus » 22 paź 2007, 19:48

Po pierwsze primo przeczytaj regulamin forum: nazwij dobrze temat, dodaj opis wskazujacy jakie dokładnie masz auto itd. Po drugie primo poszukaj na forum sobie instrukcji po polsku: na pewno nie zaszkodzi jej miec czy poczytac, by w pelni poznac mozliwosci Twojego autka. Po trzeci primo, ultimo, jak zaczal Ci nagle gorzej zapalac z pierwszymi mrozami to najprawdopodobniej akumulator, wiec nie ma co panikowac: rzezil, rzezil i padl, to stanowczo akumulatorowa sprawa wrecz:) na poczatek mozesz wyjac akumualtor i podladowac go prostownikiem: jesli po tej akcji nagle wszystko bedzie ok podjedz do najblizszego sklepu motoryzacyjnego/warsztatu i wymien akumulator (raczej malo prawdopodobne ze padlo ladowanie). Czy Twoj samochod to dieselek? jesli tak to te szum pod silnikiem najprawdopoodbniej oznacza dziajalace webasto, nagrzewnice niezalezna od silnika Twojego samochodu. Jako zarejstrowany uzytkownik korzystaj z opcji "szukaj" wiele Twoich obecnych czy przyszlych pytan zostalo juz niejednokrotnie tutaj opisanych i uzyskalo odpowiedzi,
pozdrawiam, Struś ;)
Damn the torpedoes, full speed ahead!
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6