Problem z układem paliwowym
1, 2
Z podciśnieniem jest wszystko ok. turbina dobrze ładuje. Wtryskiwacze były tylko myte. Wczesniej miałem zawór o numerze 003 a teraz założyłem ten co nie jest wadliwy o numerze 066 tylko nie wiem czy kupowanie używanego było dobrym rozwiązaniem. Po wymianie problem z kopceniem znikł, choć obroty trochę falowały. Teraz falują jeszcze bardziej, auto jeździ dobrze, nie ma spadku mocy. Bywa tak że jest ok i nie kopci, a czasem kopci. Dodam że kopci wtedy gdy obroty mocniej falują. Ostatnio wyczytałem że te zawory wytrzymują 60tys. km i po tym przebiegu tracą szczelność i zaczynają się problemy. Komputer pokazuje błąd nieszczelność układu paliwowego. Zastanawiam się czy nie kupić nowego zaworu a to koszt ok. 400zł. Jeżeli pomoże to nie duży wydatek, górze jak bedzie bez zmian. Co do testu przelewowego to ponoć w ten sposób nie da sie sprawdzić czy wtryskiwacze są sprawne. Tak piszą ale może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i coś podpowie.
- Od: 3 sie 2016, 21:32
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,
Wężyk idący do turbiny to nie jedyny wężyk podciśnieniowy. Jest ich trochę więcej, m. in. do elektrozaworów przy pasie przednim, do EGR, do innych podzespołów, a to naprawdę potrafi płatać figle. Mi kiedyś rzucało budą przy gaszeniu, wymieniłem jeden wężyk przy elektrozaworze i nagle spokój. Aczkolwiek, nie chcę stawiać wszystkiego na podciśnienia, bo przyczyna może leżeć gdzieś indziej.
Wydaje mi się że jak był problem z podciśnieniem to na kompie pokazałoby inny błąd niż nieszczelność w układzie paliwowym. Zastanawia mię to czy jak wymienię zawór na nowy pozbędę się problemu czy szukać czegoś innego np. uszkodzonego wtryskiwacza. Jak już pisałem zawór który kupiłem był używany i przez jakiś czas było wszystko ok. Ma ktoś doświadczenie z przelewowym testem wtryskiwaczy? Czy w taki sposób można sprawdzić który wtryskiwacz np. leje za dużo paliwa.
- Od: 3 sie 2016, 21:32
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,
Tak sobie pomyślałem, jeżeli wymieniłeś tyle rzeczy, w pierwszym poście napisałeś, że dolot sprawdzony i właśnie zastanawiam się co to znaczy "sprawdzony dolot" czy na szczelność. Wyczyść sensor MAF. Bardzo łatwa sprawa. Zapłon na OFF, wypinasz wtyczkę z przepływki na obudowie filtra powietrza , odkręcasz dwie śrubki, sensor do góry, zalej go benzyną ekstrakcyjną, małym pędzelkiem wyczyść dostępny czujnik temperatury aż uzyska bursztynowy kolor (delikatnie!!!), w środku nie dotykaj niczego (dwa białe rezystory) tylko benzyna zalej, poczekaj na odparowanie, załóż z powrotem i zobacz efekt. A jeśli masz możliwość podmień ze sprawdzonym. możesz nawet na szrocie. cała operacja podmiany to 2 min roboty.
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i mam taki nietypowy problem z moją Mazdą 6 2004r 2.0CiTD 136KM. Od pewnego czasu zatankowalem paliwa z syfem. Od tamtego czasu mam problem, Moja mazda wpada w tryb awaryjny 1700 obr gaz w podłodze i samochod nie reaguje ,na komputerze błąd Zbyt duża nieszczelność w układzie paliwowym i ograniczenie mocy przez układ kontroli trakcji wymieniłem filtr paliwa ,wczoraj nawet wyciągnąłem szynę CAN w której było dużo syfu tak jak i w filarze paliwa. Dalej jest to samo.Mam nadzieję, że to nie czujnik ciśnienia paliwa ,miał ktos taki problem ?
-
534521725
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6