wymiana silnika mazda6 2.0 diesel
1, 2
Witam! zbyt późno odiwedziłem forum by móc dowiedzieć się jak zaniedbanie smoka niszczy silnik. Więc do sedna sprawy... jak juz wspomniałem mam do wymiany silnik, posiadam diesla 2004r 136KM, mam pytanko do Was, jak to jest z przekładką silnika, czy z innego rocznika bedzię pasował silnik, np. 143KM ? jak juz przekładać to ciut z mocniejszym kopytem by się przydało
a tak serio to zależy mi na ak najszybszej weymianie, tylko oczyweiściekwestia tego ile czasu mi zajmie znalezienie silnika i jakie by pasowały? i co z komputerem, też musi iśc do wymiany? czy ktoś już wyienial z tego rocznika mazdy silnik ?
- Od: 28 paź 2017, 12:10
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2004r. Ropniaczek 136KM, w kombiaczku ^^
Witam, ogarnalem drugi silnik do wymiany, okazalo sie ze rowniez mam sprzeglo do wymiany, i tu pytanie z mojej strony, czy z poprzednich rocznikow np 2002 121Km do 136KM bedzie pasowalo, oczywiscie ten sam typ silnika RF5C
- Od: 28 paź 2017, 12:10
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2004r. Ropniaczek 136KM, w kombiaczku ^^
Witam, nie zakładałem nowego tematu, gdyż pytanie jest związane z tym tematem, otóż mazda jest po wymianie silnika, i ciągłe cyrki z nim, największym problemem to jest to, że przy opalaniu jak i jazdy dziwny klekot odchodzi od silnika, ponad to smierdząco kopci i nie ma praktycznie mocy, dzisiaj wyjechałem za miasto żeby przetestować no i mulił a za mną kłęby dymu, mechanik stwierdził że mam jeden wtrysk do wymiany, czy jeden wtrysk może dawać takie objawy?
- Od: 28 paź 2017, 12:10
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2004r. Ropniaczek 136KM, w kombiaczku ^^
Moim zdaniem jeżeli wymieniłeś cały motorek RF5C kompletny to trzeba zrobić kodowanie wtryskiwaczy
bo PCM ma informacje o poprzednich. Powinno pomóc, następnie kalibracja wtrysków i może jeszcze
adaptacja przepustnicy nie zaszkodzi.
bo PCM ma informacje o poprzednich. Powinno pomóc, następnie kalibracja wtrysków i może jeszcze
adaptacja przepustnicy nie zaszkodzi.
- Od: 4 sty 2013, 18:39
- Posty: 19
- Skąd: Rokiciny Podhalańskie
- Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.
Okej dziękuję, a czy wtryski też mają wpływ na drgania? ,
Strasznie trzęsie kierownicą, aż hałasuje, również duże drgania czuć praktycznie przy zmianie biegu i jak dam troszkę gazu, dodam że dwumasa została wymienione łącznie z tarczą sprzęgła
Czy wtryski nie kalibruja się automatycznie?
Strasznie trzęsie kierownicą, aż hałasuje, również duże drgania czuć praktycznie przy zmianie biegu i jak dam troszkę gazu, dodam że dwumasa została wymienione łącznie z tarczą sprzęgła
Czy wtryski nie kalibruja się automatycznie?
- Od: 28 paź 2017, 12:10
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2004r. Ropniaczek 136KM, w kombiaczku ^^
Z tego co rozumiem zmienił rf5c na rf5c (sugerując się opisem profilu) wszystko powinno pracować bez problemu. Jakie kodowanie wtryskiwaczy ?
Wiesz chociaż czy silnik który włożyłeś przed był w 100% sprawny? Zmieniłeś sam słupek czy razem z pełnym osprzętem ?

Wiesz chociaż czy silnik który włożyłeś przed był w 100% sprawny? Zmieniłeś sam słupek czy razem z pełnym osprzętem ?
tak tak, o tym samym kodzie wymieniłem goły słupek, turbina w poprzednim silniku działała git, po wymianie silnika cyrki, to w końcu trzeba kodować i kalibrować wtryski ? czy po prostu automatycznie się same ustawią? Co do drugiego silnika to jest sprawny, a możę pompa paliwa zawinia ? jeszcze wróce do wtrysków, czy możliwe ze jeden wtrysk by dawał takie objawy ?
- Od: 28 paź 2017, 12:10
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2004r. Ropniaczek 136KM, w kombiaczku ^^
Rozumiem że Mazda dostała używany RF5C ale w komplecie z wtryskami więc twój PCM
ma informacje o poprzednich wtryskach właśnie z wykonanego kodowania czyli przesłania informacji w formie kodów do sterownika żeby wiedział jak starować wtryskiem. W takich kodach są zawarte info o wtrysku. I nie mylić tutaj z kalibracją. Tak samo powinno się po wymianie czy czyszczeniu takich podzespołów jak pompa paliwa, przepustnica czy EGR przynajmniej ja tak robię w swoim RF7J i wszystko hula.
A co do kodowania to miałem taki przypadek z Fordem Focus 1.8 TDCI gdzie ktoś wymieniał wtryski i nie zakodował ich do sterownika. Autko z bidą odpalało po długim kręceniu, aż żal rozrusznika.
Po zczytaniu kodów z wtrysków i przesłaniu do sterownika autko ożyło i śmiga do dzisiaj
a kilku mechaników chciało go posłać na złom.
ma informacje o poprzednich wtryskach właśnie z wykonanego kodowania czyli przesłania informacji w formie kodów do sterownika żeby wiedział jak starować wtryskiem. W takich kodach są zawarte info o wtrysku. I nie mylić tutaj z kalibracją. Tak samo powinno się po wymianie czy czyszczeniu takich podzespołów jak pompa paliwa, przepustnica czy EGR przynajmniej ja tak robię w swoim RF7J i wszystko hula.
A co do kodowania to miałem taki przypadek z Fordem Focus 1.8 TDCI gdzie ktoś wymieniał wtryski i nie zakodował ich do sterownika. Autko z bidą odpalało po długim kręceniu, aż żal rozrusznika.
Po zczytaniu kodów z wtrysków i przesłaniu do sterownika autko ożyło i śmiga do dzisiaj
a kilku mechaników chciało go posłać na złom.
- Od: 4 sty 2013, 18:39
- Posty: 19
- Skąd: Rokiciny Podhalańskie
- Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.
Kupiłem goły słupek od poprzedniej Mazdy a wtryski zostały przełożone z mojego starego silnika, właściciel posłał na złom samochód ze względu na stan blachary.
Czyli wygląda na to że nie muszę kodować wtrysków, skoro zostały przełożone a pcm ten sam, więc pamięta te same wtryski, to może pompa paliwa zawinia? Bo jeden wadliwy wtrysk raczej by nie dawał takich objawów?
Czyli wygląda na to że nie muszę kodować wtrysków, skoro zostały przełożone a pcm ten sam, więc pamięta te same wtryski, to może pompa paliwa zawinia? Bo jeden wadliwy wtrysk raczej by nie dawał takich objawów?
- Od: 28 paź 2017, 12:10
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2004r. Ropniaczek 136KM, w kombiaczku ^^
Jeżeli przełożone zostały w tym samym ułożeniu co w poprzednim motorku zgadza się tak samo je widzi PCM ale jeżeli zostały zamienione na cylindrach to już może być kłopot. Ja bym podłączył FORSCANA i zerknął jak to wygląda, można też zobaczyć jaka jest kondycja wtryskiwaczy i wtedy można coś eliminować jako potencjalną przyczynę. Miałem tez u siebie swego czasu taką przypadłość a mam RF7J że nie chciała wchodzić na obroty ale u mnie problemem był nie do końca zamykający sie EGR i silniczek nie miał odpowiedniego ciśnienia doładowania ale ja ma elektryczny EGR a w RF5C jest raczej sterowany podciśnieniem więc trzeba by sprawdzić jeszcze czy wszystkie wężyki są odpowiednio podpięte.
Zerknij też na czujnik wałka rozrządu za jego pomocą własnie sterownik ma wpływ na wtryski żeby uzyskać najlepszą kulturę pracy.
Zerknij też na czujnik wałka rozrządu za jego pomocą własnie sterownik ma wpływ na wtryski żeby uzyskać najlepszą kulturę pracy.
- Od: 4 sty 2013, 18:39
- Posty: 19
- Skąd: Rokiciny Podhalańskie
- Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.
luki8026 o czym ty piszesz ? jakie kodowanie wtryskiwaczy?! Proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie podawaj dla przykładu forda z innymi wtryskiwaczami bo to zupełnie inne auto, w rf5c się niczego nie koduje co najwyżej można wywołać procedurę kalibracji, w tym silniku pcm rozpoznaje wtryskiwacz po przewodzie oporowym który jest kompletem z wtryskiwaczem.
Ps wtryskiwacze możesz sobie zamieniać miejscami.
Ps wtryskiwacze możesz sobie zamieniać miejscami.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6