silnik przestał pracować

Postprzez Sebo91 » 22 cze 2016, 13:44

Witam wszystkich forumowiczow.
Mam spory problem – Jechalem wczoraj do Holandii, po przejechaniu ok 600km zaswiecila mi sie kontrolka oleju. Zgasilem szybko silnik i na luzie zjechalem na pobocze. Zajrzalem pod maske, ale stan oleju sie zgadzal (teraz na zimnym silniku tez jest ok). Wiec odpalilem silnik, ale kontrolka znowu zaczela sie palic, w tym ze tylko przy dodawaniu gazu. Mialem juz wczesniej problemy z czujnikiem, potrafil zapalic sie na pare sekund bez powodu, wiec stwierdzilem ze dojade 5km do najblizszej stacji i znajde kogos kto moze sie na tym znac. Po przejechaniu ok 3km silnik nagle zgasl. Przy przekreceniu kluczyka slychac bylo pojedynczy strzal, jakby rozrusznik wcale nie pracowal. Zholowalismy Madzie na stacje i lokalni eksperci doradzili, zeby odlaczyc akumulator na minute – nie pomoglo. Odpalalismy ja na "popych", nie odpalil, ale z kluczyka zaczal reagowac normalnie krecac, ale bez odpalenia, tak jakby w baku nie bylo paliwa.

Co to moze byc?

Dodam, ze jestem wlascicielem tej Madzi od 1,5 roku, przejechalem nia 50tys km i poza wymianami oleju i lozyska nigdy nie stala u mechanika!

P.S. Laweta wyniosla mnie fortune <oczy>
Początkujący
 
Od: 25 gru 2014, 16:35
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km

Postprzez Wilson » 22 cze 2016, 14:03

nie chce Cię martwić, ale wygląda na pompę oleju, jeżeli tak, do dużym błędem było odpalenie silnika, i przejechanie tych 3km, jak i jazda na wyłączonym silniku (przecież wtedy pompa wcale nie pracuje) prawdopodobnie zatarłeś silnik, dlatego rozrusznik nie jest w stanie pokonać oporów rozruchu, bo silnik po prostu stoi<płacze> bez rozbiórki silnika się nie obejdzie, pytanie teraz tylko jakie będa koszty, i czy w ogóle opłaca się remont tej jednostki, nie zazdroszczę :|
poczekajmy na kogoś bardziej obeznanego.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez Sebo91 » 22 cze 2016, 21:36

Po przegladzie wyglada to tak: gora silnika, razem z paskiem rozrzadu cala zalana olejem (kapal mi od jakiegos czasu lekko), do pompy paliwa nie dochodzi prad i dziwnie piszczy przy pracy silnika (odpala tylko z samostartem). Co to moze byc?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2014, 16:35
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km

Postprzez smile » 22 cze 2016, 22:14

Kontrolka ciśnienia oleju wskazuje na zanik smarowania, co spowodować mogło zatarcie silnika. Mógł także przy próbach odpalania przeskoczyć pasek rozrządu o ząbek jeden lub dwa.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wilson » 22 cze 2016, 23:53

jeżeli odpala na samostarcie to chyba miałeś sporo szczęścia , bo oznacza że po ostygnięciu ci się nie zespoliły bebechy z blokiem <czarodziej> zbadaj pompę , nawet spinając na krótko, to przynajmniej wykluczysz jedna ewentualność, dla mnie to trochę dziwne że po tak dużej awarii próbujesz odpalić auto na siłę, możliwe że narobisz (lub już narobiłeś) sobie jeszcze większego bigosu niż był, jeżeli wcześniej nie było oleju, teraz brak zapłonu, za dużo tego na raz, smile dobrze gada- bardzo prawdopodobne że próbując odpalić na siłę właśnie przestawiłeś sobie rozrząd w prawdopodobnie już przytartym silniku, niech obada to jakiś mechanik, bo przy takiej awarii, nie widząc, ani nie słysząc silnika to my trochę z fusów wróżymy, i daj sobie spokój z samostartem(prawdopodobnie tylko on się zapala, a nie silnik) nie masz smarowania, to po jakiego odpalasz silnik :| ech...brak smarowania, możliwy przygrzany tłok, brak paliwa- ostatnie co powinieneś zrobić w tej sytuacji to próbować na siłę uruchomić silnik, jeżeli trochę za ostro to sory, ale uważam że nie powinniśmy się tutaj czarować i sobie cukierkować, tylko nazywać rzeczy po imieniu, bo tak najszybciej znajdziemy rozwiązanie.
Pozdro.

ps. najlepiej zadzwoń do Tadziola, jeżeli on Ci nic nie poradzi, to już chyba nikt nie naprawi Ci tego silnika.

edit. teraz widzę że masz klekota-obadaj smok,chociaż zazwyczaj gdy zaświeci się kontrolka od oleju, to już jest po zawodach.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez Damian68 » 23 cze 2016, 07:44

Stawiam na zapchany smok olejowy – kolega miał podobnie ale mogę się mylić
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez dobrzyn22 » 23 cze 2016, 20:51

i to chyba najprościej i najszybciej idzie sprawdzić...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6