Dym z wydechu zaraz po odpaleniu znikajacy olej
1, 2
Po wymianie oleju na Castrol 5w40 i zrobieniu okolo 2 tys km silnik podczas jazdy stracil moc i z wydechu zaczely wydobywac sie smugi dymu . Po odkreceniu korka parowoz wiec podkladki do wymiany. Zauwazylem ze po dodaniu gazu weze od turbo nie pecznieja slychac tylko lekki gwizd turbo od czego zaczac ?
Miałem dzisiaj trochę czasu więc zdam relacje. Wirnik od turbo praktycznie zero luzu po zdjęciu węża przy turbo widać ilości oleju . Pod samochodem cały cooler węże skrzynią w oleju a raczej olejopiasku . Egr niestety nie mogę odkręcić wielka śruba nie chce sie ruszyć
. Wtryski wyciągnąłem podkładki były już wymieniane nie było widać jakiś powodów by spaliny mogły się przemieszczać do oleju. Dodam tylko że smród z wydechu jest równoznaczny z tym co był po odkręceniu pokrywy zaworów. Myślę aby poskładać wtryski i odpalić na zdjetym wężu od coolera
Czy pod mocowaniami wtrysków są jakieś podkładki ?
Czy pod mocowaniami wtrysków są jakieś podkładki ?
Tak jest. Przy samej przepustnicy odłącz i zapal. Niech sobie popracuje chwile na wolnych obrotach i popatrz czy dymi. Rownocześnie obserwuj czy z węża od IC nie chlapie olejem. Ale jak pisałeś,ze turbo zdrowe,to może tam oliwa się nie pokazać. Trzeba sprawdzić jeszcze czy egr nie zawisł otwarty,albo czy przepustnicy nie zacięło w pozycji zamkniętej. Na jaki kolor to dymi ?
Postanowilem dzisiaj wyjąć turbo ponieważ zauważyłem po zdjeciu węzy ze caly kolektor dolotowy jest w oleju tak samo przepustnica EGR. Jutro wymontuje IC i zobaczę co tam się nalało przez ten czas. Teraz pytanie czy odkrecać kolektor dolotowy i go umyć czy zostawić
Przepustnica otwiera sie bez problemu. Egr jw był brudny od oleju zmieszanego ze spalinami ale chodził poprawnie. Zauważyłem ze filtr powietrza był mega mocno zatkany na dodatek od benzyny
. Co do turbiny posiada luz góra doł oraz prawo lewo po 1mm do 1,5mm oraz cała częsc napędowa gdzie są spaliny jest taj jakby zaklejona gęstą mazią.
Co do oleju nie byl lany castrol tylko elf 5w40 więc przepraszam za błąd.
Co do dymienia dymi na biało lecz smród jest nie do wytrzymania.

Co do oleju nie byl lany castrol tylko elf 5w40 więc przepraszam za błąd.
Co do dymienia dymi na biało lecz smród jest nie do wytrzymania.
Przy takim wielkim luzie promieniowym turbina trze wirnikiem o gardziel i ściera łopatki, olej sika do dolotu przez dziurawe łożysko a woda do wydechu drugim końcem. Czym prędzej wywal ją z auta. Jeśli łopatki się połamią, pójdą w dolot i trzeba będzie zbierać kasę na remont i turbiny i silnika. 
nie spotkałem się jeszcze z przetartym płaszczem wodnym.Leoo napisał(a):woda do wydechu drugim końcem
Spoko,przy takim luzie jaki podałes,to raczej będzie wina sprężarki. Miałem jeszcze w zanadrzu inną opcje,ale na razie odpuszczam. Daj znać jakie efekty po regeneracji...
Witam serdecznie dzisiaj wytargałem IC i niestety nie było tam duzo oleju może jak by skapało to max uzbierał by sie kieliszek od wódki
Zobaczymy co wyjdzie z turbiną bo zawieziona do sprawdzenia. Tadziol chyba będziesz musiał przedstawić mi opcje którą mialeś w zanadrzu. Chyba będę zmuszony sprawdzić kompresję ;(
Jeszcze jedna rzecz która mnie bardzo mocno dziwi to wymiana oleju. Na pokrywie rozrzadu jest napisane wymiana 197000km i data ta sama data jest na kartce od oleju lecz jest wpisany przebieg o 15 tyś wiekszy. Ktoś się pomylil i wpisał olej na 30 tyś. Miało by to może wpływ na objaw dymienia.
Jeśli turbina nie podawała aż tak dużo oleju chociaż mogę sie mylić to skąd byłby caly egr i kolektor ssacy w oleju dodam że odmą raczej nie leciało bo wąz był suchy .
Jeszcze jedna rzecz która mnie bardzo mocno dziwi to wymiana oleju. Na pokrywie rozrzadu jest napisane wymiana 197000km i data ta sama data jest na kartce od oleju lecz jest wpisany przebieg o 15 tyś wiekszy. Ktoś się pomylil i wpisał olej na 30 tyś. Miało by to może wpływ na objaw dymienia.
Jeśli turbina nie podawała aż tak dużo oleju chociaż mogę sie mylić to skąd byłby caly egr i kolektor ssacy w oleju dodam że odmą raczej nie leciało bo wąz był suchy .
A ja mam podobny problem! Jak rozgrzeje silnik do normy i chce dodać gazu to idzie to powoli jakby chciała a nie mogła lecz po przejechaniu dajmy 20-25km już ten efekt znika i nie mam żadnego problemu. Dodam,że turbinę miałem regenerowaną i chodziło bez problemu
I dopiero teraz taki problem wyszedł
Zastanawiam się czy może gdzieś mi kabel nie sparciał. Dlatego czy byście mi mogli powiedzieć jak idą dokładnie kable do turbiny i z niej i gdzie się dalej rozchodzą?
Dzisiaj powalczyłem trochę z mazdą mam prawie wszystko gotowe do składania. Dzisiaj zdjąłem miskę smok czyściutki mial może na sitku z dwa opiłki metalu sądze ze to po hardcorowym mechaniku który wymieniał podkładki wcześniej. Regulowałem zawory chyba żaden nie mieścił się w normnie
Pytanie tylko czy dobrze wykonałem regulacje na górnej dźwigniece ustawialem 0,35mm nastepnie na dolnej 0,15
W sobotę odbieram turbinę prawdopodobnie, będe testował auto wtorek środa ponieważ robie weekendowy odpoczynek

Pytanie tylko czy dobrze wykonałem regulacje na górnej dźwigniece ustawialem 0,35mm nastepnie na dolnej 0,15
W sobotę odbieram turbinę prawdopodobnie, będe testował auto wtorek środa ponieważ robie weekendowy odpoczynek
Dzisiaj odpalilem auto. Spod korka dymi niestety dalej. Sprawdzilem kolor dymu na 100% jest on szary nie niebieski. Auto odpalilo na strzal jutro pochodzi trochę dłużej sprawdze czyy nie ubywa oleju. Zauwazylem ten brak podciśnienia przy zaworze Egr. Jutro podlacze auto pod kompa
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6