Przepraszam, że dopiero teraz, ale przeoczyłem powiadomienie. U mnie takich objawów nie ma. Programowo usuwałem w Poznaniu tutaj: http://www.autoelektrykpoznan.pl
Spalanie nadal wysokie, ale problemów z brakiem DPF-a nie zauważyłem.
Mazda6 problem po usunięciu filtra DPF
Witam, posiadam Mazde 6, 2,0 diesel 2007 rok. Po przejechaniu 190 tys. km zaczęło mi auto palić o 1.5l więcej niż zawsze. Normalnie spalanie w trasie miałem na poziomie 7,2l, później wzrosło do 9,5l. Postanowiłem pojechać do ASO Mazdy na wypalenie DPF-a, ( 4 raz odkąd posiadam auto ). Niestety po kilkuset kilometrach znów filtr zaczął się zapychać i spalanie wzrosło do 10l. Dlatego 2 tygodnie temu programowo ominęli mi filtr, nic to jednak nie pomogło. Co prawda podczas jazdy spalanie mi nie wzrasta, jak przy przepalaniu DPF, ale dalej pali mi 9l ( zaznaczam, że jeżdżę cały czas w trasie, 40km do pracy). Filtr powietrza wymieniony. Po podłączeniu pod komputer, żadnego błędu nie wykazało. Poczytałem trochę forum, i jutro jadę się umówić na wymianie podkładek pod wtryskami, czy to może pomóc czy dalej szukać przyczyny takiego spalania ?
-
misialec
No cóż ... ja mam spalanie wg komputera na krótkich odcinkach też na poziomie 8,5l. W trasie pewni ok. 7,5l i to dla mnie za dużo. Ale mam porobione wszystko (podkładki, filtry, DPF) i niżej wygląda na to, że nie zejdę. Ktoś na innym forum sugerował jeszcze pierścienie (pierścień dolny czy coś, nie znam się). Ale poddałem się i dalej w auto nie inwestuję.
- Od: 7 maja 2015, 09:10
- Posty: 29
- Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM
Hej.
Wszystko wskazuje na to, że DPF w mojej M6 zapchał się ostatecznie. (212kkm). Była podwójna próba wypalania w serwisie [wcześniej – zanim kontrolka DPF zaczęła migać, a symbol trakcji I silnika świecić – 3 razy na trasie (oddzielne jazdy) po pewnym czasie traciłem moc – tak jakby była podejmowana próba wypalania (nieskuteczna) – potem moc wracała – jak auto lekko przestygło].
Zanim zdecyduję się wyciać – chciałem się poradzić, czy wstawienie takiego filtra jak tu ma sens:
http://allegro.pl/filtr-dpf-fap-mazda-6 ... 22043.html
Z góry dzięki za szybka odpowiedź.
Wszystko wskazuje na to, że DPF w mojej M6 zapchał się ostatecznie. (212kkm). Była podwójna próba wypalania w serwisie [wcześniej – zanim kontrolka DPF zaczęła migać, a symbol trakcji I silnika świecić – 3 razy na trasie (oddzielne jazdy) po pewnym czasie traciłem moc – tak jakby była podejmowana próba wypalania (nieskuteczna) – potem moc wracała – jak auto lekko przestygło].
Zanim zdecyduję się wyciać – chciałem się poradzić, czy wstawienie takiego filtra jak tu ma sens:

Z góry dzięki za szybka odpowiedź.
Zanim coś będziesz wycinać musisz mieć absolutną pewność, że to filtr zapchany a nie inna przyczyna.
Jak chcesz mu dać ostatnią szansę, daj mi znać – podjadę z kompem i zerknę po swojemu
http://olx.pl/4587889
Jak chcesz mu dać ostatnią szansę, daj mi znać – podjadę z kompem i zerknę po swojemu
http://olx.pl/4587889
A jaki masz HW & SW? Bo w warsztacie, który probował sobie poradzić z problemem maja (na 99%) IDS.
Jedyny Bład, który się wyświetla to P242F – sprawdzilem jeszcze dzisiaj prostym softem. Probowalem dzisiaj wypalic DPF za pomoca kabelka ale po wejsciu na obroty wypalania (~1750) – za chwile cos sie przelacza I obroty spadaja (3-7 sekund) to standardowych na biegu jałowym. I tyle – nadal sie swieca kontrolki I moc jest slabsza – ale > 100-120 daloby sie jechac.....
Dajesz gwarancję, że uruchomisz z sukcesem wypalanie DPF? Bo jesli mamy tylko odczytac, ze jest to, co powyzej – to pewnie szkoda Twojego czasu.
Jedyny Bład, który się wyświetla to P242F – sprawdzilem jeszcze dzisiaj prostym softem. Probowalem dzisiaj wypalic DPF za pomoca kabelka ale po wejsciu na obroty wypalania (~1750) – za chwile cos sie przelacza I obroty spadaja (3-7 sekund) to standardowych na biegu jałowym. I tyle – nadal sie swieca kontrolki I moc jest slabsza – ale > 100-120 daloby sie jechac.....
Dajesz gwarancję, że uruchomisz z sukcesem wypalanie DPF? Bo jesli mamy tylko odczytac, ze jest to, co powyzej – to pewnie szkoda Twojego czasu.
Witam,
miałem tak samo i te same błędy w mojej 5 co ty opisujesz.
Pojechałem do V-TECH Pomorze i wycięłem to cholerstwo. Spalanie w mieście wynosi mi teraz 6,5-7 l a w trasie muszę się bardzo postarać żeby wyniosło więcej niż 6 litrów.
Przy przebiegu jaki podajesz ponad 200 tys. DPF i tak już się kończy więc wywalanie kasy w przepalania a co za tym idzie wymiany oleju bym się nie bawił.
Zaraz mnie zbluzgają że wycinam DPF itd ale to tylko skarbonka.. przy wypalaniu i tak emitujesz szkodliwe składowe więc gdzie tu logika?
miałem tak samo i te same błędy w mojej 5 co ty opisujesz.
Pojechałem do V-TECH Pomorze i wycięłem to cholerstwo. Spalanie w mieście wynosi mi teraz 6,5-7 l a w trasie muszę się bardzo postarać żeby wyniosło więcej niż 6 litrów.
Przy przebiegu jaki podajesz ponad 200 tys. DPF i tak już się kończy więc wywalanie kasy w przepalania a co za tym idzie wymiany oleju bym się nie bawił.
Zaraz mnie zbluzgają że wycinam DPF itd ale to tylko skarbonka.. przy wypalaniu i tak emitujesz szkodliwe składowe więc gdzie tu logika?
- Od: 18 gru 2015, 10:39
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5
2006 r.
2.0 diesel (143KM)
lukaszmazda5 napisał(a):Zaraz mnie zbluzgają że wycinam DPF itd ale to tylko skarbonka.. przy wypalaniu i tak emitujesz szkodliwe składowe więc gdzie tu logika?
nikt Cię nie zbluzga... raczej moderator Cię pouczy, że od takich dywagacji mamy już odpowiednie wątki i tam zapraszam

spalanie z DPF 7.3 – 7.7 po usunieciu 6.3- 6.6
- Od: 1 cze 2019, 10:23
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 2006 r diesel 143km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6