Wymiana filtra paliwa

Postprzez dobrzyn22 » 30 wrz 2013, 09:40

Janusz626 napisał(a):zależy mi na grzałce aby byla w mojej GH.

to może coś takiego zamontuj:
viewtopic.php?f=410&t=91247&hilit=podgrzewacz+paliwa
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5185 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 30 wrz 2013, 09:53

Dzięki ale nie bardzo mi leży takie rozwiązanie.
Wystarczylby mi korpus z grzalka od GY, tylko nie wiem czy da rade ja przeszczepic do GH.
Niby te same, kable od odstojnika wody czy kostki do grzalki są,
... czy korpus w GG/GY jest taki sam w wersji RF-5C i RF-7J ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kongobongo » 23 paź 2013, 18:12

rafir napisał(a):Wiram, proszę o informację czy zakupiony filtr paliwa jest dobry, jest na opakowaniu napisane Knecht Mahle KC 100 D, natomiast na filtrze jest napis MAHLE KC 100, dodatkowo od dołu nie widać papierowego filtra lecz jest ciemny twardy (jakby plastik) materiał z góry przez małe dziurki tez widać coś takiego. Czytając forum zawsze widzaiłem że w środku jest harmonijka jako wkład a tutaj coś zupełnie innego. O co chodzi z tym Mahle to coś innego i co z tym plastkikiem w środku. Na opakowaniu niby zgodnie z poradnikiem jest napisane Mazda R2L113ZA5A – Moja Mazda to 2003r. silnik 121 KM.


dokładnie miałem to samo byłem lekko zdziwiony, gdyż pierwszy raz kupiłem filtr Knechta i po pierwszej jeździe próbnej zostanę z nim na stałe :) Ale do czego zmierzam.

Przy dokręcaniu filtra ( od dołu, nakrętka z kabelkiem ) poczułem opór tego kolca co jest na nakrętce, właśnie o ten plastik który jest w filtrze. I nie wiem czy zdemontować i próbować bardziej dokręcić czy zostawić ? Sprawdzałem paliwo nigdzie nie cieknie, auto jeździ bardzo energicznie, nic się nie dzieje.

Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez DanyGoo » 4 lut 2014, 22:10

Witam. Przejzalem zaly post i zajrzalem do swojej madzi na filtr paliwa i zdziwko jest inna i podstawa i filtr ale dziwi mnie to CO TO JEST???:
Załączniki
dziwny element.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 23:01
Posty: 32
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Postprzez dobrzyn22 » 4 lut 2014, 22:19

podgrzewacz paliwa zintegrowany z obudową ( z tego co kojarzę ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5185 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DanyGoo » 5 lut 2014, 02:00

DSCF1812.JPG
różnica oryginału od zamiennika Mahle
Dzieki wielkie za szybką odpowiedz. Jutro zobaczymy jak to wygląda w poliftowym filtrze bo widze ze jest uboższy od przedliftowego- co nie cieszy za bardzo.
Jak mowiłem wrzucam kilka fotek z wymiany filtra paliwa zajeło mi to ok. 30min najdłużej pompowanie paliwa :D
Załączniki
DSCF1811.JPG
umiejscowienie i wygląd podstawy filtra
DSCF1823.JPG
DSCF1824.JPG
Wygląd wewnątrz filtra żal:–(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 23:01
Posty: 32
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Postprzez tok5 » 15 lut 2014, 12:49

Mam problem z filtrem Mam polifta RF7J i ten grubszy filtr. Wyjąłem stary filtr z obudową z auta i dopiero wtedy skapowałem, że mam zły filtr. Nowy filtr dojedzie w poniedziałek.

W wężyki włożyłem śruby. Nie odkręcałem od mocowania z guzikiem ani nie odkręcałem białej plastikowej nakrętki z dołu. Mimo, że zlałem zawartość starego filtra bez zalewania zamontowałem z powrotem stary. Pompowałem na założonych obu przewodach. Jak stwardniał guzik to odpaliłem. Pochodził i po kilkunastu sekundach zgasł. Pompowałem ponownie, teraz kręcił przed zapaleniem i znów zgasł. Zdjąłem więc wężyk z czerwonym znaczkiem i pompowałem aż do wylania paliwa. Założyłem wężyk. Nadal gaśnie i głośniej klekocze niż zwykle.

Przy pompowaniu paliwo wycieka grubo na podłogę. Z rurek nie cieknie. Jeśli nic nie rozkręcałem to nie powinienem rozszczelnić filtra co? Czy może wyciekać tym upustem wody?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Janusz626 » 15 lut 2014, 15:05

Może się tylko zapowietrzna na którymś przewodzie bądź uszczelce, ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tok5 » 15 lut 2014, 18:23

Odłączyłem filtr ponownie, wytarłem i przyjrzałem mu się. Pojawiła się dziura w filtrze. Ok 1,5cm nad dolnym plastikową zakrętką z kranikiem do upuszczania wody – na zgięciu gdzie po raz pierwszy filtr robi się grubszy. Kiedy pompowałem ciśnienie sprawiało, że sikało ropą. Czekam więc na filtr do poniedziałku.
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez 2New » 27 kwi 2014, 13:37

Witam

Wczoraj, przy okazji grubszych prac przy aucie, wymieniłem również filtr paliwa. Nowy to Knecht Mahle. Robota prosta, dostęp łatwy, trzeba mieć jedynie jakiś większy pojemnik, żeby można byłe swobodnie zlać paliwo.
Po założeniu filtra należy dotąd naciskać czarny guzik na filtrze, aż całkowicie stwardnieje i niemal nie będzie się go dało nacisnąć – wtedy auto odpali. W przeciwnym razie pompa nie zaciągnie paliwa i silnik się nie uruchomi.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:15
Posty: 10
Skąd: EPML
Auto: Mazda 6 2.0D

Postprzez Zbyk » 18 cze 2015, 15:07

Teraz moje pytanie.
Czy w waszych pompkach grzybek jest twardy?
U mnie po nocy mogę podpompować z 4 razy. Problemów z odpalaniem nie mam.
Pewnie układ nie jest do końca odpowietrzony.
Próbowałem już odpowietrzać jak silnik chodził ale za każdym razem to samo, po nocy miękki.
Napiszcie jak to z waszymi grzybkami jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez dobrzyn22 » 18 cze 2015, 19:55

Zbyk napisał(a):Problemów z odpalaniem nie mam.

więc co Cię kusi, żeby tam kombinować ?? :>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5185 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dmdamiyo » 29 lip 2015, 21:36

Witam, mam pewien problem. Próba wymiany filtra paliwa zakończyła się niepowodzeniem i założyłem ten sam filtr z powrotem (pusty, paliwko zostało zlane z filtra podczas próby wymiany) teraz mam problem i obawy odnośnie napompowania filtra.

Po włożeniu filtra z powrotem założyłem wszystkie rurki i pompowałem, jakieś 20 uciśnięć było słychać że leci paliwko takie chlupanie. Jako że przeczytałem że przycisk musi być całkiem twardy to pompowałem dalej przez dobre 15 minut, nie było już słychać chlupania paliwa (tylko jakby powietrze, a moze to po prostu dźwięk pompki), szło troszeczkę ciężej niż na początku ale dalej da się naciskać w miarę łatwo dwoma kciukami przycisk od pompki. Bałem się próbować odpalić auto żeby nie zapowietrzyć układu.

Czy według was paliwo już zdążyło napełnić filtr przez te 20 uciśnięć i potem 15 minut uciskania? Czy to normalne że wciąż da się naciskać ten przycisk od pompki?

Mazda 6 polift 2006 r. Diesel 2.0 121KM
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 20:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez Zbyk » 30 lip 2015, 09:59

Wszystko ok. Na pewno odpalisz Madzie.
Możesz jeszcze gdy uruchomisz silnik po pompować przez chwilę żeby na pewno odpowietrzyć układ.
U mnie przycisk nie jest super twardy a wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Leoo » 9 gru 2015, 15:33

dmdamiyo napisał(a):Po włożeniu filtra z powrotem założyłem wszystkie rurki i pompowałem

Należy podłączyć wężyk tylko do rurki ssącej (bliżej kabiny) i pompować aż paliwo chlupnie z tej drugiej. Dopiero po tym zabiegu możemy podłączyć drugi wężyk.
Druga metoda to zdemontowanie gumowego czopka znajdującego się na rurce między filtrem a pompą CR (między chłodnicą a blokiem).

Dopisano 9 gru 2015, 15:39:

Zbyk napisał(a):Czy w waszych pompkach grzybek jest twardy?
U mnie po nocy mogę podpompować z 4 razy.

Instalacja paliwowa jest podciśnieniowa. Normalne, że przechodząc do nadciśnienia musisz podpompować.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Duchag » 18 mar 2016, 14:05

Witam,
podłącze się pod temat. W weekend wymieniałem filtr paliwa i podczas próby napompowania paliwa do filtra okazało się że ręczna pompka jest walnięta i nie pompuje, (podłączyłem przezroczysty wężyk żeby widzieć czy zacznie lecieć, zalewałem także strzykawką i podczas pompowania paliwo w wężyku szlo tam i z powrotem), namęczyłem się z 30 min zanim dało mi się odpowietrzyć cały układ tak by pompa paliwa nie pracowała na sucho, w związku z tym żeby w razie czego mieć sprawną pompkę ręczną, chce kupić używkę i tu pytanie bo widzę że są 2 rodzaje tych podstaw filtra paliwa, a mianowicie jedne mają dodatkowo podgrzewacz paliwa zintegrowany z podstawą a inne nie mają i taki właśnie mam w tej chwili w samochodzie, ale podczas wymiany filtra zauważyłem, w okolicy filtra dodatkową wolną wtyczkę która jest zaślepiona, czy to znaczy że mam przygotowaną instalację pod ten podgrzewacz paliwa i czy jeśli wcześniej nie miałem tego podgrzewacza to czy mogę kupić podstawę filtra paliwa z podgrzewaczem??

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Grzegorz
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 17:25
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM RF-5C 2004r. Kombi

Postprzez fate » 10 lut 2017, 19:53

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez MazdaLublin » 10 lut 2017, 20:00

Pewnie jak w opisie filtr do benzyny ;) albo sie ktoś pomylił .
MAZDA 6 Hatchback (GG) 1.8 L813, benzyna 120KM / 88kW 1798 2002/08 – 2007/08
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez Metaxa » 21 lut 2017, 00:43

Witam, dzięki twojej fotorelacji udało mi się wymienić filtr paliwa w ciągu 40 minut, bo wiedziałam od czego zacząć.
Najdłużej zajęło mi jednak odkręcenie samego filtra, kombinacji było co nie miara, jednak z pomocą przyszedł sąsiad, który posiadał imadło. Wtedy już wszystko poszło jak z płatka, jeden ruch kluczem do filtrów i bez problemu puściło.
Założyłam nowy firmy HENGST, facet w sklepie mówił, że na ten moment to najlepszy jaki posiada.
Nie odbiega on jakością od innych, a szczerze to FILTRONA odradza. Nie wiem z jakich powodów, osobistych może. Ale dałam się namówić na ten HENGST.
Dajcie mi <glupek2> jeśli prawda jest inna, i za chwilę przyjdzie mi jeszcze raz wymieniać filtr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 17:22
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM

Postprzez wzl00 » 23 kwi 2018, 15:48

czy dobrze rozumiem do przedlifta jest ten o oznaczeniu kc100 a do polifta kc83 ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2012, 21:11
Posty: 26 (2/0)
Skąd: Weiz/ Austria
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS /2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron