Dym z wydechu zaraz po odpaleniu znikajacy olej

Postprzez Pezykk » 19 sty 2016, 23:19

Po wymianie oleju na Castrol 5w40 i zrobieniu okolo 2 tys km silnik podczas jazdy stracil moc i z wydechu zaczely wydobywac sie smugi dymu . Po odkreceniu korka parowoz wiec podkladki do wymiany. Zauwazylem ze po dodaniu gazu weze od turbo nie pecznieja slychac tylko lekki gwizd turbo od czego zaczac ?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez odom » 19 sty 2016, 23:31

Proponuję sprawdzić szczelność układu dolotowego, zawór EGR, przepustnicę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Leoo » 21 sty 2016, 00:23

Silnik powinien pracować na oleju 5W30, masz zalany gęstszy. Nikt nie robi takich rzeczy bez powodu... Może turbina, może pierścienie albo podkładki pod wtryskami?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez pavlolp » 21 sty 2016, 21:36

Jak zaraz po odpaleniu to mogą też być uszczelniacze zaworów ale jak cały czas to szukał bym przyczyny w turbinie.a przez ten olej mogła się nawet zatrzeć.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Pezykk » 23 sty 2016, 19:57

Miałem dzisiaj trochę czasu więc zdam relacje. Wirnik od turbo praktycznie zero luzu po zdjęciu węża przy turbo widać ilości oleju . Pod samochodem cały cooler węże skrzynią w oleju a raczej olejopiasku . Egr niestety nie mogę odkręcić wielka śruba nie chce sie ruszyć :( . Wtryski wyciągnąłem podkładki były już wymieniane nie było widać jakiś powodów by spaliny mogły się przemieszczać do oleju. Dodam tylko że smród z wydechu jest równoznaczny z tym co był po odkręceniu pokrywy zaworów. Myślę aby poskładać wtryski i odpalić na zdjetym wężu od coolera
Czy pod mocowaniami wtrysków są jakieś podkładki ?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez Pezykk » 24 sty 2016, 21:26

dodam ze intercooler wygląda podobnie jak na tym zdjęciu może jest bardziej zawalony
Obrazek
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez tadziol » 24 sty 2016, 21:43

A próbowałeś zapalić silnik bez IC ? Spróbuj i zobacz czy tez tak dymi z wydechu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pezykk » 24 sty 2016, 22:15

Jutro spróbuję ponieważ muszę miskę zdjąc i wkleić. tadziol rozumiem ze mam odłączyć wąż przy samej przepustnicy ? Jeśli będzie dymił to co mam sprawdzić ?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez tadziol » 24 sty 2016, 23:00

Tak jest. Przy samej przepustnicy odłącz i zapal. Niech sobie popracuje chwile na wolnych obrotach i popatrz czy dymi. Rownocześnie obserwuj czy z węża od IC nie chlapie olejem. Ale jak pisałeś,ze turbo zdrowe,to może tam oliwa się nie pokazać. Trzeba sprawdzić jeszcze czy egr nie zawisł otwarty,albo czy przepustnicy nie zacięło w pozycji zamkniętej. Na jaki kolor to dymi ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pezykk » 25 sty 2016, 19:47

Postanowilem dzisiaj wyjąć turbo ponieważ zauważyłem po zdjeciu węzy ze caly kolektor dolotowy jest w oleju tak samo przepustnica EGR. Jutro wymontuje IC i zobaczę co tam się nalało przez ten czas. Teraz pytanie czy odkrecać kolektor dolotowy i go umyć czy zostawić ?? Przepustnica otwiera sie bez problemu. Egr jw był brudny od oleju zmieszanego ze spalinami ale chodził poprawnie. Zauważyłem ze filtr powietrza był mega mocno zatkany na dodatek od benzyny <glupek2> . Co do turbiny posiada luz góra doł oraz prawo lewo po 1mm do 1,5mm oraz cała częsc napędowa gdzie są spaliny jest taj jakby zaklejona gęstą mazią.
Co do oleju nie byl lany castrol tylko elf 5w40 więc przepraszam za błąd.
Co do dymienia dymi na biało lecz smród jest nie do wytrzymania.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 21:49

No a próbowałeś zapalić z odłączonym wężem od kolektora ? Jako wolnossący ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 25 sty 2016, 22:53

Przy takim wielkim luzie promieniowym turbina trze wirnikiem o gardziel i ściera łopatki, olej sika do dolotu przez dziurawe łożysko a woda do wydechu drugim końcem. Czym prędzej wywal ją z auta. Jeśli łopatki się połamią, pójdą w dolot i trzeba będzie zbierać kasę na remont i turbiny i silnika. <płacze>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Pezykk » 25 sty 2016, 23:08

Tadziol wybaczyć lecz nie dalem rady, musiałem wyciągnąć turbo ponieważ bym musiał czekać następne 2 tyg na wolny dzień by zawieść turbo do sprawdzenia\regeneracji. :(
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 23:13

Leoo napisał(a):woda do wydechu drugim końcem
nie spotkałem się jeszcze z przetartym płaszczem wodnym.
Spoko,przy takim luzie jaki podałes,to raczej będzie wina sprężarki. Miałem jeszcze w zanadrzu inną opcje,ale na razie odpuszczam. Daj znać jakie efekty po regeneracji...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pezykk » 26 sty 2016, 21:05

Witam serdecznie dzisiaj wytargałem IC i niestety nie było tam duzo oleju może jak by skapało to max uzbierał by sie kieliszek od wódki :( Zobaczymy co wyjdzie z turbiną bo zawieziona do sprawdzenia. Tadziol chyba będziesz musiał przedstawić mi opcje którą mialeś w zanadrzu. Chyba będę zmuszony sprawdzić kompresję ;(
Jeszcze jedna rzecz która mnie bardzo mocno dziwi to wymiana oleju. Na pokrywie rozrzadu jest napisane wymiana 197000km i data ta sama data jest na kartce od oleju lecz jest wpisany przebieg o 15 tyś wiekszy. Ktoś się pomylil i wpisał olej na 30 tyś. Miało by to może wpływ na objaw dymienia.
Jeśli turbina nie podawała aż tak dużo oleju chociaż mogę sie mylić to skąd byłby caly egr i kolektor ssacy w oleju dodam że odmą raczej nie leciało bo wąz był suchy .
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez tadziol » 26 sty 2016, 21:29

Poczekajmy aż turbo wróci z naprawy i wtedy jak poskładasz motor,to zapalisz go jako wolnossaka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tomalaaa » 26 sty 2016, 23:54

A ja mam podobny problem! Jak rozgrzeje silnik do normy i chce dodać gazu to idzie to powoli jakby chciała a nie mogła lecz po przejechaniu dajmy 20-25km już ten efekt znika i nie mam żadnego problemu. Dodam,że turbinę miałem regenerowaną i chodziło bez problemu :P I dopiero teraz taki problem wyszedł :P :( Zastanawiam się czy może gdzieś mi kabel nie sparciał. Dlatego czy byście mi mogli powiedzieć jak idą dokładnie kable do turbiny i z niej i gdzie się dalej rozchodzą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2015, 16:54
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2005 2.0 MZR-CD 121 KM

Postprzez Pezykk » 28 sty 2016, 21:42

Dzisiaj powalczyłem trochę z mazdą mam prawie wszystko gotowe do składania. Dzisiaj zdjąłem miskę smok czyściutki mial może na sitku z dwa opiłki metalu sądze ze to po hardcorowym mechaniku który wymieniał podkładki wcześniej. Regulowałem zawory chyba żaden nie mieścił się w normnie <diabełek>
Pytanie tylko czy dobrze wykonałem regulacje na górnej dźwigniece ustawialem 0,35mm nastepnie na dolnej 0,15 ??
W sobotę odbieram turbinę prawdopodobnie, będe testował auto wtorek środa ponieważ robie weekendowy odpoczynek :)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez Pezykk » 31 sty 2016, 21:15

Turbinka odebrana wymienione jedno koło podajerze kompresji , turbina uszczelniona powymieniane łozyska. Zapłaciłem bardzo przystępnie 550 zł. Dostałem też wykresy potwierdzajace sprawność turbosptężarki <diabełek>
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Postprzez Pezykk » 3 lut 2016, 23:22

Dzisiaj odpalilem auto. Spod korka dymi niestety dalej. Sprawdzilem kolor dymu na 100% jest on szary nie niebieski. Auto odpalilo na strzal jutro pochodzi trochę dłużej sprawdze czyy nie ubywa oleju. Zauwazylem ten brak podciśnienia przy zaworze Egr. Jutro podlacze auto pod kompa
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 23:13
Posty: 20 (5/0)
Auto: Mazda 6 mzr-cd on 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6