Grzechocze w okolicach miski olejowej

Postprzez laba » 27 mar 2016, 12:34

Witam
Zerwał mi sie jakiś czas temu pasek rozrządu, wymieniony oryg. rozrzad kompletny z pompą wody, dźwignie zaworów, regeneracja wtrysków(podobno końcówki zajechane)

Po odebraniu samochodu od mechanika chodził tak jak powinien, cicho i klekotał równo jak na diesla przystało.
Po jakimś czasie, miesiąca może. Auto zaczęło jakby nierówno klekotać jak nie diesel, dźwięk dobiega z prawej strony auta, mniej więcej z okolic rozrządu.

Odstawiłem auto do mechanika, zrzucił pasek z alternatora i ściągnął pokrywę paska rozrządu. Dalej takie dziwne klepanie/grzechotanie na wolnych obrotach.
Do tego dodał że pasek nie jest naciągnięty tak jak powinien być i zamówił jakąś podkładkę z ASO za kosmiczną kasę.
Wzięliśmy stetoskop i słuchamy skąd dobiega ten klekot/grzechotanie. Najbardziej było słychać nad miską olejową obok tego dolnego koła rozrządu.
http://obrazki.elektroda.pl/8644850300_1303640742.jpg (po prawej tego koła na samym dole oznaczonego jedynką)

Co to może być ? Coś gadał mi o pompie oleju, że mogła dostać po <dupa> jak miałem smok prawie caly zaklejony (ale smok miałem czyszczony jakieś 6tyś temu i żeby teraz to się odezwało?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Leoo » 28 mar 2016, 00:18

Po kolizji silnika szczątki dźwigienek mogły dostać się do miski i uszkodzić koło napędowe pompy. Trzeba zdemontować miskę i wszystko się wyjaśni.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez glinka333 » 29 mar 2016, 19:54

Popełniłem ten sam błąd co Ty.
Po zerwaniu rozrządu nie ściągnąłem miski i nie wymieniłem oleju.
Szkoda było 100 zł ,a przez to musiałem wydać 400 zł na pompe olejową.
To ona jest przyczyną tego stukania
U mnie tak waliło :
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Postprzez laba » 29 mar 2016, 21:45

Powiem ci u ciebie mocniej tłucze/klekocze ;) (albo to na nagraniu tak słychac) ... ale mniej wiecej podobny dzwięk. Nasila się przy prawym kole. Jutro jadę do mechanika zobaczyć co tam zdziałał i zapytać czy znowu będę musiał zostawić dwie wypłaty <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez glinka333 » 30 mar 2016, 15:24

Ja za pompę dałem ok 300 zł i tyle samo za wymianę .Do tego wymień od razu olej
Demontaż tej pompy jest strasznie ciężki.Trzeba odkręcić całą miskę potem tz . plaster .
Przy okazji nich sprawdzi Ci Uszczelniacz wału korbowego bo często tam kapie ,a to akurat będzie można bez problemu wymienić
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Postprzez laba » 1 kwi 2016, 11:51

Na razie czekamy na podkładkę pod napinacz ;)

Później będzie bawić się z pompą ;) Gadał że to nie możliwe żeby tam coś wpadło po zerwaniu paska rozrządu, bo zawsze składa resztki w całość. Mówił że prawdopodobnie dostała w <dupa> przez to że miałem smok prawie caly zaklejony.

Także olej będzie wymieniany na 100% teraz ;) jeszcze powiem żeby zrobił płukankę dla świętego spokoju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez glinka333 » 1 kwi 2016, 22:47

U mnie w misce po zerwaniu paska było dużo elementów dźwigienek <nie powiem>
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Postprzez laba » 6 kwi 2016, 19:38

Gadałem z mechanikiem. Powiedział że sprawdzi jakie ciśnienie daje pompa oleju, jak będzie dobre to zostawi. Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez glinka333 » 6 kwi 2016, 23:25

Moja ciśnienie miała dobre.Przytarty był ząbek na zębatce i dlatego grechotało

No chyba że to coś innego.
U mnie padł jeszcze rolka alternatora i dźwięk był też podobny
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Postprzez laba » 7 kwi 2016, 20:07

sprzegło alternatora miałem wymienione ;) zresztą jak odpalaliśmy ostatnio to pasek z alternatora był zrzucony i dalej grzechotało.
Zobaczymy, powiedział że do soboty ogarnie auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez laba » 9 kwi 2016, 14:22

Miska ściągnięta. Opiłków czy jakiś większych elementów nie było. Okazało się że zębatka pompy oleju ma luzy góra-dół.... Męska decyzja wymieniamy. Zobaczymy czy po tym zabiegu będzie cisza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6