Kapie olej z kolektora wydechowego

Postprzez Pezykk » 22 mar 2016, 21:54

Witam mam problem ponieważ jechałem autem i nagle przestało jechać. Dym z wydechu. Moc jest ok. Mam peknięty kolektor wydechowy i widac jak z niego sączy sie olej i kapie na blok silnika olej znika z niego baaardzo szybko. Dzisiaj mierzyłem kompresje lecz mialem jakomś nieszczelność bo nie trzymało mi ciśnienia na manometrze. W czwartek ponowię test. Zauwazyłem że z 3 cylindra wyrzuca olej. Jak mierzylem kompresje na pierwszy strzal bylo około 10 bar i dochodziło do 35 . Sprawdzę kompresję jeszcze raz. Post załozyłem ponieważ chciałbym się dowiedzieć czy trzeba ściągać caly osprzęt pompe wacum , kolektor ssacy , wydechowy listwę wtryskową ? Pytanie kieruje mi do TADZIOLA ponieważ on już takie rzeczy robi z zamkniętymi oczami :) <spie>
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez tadziol » 22 mar 2016, 22:12

Pezykk napisał(a):Pytanie kieruje mi do TADZIOLA ponieważ on już takie rzeczy robi z zamkniętymi oczami

Dobry chwyt <lol>
Ale w jakimcelu chcesz ściągać ten osprzęt ? Bo nie rozumiem.... ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pezykk » 28 mar 2016, 22:34

Ponieważ do 3 cylindra przedostaje się olej. Jest tam mniejsze ciśnienie sprężania. Będę ściągał głowice i pytam się co mogę zostawić i odkręcić na stole.

Dopisano 29 mar 2016, 19:45:

Sprawdzilem dzisiaj jeszcze raz ciśnienie. Na każdym cylindrze idzie tak samo. Lecz z 3 cylindra bucha olej. Postanowiłem zdemontować głowice. Jestem w trakcie rozkręcania. Moja wstepna diagnoza to albo pęknięty tłok ,albo uszkodzona głowica jej pęknięcie lub uszkodzenia zaworów. Jest ogrom pracy podczas demontażu głowicy więc mam rozłożone wszystko na kilka dni 2 godziny po pracy.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez Pezykk » 2 kwi 2016, 16:49

Głowica ściągniętą pęknięty tłok nr 3 i głowica
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez tadziol » 2 kwi 2016, 20:22

tadziol napisał(a):Szkoda czasu na kompa. Napisałeś,ze silnik stracił moc,turbo przestało robić ciśnienie,zaczął dymić i spalać olej.
Jak na moje oko to zalatuje pękniętym albo dziurawym tłokiem. Bez rozbierania silnika się nie obejdzie. Możesz zacząć od ściągnięcia samej głowicy. Może tylko tylko tam tkwi problem,ale nie bardzo wierze.

Myśle ze powinieneś podziękować koledze Leoo za "cenne" rady w tamtym wątku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6