Brak mocy po wymianie podkładek RF7J

Postprzez Nesill » 7 wrz 2019, 09:31

Witam.
Pacjent Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J
Samochód przed naprawą brał/gubił olej oraz dymił z korka oleju ale pięknie jeździł silnik miał moc.
Dałem go do mechanika gdzie zostały wymienione podkładki pod wtryskiwaczami wraz ze wszystkimi uszczelniaczami wtrysków, podkładkami przelewów oraz nową uszczelką pokrywy zaworów. Podkładki pod wtryski OEM. Dodatkowo zdjęta miska olejowa i wyczyszczony smok. Zmieniony został także olej z Castrola na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30.

Po całej naprawie samochód osłabł. Od 4 biegu i przy prędkościach powyżej 100km/h samochód prawie nie ciągnie. W zakresie obrotów od 2000 do 2700 jest turbo dziura oraz mocne drgania na całej karoserii. Jednak na 1,2 biegu ciągnie bardzo ładnie. Samochód da się rozpędzić nawet do 160km/h jednak jest to droga przez mękę. Podczas jazdy na autostradzie 140km/h silnik strasznie się męczy przy próbie utrzymania prędkości na tempomacie. Spalanie chwilowe wynosi 15L. Spalanie ogólne też wzrosło z 7L przed naprawą do 9-10L po naprawie w trasie. I nie patrze na komputer ale na tankowanie na stacji.

Samochód oddałem do mechanika żeby wszystko jeszcze raz sprawdził. Według niego jest wszystko okej.
Po podłączeniu ELM zero błędów. Wszystkie wtryski wróciły na swoje miejsce.

Będąc przy okazji w Warszawie pojechałem do Jaksy w Piasecznie. Sprawdził samochód, cały układ podciśnienia, zrobił kalibracje wtrysków. Według niego też wszystko jest okej i nie ma do czego się przyczepić do parametrów z komputera oraz podciśnienia i wymiany wykonanej przez poprzedniego mechanika.
Jednak samochód dalej nie jedzie tak jak przed naprawą powyżej 100km/h....
Próbowałem też z preparatem do czyszczenia wtrysków jednak cały zbiornik wyjeżdżony i brak poprawy.

Poprzedni właściciel usunął DPF lub go wyłączył. Bo nigdy mi się nie wypalał oraz nie ma żadnych błędów. Czy to może być jakiś problem z mapą i czy po wymianie podkładek samochód wymagałby poprawienia mapy silnika?

Proszę o rady bo brakuje mi pomysłów gdzie szukać problemu.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2018, 17:13
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J

Postprzez DooOminO » 11 wrz 2019, 12:10

Wątpliwe będzie żeby problem leżał po stronie mapy.
Jaksa nie sprawdzał jakie afr jest przy pedale w podłodze? Tu nie ma co szukać tylko sprawdzić afr, jeśli nie masz dpfa i kata to powinien kopcic jeśli wina leży w zbyt małym doładowaniu, jeśli jest mało paliwa to będzie odwrotnie. Bez przepływki dzieje się to samo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 429 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

PostTen post został usunięty przez Nesill 11 wrz 2019, 17:57.

Postprzez Nesill » 11 wrz 2019, 17:57

Jaksa na koniec wspomniał, że powinienem powoli myśleć nad nową sondą ale da się jeszcze jeździć. Czyli związane jest to chyba z afr o którym piszesz.
Nie sprawdzałem na odpiętej przepływce.
Auto kopci przy bucie w podłogę jak wchodzę powyżej 3500 tys obrotów.
Dotychczas próbowałem powiązać spadek mocy z wymianą podkładek. Czy da się to afr spawdzić przy użyciu elm327 bo taki mam. Porobić jakieś logi jak w grupie VAG?
Ostatnio edytowano 11 wrz 2019, 18:18 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Początkujący
 
Od: 29 gru 2018, 17:13
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J

Postprzez DooOminO » 11 wrz 2019, 22:19

Tak da się ale do tego wypadałoby wrzucić jeszcze jedna sondę szerokopasmową w wydech i logować obydwie żeby wykluczyć błędne dane pochodzące z sondy którą masz w aucie. Jak zaczyna kopcic to odczuwasz jakiś wzrost mocy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 429 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 12 wrz 2019, 09:31

Nesill napisał(a):Witam.
Pacjent Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J


DooOminO napisał(a):jeszcze jedna sondę szerokopasmową w wydech i logować obydwie


To tam są dwie ? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3128 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez DooOminO » 13 wrz 2019, 05:33

Jak dołożymy to oczywiście, że są :)
Każdy szanujący się warsztat ma na wyposażeniu taką sondę którą może sobie dołożyć w celu porównania do pracy sondy w aucie.

https://tomson.com.pl/product-pol-4277- ... lenie.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 429 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: dcc69 i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6