Pompa wody (diesel)

Postprzez Wojtek » 9 lip 2012, 14:30

to moze byc wszystko co jest na zawierzone na rozrzadzie... jezeli przejechales juz 70kkm (a wymieniales na oryginal i tak jak wszyscy tutaj polecaja), to troszke dziwne... :|
ale, jezeli nie byl to oryginal, to wszystko tlumaczy... <oczy>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sonsieno » 9 lip 2012, 15:23

Wszystko wymieniłem na oryginalne oprócz jednej rolki. Jedna z rolek (chyba prowadząca) była wymieniona na rolkę firmy blue print. Czyżby bubel??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Wojtek » 9 lip 2012, 15:29

sonsieno napisał(a):Czyżby bubel??

no to juz Ty powinienes sam sprawdzic... <głaszcze>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sonsieno » 9 lip 2012, 16:02

Jutro rano jadę do mechanika na odsłuchanie, może padnie jakaś prawidłowa diagnoza. Pomyślałem też sobie że może pasek rozrządu ociera gdzieś o osłonę??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez lenovoy510p » 6 kwi 2014, 13:58

Mam problem zakupilem pompe wody u fox rzeszow orginalna pompa ale mnie nurtuja dziwne pekniecia na tej pompie kilka roznych rysek w roznych miejscach jaby rysy popekania i teraz nie wiem bo jak powiedzialem to spzreawcy to mi odpowiedzial ze te pompy wody wszsytkie tak maja i mam sie tym nie przejmowac i teraz pytanie do was czy mowia prawde czy spzredali mi pompe wody nowa a popekana jest w calosci ale nosi slady jakby pekniec prosze o informacje jesli ktos juz kupowal taka pompe wody i mial ja we wlasnych rekach czy mial podonie jak ja czy moja pompa jest uszkodzona spzredawca twierdzi ze wszystkie pompy tak maja kazda jedna ale ja nie jestem pewny i wole sie upewnic bo jesli zamontuje i po jakims czasie szlak ja trqafi a ma wytrzymac 180 tys km lub 2 lata grwaraqncji a jak ja pozniej szlak trafi peknie dalej od roznych wstrzasow
prosze o odpowiedz i informacje
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 20:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez dobrzyn22 » 6 kwi 2014, 14:16

1. nie masz przecinków i kropek na klawiautrze ?? <oczy>
2.najlepiej jakbyś wstawił fotę jakąś...
3.masz paragon=gwarancję. Dla pewności zrób kilka zdjęć tej pompy przed montażem. Montuj i się nie przejmuj
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lenovoy510p » 6 kwi 2014, 22:33

ok moge zrobic fotki tej pompy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 6 kwi 2014, 23:32 przez lenovoy510p, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 20:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez Leoo » 6 kwi 2014, 23:30

lenovoy510p napisał(a):nowa a popekana jest w calosci ale nosi slady jakby pekniec

Piaskowa forma podczas procesu odlewania kurczy się i czasem daje wzór mikropęknięć, choć odlew jest prawidłowy. Moja skrzynia też wygląda na popękaną :P
Pompa firmowana oczywiście przez NTN?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez lenovoy510p » 6 kwi 2014, 23:36

na pompie jest tylko takie oznaczenie 2-1 RF1G

na zebatce pisze H12 MEXICO FAG WR17004
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 20:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez Leoo » 7 kwi 2014, 00:35

Weź kawałek drobnoziarnistego papieru ściernego i spróbuj przeszlifować takie "pęknięcie". Zapewne zniknie <czarodziej>
Jaka firma podpisała się na pudełku?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez lenovoy510p » 7 kwi 2014, 00:41

pudelko szare jest a na pudelku szarym naklejka PUMP, WA Made in Japan RF5C-15-010A
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 20:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez lenovoy510p » 8 kwi 2014, 21:50

ktos sie jeszcze wypowie na ten temat ?
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 20:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez lenovoy510p » 13 kwi 2014, 21:58

Pompa wody wymieniona osobiscie powiem wam ze z ta wymiana jest tragedia. Caly dzien sie z nia meczylem najgorsze zapieczone wezyki ciezko je sciaganc pozniej samo odkrecenie pompy i magiczna jedna sruba ciezko dostepna ktora mozna tylko na czuja znalesc i odkrecic i to samo przy wkrecaniu i samo jej wyjecie na zewnatrz tez wymaga kombinacji przy zalozeniu znowusz uszczelka spada tez tzreba uwazac i dogladac czy siedzi na swoim miejscu kupe nerwow to kosztuje i cierpliwosci zarazem nastepnym rzem bym odzalowal to 200 zl i dal mechanikowi ale czy jemu by sie chcialo ta pompe wymieniac czy stwierdzi ze pompa nie ma lozow zadnych ani nie piszczy jest sprawna na 1 rzut oka i dobra ale jak ja wykrecilem i wyjelem na zewnatrz to kanaliki w pompie zakamienione z plynu chlodniczego sie zrobil taki osad zielony kamien pozatykane otwory grubo tego nagaru bylo po kilku godiznach meczarni wszystko zlozylem dokrecilem pozakladalem wszystkie wezyki zalozylem rozrzad skrecilem wszystko pokolei i na drugi dzien zalaem plynem chlodniczym fl 22 gold i efekt byl taki ze moje auto po odpowietrzeniu zaczelo 100 razy lepiej grzac w kabinie poz mianie rozrzadu nabralo wiecej mocy przy wymienie rozrzadu pasek byl unita pompa wody orginal nie wymieniana pasek z fabryki rolki tak samo napinacz juz plul olejem i tez nigdy nie byl zmieniany na nowy ato moje ma 179 tys i sie dziwe jak tak dlugo mogl wytrzymac pasek bez zadnej wymiany auto zakupilem przy 144 tys to sadzilem ze rozrzad byl wymeiniany spzredawca tez mi tak potwierdzil ze wymieniany jak znajde troche zcasu zrobie fotorelacje wymiany paska rozrzadu mazda 6 MZR-CD 2.0 136 KM gdyz wszystko udokumentowalem fotkami dalem sobie troche czasu . byla to moja 1 wymiana rozrzadu jaka kolwiek i w ciemno wymienilem samemu zaryzykowalem ale kierowalem sie wedug instrukcji w punkt w punkt bez pospiechu zadnego
Ostatnio edytowano 13 kwi 2014, 23:32 przez lenovoy510p, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 20:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez dobrzyn22 » 13 kwi 2014, 22:09

proszę używać znaków interpunkcyjnych, bo ciężko się to czyta... <nauka>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek60037 » 4 lip 2014, 22:03

Możesz dać link do tej instrukji zmiany pompy wody bądz rozrządu?
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 19:43
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6
2005r
2.0 citd 136km
Przebieg 214 000

Postprzez Frycus1 » 29 maja 2025, 20:27

A ktoś wie z jaką siłą przykręcać pompe wody w silniku RF5C?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2016, 21:40
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GG 2.0 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 29 maja 2025, 20:48

19–26 Nm
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Frycus1 » 24 cze 2025, 21:32

Dzięki wielkie :)
Początkujący
 
Od: 12 lis 2016, 21:40
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GG 2.0 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6