wysokie spalanie, brak mocy

Postprzez szymon.plus » 28 sie 2018, 07:02

Witam zakupiłem mazde 6 2.0 cdti 121km 2002 rok.
Ostatnio zauważyłem ze samochód nie miał mocy problem znalazłem intercooler od turbo był nie szczelny
Intercooler jeszcze w tym tygodniu będę wymieniał.
Ale mam większy problem przynajmniej tak mi się wydaje
Mazda w mieście pali mi ponad 11l na 100km
Ostatnio wlałem oleju napędowego za 50 zl czyli jakieś 10l wyzerowalem licznik nie zrobiłem więcej niz 100 km
Dodam jeszcze ze samochód pracuje równo i przy przyspieszaniu nie kopci nic
Na desce świeci mi się check engine była podpisana pod komputer pokazał niskie ciśnienie w kolektorze ale to jest spowodowane tym ze tak jak wcześniej pisałem intercooler jest nieszczelny. Tylko dziwi mnie fakt ze kiedy pada przejdę kawałek check gaśnie i samochód nagle zaczyna zostawiać za sobą czarna chmurę dymu przy przyspieszaniu
Odkrecalem korek oleju na rozgrzanym silniku widać tam wydobywają się biały dym ale to delikatnie
Przy przyspieszeniu na 1 spalanie na kompie pokazuje nawet 50l czy to jest normalne
Bardzo proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 25 sie 2018, 08:14
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.0 cdti 121km 2002

Postprzez Michazzz » 28 sie 2018, 08:00

Biały dym z pod korka wskazuje na zużyte podkładki pod wtryskami. U mnie podobnie, spalanie na poziomie 10 litrów w mieście – sporo jak na 121 KM i też kopci przy przyspieszaniu na czarno. Zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego ale tak z 50 – 100ml na 1000km. Muszę w weekend odkręcić osłonę dolną i wtedy będę widział czy coś się pojawia czy nie.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez DooOminO » 28 sie 2018, 08:07

Stary diesel kupę problemów których czasami nie opłaca się naprawiać. W tym aucie są dwa bardzo dobre katalizatory które dość ładnie tuszują ilość czarnego dymu wydobywającego się za nami. Spalania 10l nie miałem chyba nigdy w tym dieslu do tego z silnikiem 136km – przy dobrze pracującym silniku nie spała on więcej niż 6-7l. Do przejrzenia wszystko począwszy od przeplywki kończywszy na wytryskach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez szymon.plus » 28 sie 2018, 08:51

A czy to może być spowodowane tym ze układ dolotowy jest nie szczelny ?

Dopisano 28 sie 2018, 07:53:

Michazzz napisał(a):Biały dym z pod korka wskazuje na zużyte podkładki pod wtryskami. U mnie podobnie, spalanie na poziomie 10 litrów w mieście – sporo jak na 121 KM i też kopci przy przyspieszaniu na czarno. Zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego ale tak z 50 – 100ml na 1000km. Muszę w weekend odkręcić osłonę dolną i wtedy będę widział czy coś się pojawia czy nie.

Jak juz coś znajdziesz to proszę napisz
Z góry dziękuję
Początkujący
 
Od: 25 sie 2018, 08:14
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.0 cdti 121km 2002

Postprzez Michazzz » 28 sie 2018, 09:16

Panie, ja szukam już od roku :).

Po drodze wymieniłem
– rozrząd + pompę wody,
– turbo zregenerowałem,
– intercooler wymieniony,
– wymieniony przepływomierz,
– EGR czyszczony bo błędy wywalał,
– Nie dymi z pod korka wlewu oleju,
DooOminO mówi, że korekty na wtryskiwaczach akceptowalne,
– Smok oleju wyczyszczony, olej Dexelia 5W-30, wymieniony 2k kilometrów temu
– Sitko w baku będę czyścił w przyszłym tygodniu wraz z wymianą filtra paliwa na KNECHT, wszystkie filtry były wymienione w czerwcu przy wymianie rozrządu
– W ASO mi powiedzieli, że to może być wszystko i oddali auto <oczy>

Nawet wodorowanie silnika zrobiłem i dalej kopci na czarno. Oleju nie bierze przy spokojnej jeździe. Przy pałowaniu go powyżej 140 coś tam bierze, ale minimalne ilości, więc w granicach normy.

Jedyne czego nie jestem pewien to Vacum pompy i podciśnienia, ewentualnie nie dam sobie ręki uciąć za szczelność rury od IC tej dolnej. Jeszcze zawór SCV mam z serii 006, co prawda auto mi nie gaśnie ale sama świadomość, że jest on z wadliwej serii mnie zabija.

Dodatkowo przy EGR widzę, że jest jakaś dziwna uszczelka – myślę o zakupie zaślepki i zamontowaniu uszczelki od tej zaślepki.

Co do podciśnienia szukam kogoś, kto będzie mi w stanie to sprawdzić, niestety dwa ASO w Szczecinie i oba mam wrażenie lecą w kulki – jedno mimo umówionej naprawy, prawdopodbnie mnie olało, bo gościu nową M6 się sóżnił na swoją wizytę i się wykłócał, pewnie w moim czasie zajmowali się jego samochodem. Drugie ASO z kolei mam wrażenie, że ściemniało więcej niż robiło (po przygodach z EGR takie odnoszę wrażenie).

Turbo – gruszka pracuje, ładnie się porusza, tutaj chyba jest wszystko ok, IC też oglądałem tydzień temu jest piękny, aluminiowy i się ładnie świeci.

Od strony pasażera na silniku widać jakiś mały wyciek – raczej nie olej, może to być płyn chłodniczy, bo tego mi ubywa i zdaje się, że przy mocnym pałowaniu go na rozgrzanym silniku.

Pod maską coś syczy, jakby właśnie vacum pompa, posłuchaj sobie:
https://www.youtube.com/watch?v=fdnfCoi ... e=youtu.be

Mazda po załączeniu się turbo zbiera się fajnie, jedyne co mnie denerwuje to to, że każde mocniejsze wciśnięcie pedału gazu wywala czarną chmurę z wydechu.

Analiza spalin wykazuje 4.5 jednostek – norma dla tych silników to 3.0, na naklejce pod maską jest wartość 1.5 <płacze>

Jak w ogóle zdiagnozować problem? Jakaś checklista? Wkurza mnie to już, wpakowałem już sporo w ten samochód pieniędzy, ruda go powoli żre i jedyne co bym dzisiaj z nim zrobił to zepchął go do Odry.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez aphelium » 4 wrz 2018, 22:42

ja bym stawiał na wtryski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez drx8 » 19 wrz 2018, 14:34

może to dziwnie zabrzmi, ale moja mazda w momencie kupna paliła mi 6,5 do 7l na 100km po trzech latach eksploatacji zaczęła spalać powyżej 8,3l do 9,3l. W tym roku zmieniłem opony bo były na wylocie 7 letnie i już prawie slick'i na Continental EcoContact. Spalanie spadło z powrotem do 6,5l !!!
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Michazzz » 19 wrz 2018, 18:23

drx8 Dzięki za każdą radę :) Opony mam nowe, kupione w kwietniu i założone od razu. Są to Dunlop SP SPORT BLURESPONSE na lato, a na zimę mam już jedno sezonowe (kupione nowe przed zimą 2017/18) Nokian WR D4 :)
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez drx8 » 20 wrz 2018, 08:52

możesz jeszcze wyczyścić czujnik MAF, który znajduję się w obudowie filtra powietrza.
https://www.youtube.com/watch?v=FlJHVWR3boI
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Michazzz » 20 wrz 2018, 12:52

Michazzz napisał(a):– wymieniony przepływomierz


:D

Tak poza tym, to już mi się nie chce szukać usterki wydawać tysięcy na naprawy bo już jest postanowione, że w czerwcu zmieniam samochód na 3 – 5 letni. Także, będę miał mazdę do opchnięcia, w którą trochę wpakowałem szekli :D
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez Michazzz » 8 paź 2018, 09:52

Czy miejsce zaznaczone na zdjęciu to pęknięty przewód podciśnienia?
Pozdrawiam

screenshot.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez DooOminO » 9 paź 2018, 08:27

Nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6