Kapie olej z kolektora wydechowego
Strona 1 z 1
Witam mam problem ponieważ jechałem autem i nagle przestało jechać. Dym z wydechu. Moc jest ok. Mam peknięty kolektor wydechowy i widac jak z niego sączy sie olej i kapie na blok silnika olej znika z niego baaardzo szybko. Dzisiaj mierzyłem kompresje lecz mialem jakomś nieszczelność bo nie trzymało mi ciśnienia na manometrze. W czwartek ponowię test. Zauwazyłem że z 3 cylindra wyrzuca olej. Jak mierzylem kompresje na pierwszy strzal bylo około 10 bar i dochodziło do 35 . Sprawdzę kompresję jeszcze raz. Post załozyłem ponieważ chciałbym się dowiedzieć czy trzeba ściągać caly osprzęt pompe wacum , kolektor ssacy , wydechowy listwę wtryskową ? Pytanie kieruje mi do TADZIOLA ponieważ on już takie rzeczy robi z zamkniętymi oczami

Pezykk napisał(a):Pytanie kieruje mi do TADZIOLA ponieważ on już takie rzeczy robi z zamkniętymi oczami
Dobry chwyt

Ale w jakimcelu chcesz ściągać ten osprzęt ? Bo nie rozumiem....
Ponieważ do 3 cylindra przedostaje się olej. Jest tam mniejsze ciśnienie sprężania. Będę ściągał głowice i pytam się co mogę zostawić i odkręcić na stole.
Dopisano 29 mar 2016, 19:45:
Sprawdzilem dzisiaj jeszcze raz ciśnienie. Na każdym cylindrze idzie tak samo. Lecz z 3 cylindra bucha olej. Postanowiłem zdemontować głowice. Jestem w trakcie rozkręcania. Moja wstepna diagnoza to albo pęknięty tłok ,albo uszkodzona głowica jej pęknięcie lub uszkodzenia zaworów. Jest ogrom pracy podczas demontażu głowicy więc mam rozłożone wszystko na kilka dni 2 godziny po pracy.
Dopisano 29 mar 2016, 19:45:
Sprawdzilem dzisiaj jeszcze raz ciśnienie. Na każdym cylindrze idzie tak samo. Lecz z 3 cylindra bucha olej. Postanowiłem zdemontować głowice. Jestem w trakcie rozkręcania. Moja wstepna diagnoza to albo pęknięty tłok ,albo uszkodzona głowica jej pęknięcie lub uszkodzenia zaworów. Jest ogrom pracy podczas demontażu głowicy więc mam rozłożone wszystko na kilka dni 2 godziny po pracy.
tadziol napisał(a):Szkoda czasu na kompa. Napisałeś,ze silnik stracił moc,turbo przestało robić ciśnienie,zaczął dymić i spalać olej.
Jak na moje oko to zalatuje pękniętym albo dziurawym tłokiem. Bez rozbierania silnika się nie obejdzie. Możesz zacząć od ściągnięcia samej głowicy. Może tylko tylko tam tkwi problem,ale nie bardzo wierze.
Myśle ze powinieneś podziękować koledze Leoo za "cenne" rady w tamtym wątku.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6