Silnik dziwny klekot , przerywa przy dodaniu gazu

Postprzez YATES » 10 cze 2016, 10:58

Dziś wracałem do domu i około 2km od celu nagle autem lekko zaczęło szarpać , silnik wydawał taki nienaturalny klekot i przy przyspieszaniu przerywał na około jedną sekundę. Przy niskich obrotach nie było tego przerywania natomiast klekot nadal był. Na liczniku nie zapaliła się żadna kontrolka, z rury wydechowej nic auto nie koci. Wystraszyłem się , że to coś z rozrządem i zjechałem na pobliski parking. Niestety nie miałem żadnych narzędzi i postanowiłem zaryzykować , zapaliłem i udało mi się na niskich obrotach dojechać te 2km do domu. Na szczęście udało mi się dojechać choć nie było łatwo bo mam do domu stromo pod górkę i musiałem jechać na dwójce ale silnik kilka razy przerwał na 1 sekundę. Jak sądzicie czy to może być wina rozrządu , gdy by pasek przeskoczył to chyba bym nie dojechał te 2km . Rozrząd kompletny oryginalny był wymieniony ponad rok temu , od tamtej pory przejechałem około 20 tys. km .
Teraz auto stoi przed domem i silnik normalnie odpala tak jak wcześniej czyli "do strzału" i na wolnych obrotach nic się nie dzieje niepokojącego. Tutaj zamieściłem krótki filmik z pracy silnika na biegu jałowym: https://www.youtube.com/watch?v=5y0jb-s ... e=youtu.be
W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem ale chciał bym już coś wstępnie wiedzieć , Jak sądzicie co może być przyczyną niedomagania silnika rozrząd, wtryski czy coś innego ? Za wszelkie uwagi z góry dziękuję .
Czy jeśli padł któryś z wtrysków to da się to zdiagnozować kabelkiem i programem forscan ?

Dopisano 10 cze 2016, 20:44:

Dziś na szybko Forscanem odczytałem błędy i jest ich sporo. Poniżej dam wydruk/raport może ktoś z was miał by chwilkę i rzucił okiem na te błędy i może jakiś wniosek na co wskazują. Liczę na to, że skoro teraz silnik dobrze odpala i na biegu jałowym ładnie równo pracuje to może jednak nie będą panewki. Błędy coś sugerują, że problem jest z układem paliwa.

===IC DTC U1262===
Kod: U1262 – Usterka transmisji danych SCP.

Moduł: Tablica przyrządów

Szczegóły kodów usterek

Usterka transmisji danych SCP.

Czynności Operatora

Przeprowadź test własny.

Wszystkie kody usterek pamięci ciągłej (CMDTCs)

Usun wszystkie stosowne DTCs, a potem wykasuj kody i wykonaj test ponownie.

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END IC DTC U1262===

===PCM DTC P0460===
Kod: P0460 – Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Uszkodzenie obwodu nadajnika poziomu paliwa.

Niesprawny lub uszkodzony modul zestawu wskazników.

Uruchom diagnostykę zestawu wskaźników.

===END PCM DTC P0460===

===PCM DTC P0113===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa w obwodzie

Zwarcie sygnału z VBATT lub vref.

Czujnik był wcześniej odłączony.

Niesprawny czujnik

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

Bardzo niska temperatura otoczenia.

Nieprawidłowe połączenie

Nieprawidłowe VREF.

Otwarty obwód SIGRTN

===END PCM DTC P0113===

===PCM DTC P0602===
Kod: P0602 – Błąd programu PCM

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Błąd programu PCM

Wykonaj czynności opisane w podręczniku warsztatowym, aby usunąć usterki oznaczone wymienionymi kodami DTC.

===END PCM DTC P0602===

===PCM DTC P0174===
Kod: P0174 – Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).

Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Prawdopodobne naiedostateczne ciśnienie paliwa.

Układ odpowietrzania skrzyni korbowej

Możliwa nieszczelność układu dolotowego powietrza.

Silnik prawdopodobnie nie utrzymuje podciśnienia ze względuna nieszczelność.

Suspeite do circuito do HO2S21.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

Niedrożny filtr paliwa ogranicza przepływ paliwa do regulatoraciśnienia. Jeżeli dopływ paliwa do filtru jest prawidłowy, prawdopodobnieniedrożny jest filtr paliwa.

Niedrożny lub zanieczyszczony wtryskiwacz(e).

Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.

Nieszczelny układ wydechowy.

===END PCM DTC P0174===

===PCM DTC P0443===
Kod: P0443 – Usterka obwodu zaworu upustowego.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P0443===

===EATC DTC B2308===
Kod: B2308 – Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu

Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury

Szczegóły kodów usterek

Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu

===END EATC DTC B2308===

===MC DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.

Moduł: Wielofunkcyjny wyświetlacz informacyjny

===END MC DTC B1318===

===RCM DTC B1994===
Kod: B1994 – Obwód poduszki bocznej powietrznej otwarty, z przodu po stronie kierowcy

Moduł: Moduł układu SRS

Szczegóły kodów usterek

Przerwa w obwodzie poduszki bocznej (strona kierowcy).

--- Possible Causes --------

Drivers Side, Side Mount AirBag Circuit Open

-Suspect

Driver Side,Side AirBag circuit wiring

Driver Side,Side AirBag

AirBag module

===END RCM DTC B1994===

===RCM DTC B1877===
Kod: B1877 – Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy

Moduł: Moduł układu SRS

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy

===END RCM DTC B1877===

===RCM DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.

Moduł: Moduł układu SRS

Szczegóły kodów usterek

Zbyt niskie napięcie akumulatora.

--- Possible Causes --------

– Battery Voltage below 9.6volts

-Suspect Battery state of charge Charging system

===END RCM DTC B1318===

===GEM DTC B1244===
Kod: B1244 – Uszkodzenie obwodu przekaźnika wycieraczki tylnej szyby.

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Uszkodzenie obwodu przekaźnika wycieraczki tylnej szyby.

===END GEM DTC B1244===

===GEM DTC B2256===
Kod: B2256 – Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.

Styk EN23 modułu GEM(C426; Niebieski)

===END GEM DTC B2256===

===GEM DTC B1428===
Kod: B1428 – Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.

--- Possible Causes --------
This code can be generated by:

-Ground Short Driver's Seat Belt Lamp

-Open Driver's Seat Belt Lamp

-Suspect Driver's Seat Belt Lamp

-Suspect Generic Electronic Module

===END GEM DTC B1428===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez kubsztyk » 10 cze 2016, 21:16

Jezus kochany, ile błędów.


Moją uwagę przykułby wtryskiwacz pierwszy od strony rozrządu – jakiś zaolejony. Korekty wtryskiwaczy sprawdzałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez YATES » 10 cze 2016, 23:16

Teraz już trochę zgłupiałem w temacie diagnostyki Forscanem, nie wiem czy to jest prawidłowy odczyt. Mam do was pytanie , czy program Forscan chodzi na windows 10 ? Mam kabel ELM327 i program Forscan łączy mi się z Mazdą 6 GG\GY tylko w trybie demo ale coś z nim jest żle bo w programie mogę wybrać tylko pomiędzy dwoma samochodami Ford Focus jakiś 1999MY i 2002MY . Nie pokazuje mi w ogole samochodu Mazda 6. Są te błędy ale gdy je kasuję to wracają nawet gdy kabel jest odłączony od gniazda OBD. Może ma ktoś z was taką wersję Forscanu która prawidłowo połączy się z Mazdą 6 .
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez YATES » 13 cze 2016, 10:45

Dziś wreszcie udało mi się dokonać diagnozy tej Mazdy Forscanem i niby żadnych błędów nie wykazało ale gdy włączyłem zakładkę Oscyloskop i ustawiłem pomiar korekcji wtrysków na biegu jałowym to trochę niepokoi mnie wynik pierwszego wtrysku . Zaraz po zapaleniu był wynik 8 mm3 , a jak auto pochodziło trochę to korekcja zeszła na około 4mm3 i tak już się utrzymuje. Pozostałe trzy wtryski bez zarzutu wynik na poziomie 0,00 mm3. Teraz mam pytanie czy według was przy takiej korekcji pierwszy wtrysk jest do wymiany ?
Poniżej zdjęcia z tego pomiaru:
Obrazek Obrazek Obrazek

Ewentualnie zapytam jeszcze jakie wartości na oscyloskopie zmierzyć aby pogłębić wiedzę na temat stanu wtrysków ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez DooOminO » 14 cze 2016, 22:50

Do wymiany. Korekty na zimnym silniku nie bierze się pod uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez sledar » 18 cze 2016, 23:31

YATES napisał(a): czy program Forscan chodzi na windows 10 ?

2.3.1 Beta – TAK
YATES napisał(a): Nie pokazuje mi w ogole samochodu Mazda 6

pokaż screen z konfiguracji pewnie tam jest błąd
sledar
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6