dymienie, brak mocy

Postprzez chicken19 » 17 kwi 2017, 21:53

Witam.Mam spory problem.Moja 6 nagle straciła moc.Ledwie rusza z miejsca,kopci i klekocze podczas przyspieszania.Przy ruszaniu jakbym startował z 3 biegu.Zdarzyło się już tak kiedyś ale po przeciągnięciu silnika na trasie ustąpiło.Teraz nie ustępuje.Nawet na wolnych obrotach wkręca się z wielkim trudem i kupą dymu.Silnik klekocze podczas przyśpieszania.Kolega podłączył komputer i wyskoczyły 3 błędy:C1119 ESP stały nie można usunąć-ograniczenie mocy.Wczesniej nie było ograniczenia mocy tylko kontrolka.ESP zapala się co jakiś czas.Potrafi nie świecić 2 miesiące i świecić 2 miesiące.To różnie.Tydzień świecić lub 2 nie.Następny błąd to P 0402-EGR zbyt wysoki przepływ spalin-dał się usunąć.Trzeci P2009-nastawnik klap kolektora ssącego również udało się skasować.Jednak moc nadal nie wróciła.Sprawdziłem dziś podciśnienia na tyle ile mogłem.Ominąłem zaworek klap-podciśnienie otwiera je na maksa więc nie są zablokowane.Sprawdziłem zaworek który jest w pobliżu vacum pompy.Ciśnienie dochodzi do niego i przechodzi przez niego.Ciśnienie dochodzi również do gruszki na turbosprężarce.Gruszka porusza cięgnem.Najdziwniejsze że po zdjęciu przewodu podciśnienia z gruszki Mazda ma jako taką moc i da się jechać.Oczywiście kopci ale można normalnie ruszyć i względnie jechać.Nie klekocze wtedy jak się przyśpiesza.Jak sprawdzić turbo?Może kierownica jest zablokowana?EGR nie sprawdzałem bo nie wiem jak.Można jechać gdy gruszka jest odłączona?Czy ona nie ogranicza obrotów wirnika turbo?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 10:32
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2004r

Postprzez dobrzyn22 » 18 kwi 2017, 09:43

chicken19 napisał(a):EGR nie sprawdzałem bo nie wiem jak

a ja bym od tego zaczął – wg. mnie jest zacięty w pozycji otwartej. Czyszczenie EGR masz opisane na forum <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez chicken19 » 18 kwi 2017, 13:34

Sprawdzę jeśli dam radę.Szkoda że na forum zjadło zdjęcia z tej operacji :(
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 10:32
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2004r

Postprzez kubsztyk » 18 kwi 2017, 17:09

Na szpilki nakręcasz dodatkowe nakrętki – kontrujące. Wykręcasz szpilki kręcąc za nakrętki fabryczne (uwaga na uszczelkę blaszaną pod EGR-em). Klucz jak dobrze pamiętam 40 mm (przyda się nastawny), odkręcasz dużą nakrętkę pod EGR i masz go w dłoni. No i przewód podciśnieniowy najpierw odpinasz albo wtyczkę (zależnie co masz).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 19 kwi 2017, 08:26

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6