Metalowe elementy w misce olejowej

Postprzez dobrzyn22 » 15 maja 2015, 14:59

pozostaje pogratulować wytrwałości i życzyć bezawaryjnej jazdy <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 15 maja 2015, 15:38

Osypiuk napisał(a):...
Zależy to tylko od upartości i chęci.
Ja się nie poddałem i wygrałem (czas zabawy około 2 lat)...
Pozdrawiam,
Adam

gratuluje.
zawsze warto wszystko instone zapisac lub skopiowac.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Perseusz_Legnica » 8 wrz 2015, 18:18

Cześć, Ostatnio sprawdzałem miskę olejową i znalazłem w niej nakrętkę. Wie może ktoś od czego to może być? Dodam że wcześniej wymieniał mi mechanik podkładki pod wtryskami i tak się zastanawiam czy możliwe jest aby jemu to wpadło jakoś od góry? Dzwoniłem, ale oczywiście się nie przyznaje, twierdzi że to nie możliwe. Przed wymianą podkładek robiłem inspekcję miski przy okazji wymiany oleju i wszystko było ok. Niezły wżer już miałem w misce...Pozdro
Załączniki
foto nakrętki1.jpg
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez NightStalker » 8 wrz 2015, 19:18

Śruba M6?
Jesli tak, to chyba od mocowania miski olejowej. Nie brakowało Ci czasem jednej śruby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Arniwwl » 8 wrz 2015, 19:22

To nie nakrętka tylko śruba z tego co widzę to 8mm podczas wymiany podkładek takich się nie odkręca.Widzę że są tu jakieś dodatkowe podkładki więc pewnie ktoś coś rzeźbił , a takich śrub jest w silniku sporo n.p. stopki wałka rozrządu tylko po co te podkładki ? czyżby za długa śruba
Początkujący
 
Od: 7 cze 2009, 16:05
Posty: 29
Skąd: Janów Podlaski 502650537
Auto: Mercedes GL 420 CDI

Postprzez Perseusz_Legnica » 9 wrz 2015, 17:35

Macie rację to śruba, rozmiar nr 10. Czy taki rozmiar się odkręca podczas wymiany podkładek?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez Arniwwl » 9 wrz 2015, 21:23

10 to chyba rozmiar klucza do niej ,więc śruba 6mm. Jeśli tak jest to może być śruba jedna jedyna która pod miską jest wkręcana przez aluminiową przegrodę do bloku. Tylko te podkładki mi nadal brzydko wyglądają i jeśli jest to śruba o której mówię to raczej byłby wyciek oleju
Początkujący
 
Od: 7 cze 2009, 16:05
Posty: 29
Skąd: Janów Podlaski 502650537
Auto: Mercedes GL 420 CDI

Postprzez Perseusz_Legnica » 10 wrz 2015, 19:06

10 to rozmiar klucza. Wycieku oleju nie było i nie ma, chyba że hmm- przed wymianą podkładek byłem w trasie i przyznam się, że na drodze szybkiego ruchu wrzuciłem na 6 przy 120 co w konsekwencji doprowadziło do zapchania dpf, byłem na serwisowym wypaleniu – dpf żyje, zmierzam do tego że podczas tego wypalania zeżarło mi prawie cały olej, może tu jest przyczyna odpadnięcia tej śruby? Ale żadnych śrub mi nie brakowało. Tajemnicza sprawa...

P.S Polecam wrzucać 6 bieg, przynajmniej przy 140 km/h :)
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez smile » 10 wrz 2015, 21:37

1. DPF zapchał się przez nieszczelne uszczelki wtrysków lub inne niesprawności silnika a nie wyprzedzanie na 6 biegu przy 120 km/h.

2. Przy wypalaniu DPFu oleju nie ubywa a raczej przybywa...

1 + 2 = 3. Kontroluj regularnie poziom oleju, może go ciągle ubywać....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Perseusz_Legnica » 11 wrz 2015, 16:18

To nie było wyprzedzanie, ale ciągła jazda – silnik pracował poniżej 2,5 tysiąca obrotów. Ja to tak rozumuję, że nie spełniłem warunku do rozpoczęcia wypalania co dało efekt zapchanego dpf. Teraz pilnuję aby na takich trasach auto jechał z obrotami powyżej 2,5 tys i nie mam problemu z wypalaniem. Od tamtego momentu nie mam problemu też z poziomem oleju jest w normie, zawsze obserwuję moment kiedy dpf chce się wypalić i pilnuję aby proces się zakończył więc oleju nie powinno przybywać.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez NightStalker » 11 wrz 2015, 17:53

Warunek jest spełniony gdy jedziesz powyżej 2 tys obr/min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Perseusz_Legnica » 11 wrz 2015, 20:19

To nie wiem już sam o co chodzi, przy użytkowaniu w mieści faktycznie 2 tyś obrotów i jak trzeba wypalanie się załącza, natomiast przy dużych prędkościach zauważyłem, że 2 tyś to za mało. Trzymam powyżej 2,5 tyś – wtedy mam pewność, że jak będzie potrzeba dpf zacznie się wypalać. Może ten mój typ tak ma.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez Enduro » 12 wrz 2015, 10:46

niezla niespodzianka w misce po pracach mechanika
w postaci tej srubki M8.
nalezy mu sie dyplom debila
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wuzet » 13 cze 2017, 21:34

Witam wszystkich! Mam problem z Mazdą 6 2.0 MZR-CD 136 KM 2004r. Podczas wymiany oleju i ściągnięciu miski w oleju znajdowały się kawałki metalu. Wyglądają jakby były przemielone? Mechanik mówił, że były po stronie pompy oleju, magnes ich nie przyciąga, materiał jest dość miękki. Dwa lata temu strzelił pasek rozrządu i wyłamane zostały dźwigienki zaworowe. Od tamtej pory miska nie była ściągana. Zastanawiam się, czy opiłki to objaw kończących się panewek, czy może jakieś resztki dźwigienek zaworowych. Dodam, że silnik pracuje równo, nie słychać żadnych stuków. Z góry dziękuję za pomoc i opinie.
Załączniki
20170613_211625.jpg
wuzet
 

Postprzez Enduro » 13 cze 2017, 23:56

wglad na elementy dzwigienek
to duzy blad ze nie zdemontowaliscie wtedy miski, moze przy odrobinie szczescia nie bedzie konsekwensji silnikowych
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wuzet » 14 cze 2017, 00:31

Bardzo Ci dziękuję za szybką odpowiedź. <spoko>
wuzet
 

Postprzez Enduro » 14 cze 2017, 11:57

po to m.in. jest to forum... <spoko>
pozdr i trzymam kciuki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zboq » 25 wrz 2017, 15:47

Witam!
Koledzy, czy ktoś się orientuje, czy element znaleziony w misce jak na zdjęciu pochodzi z pompy olejowej ?
Ostatnio auto na zimnym bardzo głośno szumiało-świszczało, a po rozgrzaniu ustawało. Po dokładnym przeszukaniu przez mechanika, okazało się, że pompa olejowa szumi. W misce znajdował się taki właśnie element oraz opiłki które najprawdopodobniej pochodzą z zębatek wału i pompy oleju (Widać ich uszkodzenia).
Mechanik podejrzewa, że ten kawałek metalu pochodzi z pompy właśnie bo mu tak pasuje rozmiar.
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6