Wyciek oleju przy Intercoolerze

Postprzez Kamil91 » 22 wrz 2014, 18:44

Mam pytanie odnośnie rury/węża który łączy turbinę i intercooler. Chodzi mi o to że rura pękła mi w miejscu gdzie jest opaska i teraz się zastanawiam jak utnę 3 cm tej rury czy nie będzie za krótka. Chciałbym się jeszcze spytać jak jest średnica tej końcówki intercoolera do której przychodzi ta rura. Jestem jeszcze przed demontażem rury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2011, 23:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez LooKasH8 » 23 wrz 2015, 18:56

Podpinam się do dawno nie czytanego tematu, zrobiłem zdjęcie mojego IC przed dwoma dniami, tak wygląda dolne łączenie tego ustrojstwa, co możecie mi o tym powiedzieć?? Czy jest sens czyszczenia, jeżeli tak to w jaki bezpieczny sposób, jakieś porady??? :)
Załączniki
DSC_1116.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 544 (0/1)
Auto: Była – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
Jest – Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02

Postprzez lukasssss1 » 23 wrz 2015, 21:55

Przecież na tym zdjęciu nic nie widać i nie bardzo wiem o co Ci chodzi ??

Najpierw to trzeba sprawdzić czy masz szczelny IC, bo może jest pęknięty i dlatego widać olej na zewnątrz. U mnie był zapocony od góry po blaszkach, a na dolnym kolanku to olej aż ciekł, a z nim bród i miałem tam błotko na osłonie. Okazało się, że mam pęknięcia na wlocie i wylocie IC, wsadziłem nowy i jeździ. Możesz zobaczyć w moim temacie jak to wyglądało.

Jak masz wszystko sprawne to IC możesz zawsze wymyć, masz na forum fotorelacje z czyszczenia IC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 417 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez roxygenium » 28 wrz 2015, 20:05

LooKasH8 napisał(a):Podpinam się do dawno nie czytanego tematu, zrobiłem zdjęcie mojego IC przed dwoma dniami, tak wygląda dolne łączenie tego ustrojstwa, co możecie mi o tym powiedzieć?? Czy jest sens czyszczenia, jeżeli tak to w jaki bezpieczny sposób, jakieś porady??? :)


Mój IC wyglądał podobnie. Myślałem, że ma jakieś małe pęknięcie. Całe szczęście, że kupiłem nowy (NHN), bo przy zdejmowaniu rur ich mocowanie sypało się w rękach. Oczyść dobrze te błotko, obejrzyj dokładnie czy nie ma pęknięć – może są na rurze? i podejmij decyzję czy go wymieniasz, czy uda się go bez uszczerbku jeszcze zamontować :)
-------------------------
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2080 (7/26)
Skąd: Trójmiasto
Auto: MB CLK 230Kompressor
BMW 530d e39
Honda CBF 600SA
Było:
Suzuki GSF600 Bandit S
Signum '08 1.9 CDTi 220hp
Saab 9-5 Aero ~300hp
Mazda 6 2.0MZR-CD
323F BA GT V6
626 GD Coupe '89 F2
626 GD Coupe '90 F2

Postprzez LooKasH8 » 1 paź 2015, 11:59

Wszystko oczyściłem dokładnie, sprawdziłem i niestety obawiałem się na siłę odczepiac rurek od samego IC, były bardzo mocno połączone i nie ryzykowalem, a pęknięcie znalazłem lekkie, stwierdziłem że zostaje jak jest ale trzeba kontrolować tempo wycieków z tego miejsca, od tygodnia jest ok :) jeżdżę i obserwuję :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 544 (0/1)
Auto: Była – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
Jest – Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02

Postprzez lukasssss1 » 1 paź 2015, 15:06

Jeżeli mówisz o tych metalowych rurach co wchodzą w IC to wcale nie tak łatwo je zdemontować ja się meczyłem chyba z godzinę i na wyjętym IC, tak zaśniedziały + sparciała uszczelka ;)

Jak masz pęknięcie to radze myśleć o wymianie IC, panuje tam takie ciśnienie, że pęknięcie bd szybko lecieć dalej. Niektórzy kombinowali z poxyliną (też chciałem to zrobić), ale zdaje to egzamin na krótką mete i zdecydowałem się na wymianę. Lepiej wymienić niż później mieć problemy w trasie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 417 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez roxygenium » 2 paź 2015, 16:58

lukasssss1 napisał(a):Jak masz pęknięcie to radze myśleć o wymianie IC, panuje tam takie ciśnienie, że pęknięcie bd szybko lecieć dalej.


Nawet mikropęknięcie może dużo psuć w takim przypadku. A jeśli rur nie może kolega wyciągnąć, to przy wyciąganiu raczej polecą kawałki IC :)
-------------------------
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2080 (7/26)
Skąd: Trójmiasto
Auto: MB CLK 230Kompressor
BMW 530d e39
Honda CBF 600SA
Było:
Suzuki GSF600 Bandit S
Signum '08 1.9 CDTi 220hp
Saab 9-5 Aero ~300hp
Mazda 6 2.0MZR-CD
323F BA GT V6
626 GD Coupe '89 F2
626 GD Coupe '90 F2

Postprzez wiciu_88 » 27 gru 2015, 16:44

Witam mam mazde 6 RF-7J. Od zawsze dolewam olej około 0,5 litra na 2500 km. Ostatnio zauważyłem plamy pod IC. Odkręciłem osłonę i zebrało się tam bardzo dużo błota około 1cm wraz z olejem i wodą bo ta osłona była podgięta i zbierała śmieci. Wyczyściłem dokładnie i zauważyłem że mam pękniętą rurę od spodu IC i tam tędy na 90% wylatuje mi olej.

Co mam z tym zrobić?? Mam regenerować turbo?? Czy na razię się wstrzymać. Jakie są konsekwencje padnięcia całkowitego turbo?? Czy mam zostawić tą rurkę od spodu pęknięta czy mogę tak jak mój znajomy kiedyś zrobił zalepić np poxyliną?
Początkujący
 
Od: 31 maja 2014, 20:46
Posty: 13 (3/1)
Auto: Mazda 6
2.0 143 KM
2007 r.

Postprzez Pioteq25 » 28 gru 2015, 16:20

Możesz ściągnąć rurę wylotową z turbiny i sprawdzić czy faktycznie tak wyrzuca olej. Dobrze jest też zobaczyć jakie ma luzy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/14)
Skąd: opolski mazdaspeed

Postprzez Nocry » 23 paź 2016, 10:35

zastanawiam się nad kupnem tego intercoolera...mój pęknięty oblepiony. Pytanie czy ten będzie ok i czy coś trzeba jeszcze dokupić, np. rury dolotowe? http://allegro.pl/intercooler-mazda-6-m ... 00491.html
Początkujący
 
Od: 6 paź 2016, 16:58
Posty: 12 (2/0)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 D 136KM

Postprzez korniszon » 24 paź 2016, 09:31

Kupowałem i zamontowałem. Nie musisz nic dokupywać no chyba, że masz sparciałe uszczelki i/lub popękane rury to warto je też wymienić. Ten pasuje idealnie jak oryginał. Uważaj na ucho mocowania, które wystaje, bo łatwo ułamać. O ile pamiętam to trochę szarpania było z jakimś czujnikiem (temperatury?) nie chciał się dać wykręcić ze starego.
Mile zaskoczony będziesz jak Madzia ożyje :D Sporo traci na zalepionym interkulerze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 09:56
Posty: 67 (7/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C TOP Sport Olympic 2008r.

Postprzez laba » 24 paź 2016, 12:02

Też mam ten IC ;) najgorzej jest wymontować rury z starego bo zapieczone były mocno... Dlatego stary IC poleciał na kawałki przy wyciaganiu <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 18:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 15 maja 2019, 21:57

ktoś może podzielić się wiedzą, jakie śruby będą potrzebne przy wymianie IC ? Planuję jego wymianę, a zapewne śruby przy demontażu się poukręcają..
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4864 (16/53)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6