Przeskakujący pasek rozrządu

Postprzez Leoo » 10 sty 2016, 15:09

tadziol napisał(a):Ciekawe.....skąd takie info ?

I tu Kolega ma rację.
Padło na naszym forum stwierdzenie o producencie NTN i przyjąłem je za pewnik, wszystkie łożyska są NTN, więc wydawało się logiczne i tematu nie zgłębiałem.

Podaję więc sprawdzone informacje z katalogu Mazdy.
Symbol pompy RF2A15100B producent HERTH+BUSS JAKOPARTS kod J1513036 lub BUGATTI kod PA10091.
Symbol pompy RF2A15100C producent JAPANCARS kod OERF2A-15-100C

Źródło: http://semref.com/parts/MAZDA%206%20WAGON/AEGV06/K2/
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez laba » 10 sty 2016, 21:44

Panowie podepne sie do tematu. Ostatnio wyprzedzalem samochod, wiadomo but w podłogę. 120 na liczniku, przyspieszam dalej i nagle pyk, auto przestało ciągnąć. Wdusiłem sprzeglo, luz, silnik zgasł i juz nie odpalał. Wrzucilem na lawete i do mechanika. Ten odchylił tą czarną pokrywe co zasłania pasek rozrzadu a tam pasek luźny, tzn tak jakby spadl bo nie przylegał do tego koła zębatego. Jeszcze ściągnął "pokrywę" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i dźwignie połamane.

Stąd moje pytanie co mogło spowodować ze pasek podczas jazdy spadł/poluźnił się ? Rozrząd robiony przy ok. 115tys wraz z pompą wody (nie wiem dokladnie jakiej firmy) aktualnie na zegarze 185tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez smile » 10 sty 2016, 22:11

laba napisał(a):Ten odchylił tą czarną pokrywe co zasłania pasek rozrzadu a tam pasek luźny,


A napinacz wymieniany wraz z rozrządem??????
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mura1987 » 11 sty 2016, 10:00

Wspomnieliscie o autorskich rozwiazaniach odnośnie podkladek (blokad) napinacza Macie moze jakis patent jak to zrobic? Jak to ma wygladac?
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez Leoo » 11 sty 2016, 19:05

laba napisał(a):Rozrząd robiony przy ok. 115tys wraz z pompą wody (nie wiem dokladnie jakiej firmy)

I tu jest problem.
Zamienniki gwarantują najwyżej jakieś 60kkm przebiegu. Przejechałeś 70, więc granica została przekroczona.
Pozornie zaoszczędzenie na newralgicznych częściach zamiennych spowodowało uszkodzenie silnika. Teraz trzeba będzie zapłacić za remont głowicy plus nowy rozrząd z pompą wody za prawie 1000pln. <płacze>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 11 sty 2016, 20:03

Popieram w całej rozciągłości twierdzenia <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez laba » 13 sty 2016, 10:40

Poprzedni właściciel robił rozrząd... (Brat mojej dziewczyny. Jak przyjeżdżał z DE to przeważnie zostawiał po pare tysięcy u mechanika), był przekonany że oryginał... No nic trudno, parę tysięcy do tyłu i nauczka żeby wczesniej dawać do mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez tadziol » 13 sty 2016, 22:16

Leoo napisał(a):pompę wody – NTN

Dzisiaj montowalem pompę wody OE Mazda. Na osi jest wytłoczony napis : France FAG
To pozwala przyjąć,ze producentem jest Fag. No chyba,ze dotyczy to tylko łożysk użytych przy produkcji.
Ale ot,taka ciekawostka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mura1987 » 15 sty 2016, 23:06

Panowie ta sama sytuacja... Pasek zmieniony na orginalny mazdy, napinacz tak samo Przejezdzilem 4 dni Przed chwila cofalem na skreconych kolach i zgasl Podczas cofania slychac bylo halas cos jak szuranie ( przegub?) i zgasl Tyle pieniedzy mnie to juz pochlonelo.. Czy naprawde mimo orginalnego rozrzadu potrzebna jest ta blokada?? Az taki mazda ma problem z napinaniem paska?
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez robertzago » 15 sty 2016, 23:19

ja w swojej mpv sam wymieniałem rozrząd wszystko na oryginalnych i robiłem to pierwszy raz a samochód juz półtora roku smiga .Nie wiem co jest nie tak u Ciebie , ale jesli ciągle Ci przeskakuje ten rozrząd, to dla pewności zmieniłbym mechanika który spojrzy innym okiem na to .Co do napinacza to jest hydrauliczny i spierdzielić jego zamontowanie to trzeba po prostu umieć Tak samo jesli chodzi o rozrząd jest bardzo prosty do wymiany, Być może sam napinacz słabo trzyma może on jest wadliwy ? a może przy montażu przy tym napinaczu ktoś urwał śrubę czy coś w tym rodzaju ? Tu szukaj przyczyny!
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez mura1987 » 15 sty 2016, 23:30

To juz jest drugi napinacz( orginalny) dokladnie 4 dni przejezdzilem Tragedia... Chyba samochod mi nie pisany Zrobic i sprzedac... Stracilem nadzieje ze ktos znajdzie na to lekarstwo
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez robertzago » 15 sty 2016, 23:35

a może rolka napinająca? w rozrządzie mazdy jedynie napinacz i rolka napinająca ma wpływ na luzowanie wiec tu trzeba szukać przyczyny Jak widzisz na załączniku pozycja 5 to wlasnie napinacz i on montowany jest na dwie śruby a wyżej jest ta rolka napinająca i tylko te elementy odpowiadają za luzowanie lub napinanie innej możliwości nie ma
Załączniki
8644850300_1303640742.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez mura1987 » 15 sty 2016, 23:45

Rolke tez mam ntn No moglbym sprobowac wymienic ta rolke Ale juz zwyczajnie mam obawy ze znowu sytuacja sie powtorzy Tyle ile kasy juz wsadzilem w naprawy Parodia...
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez robertzago » 15 sty 2016, 23:53

a ten mechanik to zaufany jakiś? popytaj może u innego opowiedz całą sytuacje niech sprawdzi czy czasem obecny nic nie spieprzył ! Jesli przed wymiana wszystko było dobrze to albo mechanik cos spieprzył ,albo jeszcze rolka napinająca lub masz jakiegoś pecha. Gdybyś mieszkał bliżej Olsztyna to sam bym Ci sprawdził ten rozrząd :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez mura1987 » 16 sty 2016, 00:09

Ciezko powiedziec ze przed wymiana bylo wszystko ok Jakbys przeczytal 1 moj post na 1 stronie to zobaczysz ze sytuacja z tym rozrzadem to jakas kuriozalna sytuacja Juz nie wspomne ze i Bose mi siadlo( brak dzwieku) zglasniam sciszam a dzwieku i tak brak Fatum chyba wisi nad tym samochodem... Niedlugo zabraknie mi mechanikow w Suwalkach:P Najchetniej to bym zaholowal do najblizszego Aso a niestety to 60 km drogi Moze sporobowac faktycznie z ta podkladka pod napinacz tylko zebym wiedzial jak ona ma wygladac i jak dokladnie ma byc zamontowana...
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez robertzago » 16 sty 2016, 01:03

fakt teraz przeczytałem pierwszy post i juz wiem w czym rzecz a mianowicie koleś wpakował Cie w bagno !!! Wiedział że jest cos z samochodem i dlatego wpakował ten płaskownik i moje zdanie jest takie że to nie wina rozrządu i nawet gdyby był od samego Pana Boga to by nie działał .Daj sobie spokój z podkładkami bo Ci nic nie dadza bo to jest inna przyczyna !! Może jest jakiś luz na którymś z kół zębatych rozrządu lub inny defekt ,ale oby to zlokalizować to będzie raczej trudne Moje pytanie to kiedy kupiłeś te auto ? jesli nie minął jeszcze miesiac to wziąłbym za mordę tego co mi to sprzedał .Masz adres wiec sie do niego wybierz a pierw i powiedz niech zabiera ten załom ,bo jesli tego nie zrobi weźmiesz fakturę z warsztatu i będzie musiał pokryć koszta a do tego że ukrył wadę samochodu podasz go do sadu .Możesz powiedzieć ze postawisz samochód do aso i fakturę wyślesz do niego ! A jesli to nic nie da to idziesz do prawnika prawnik sporządzi ci pismo w którym wezwie go do usunięcia wszystkich wad ukrytych o których on doskonale wiedział a przed toba to zataił .Da mu czas na usuniecie w terminie np 7 dni lub zabranie wadliwego towaru i zwrotu kosztów zakupu .Dla prawnika dasz parę zł ta pismo ,ale będzie pieczątka itp wiec sie wystraszy .Jesli nie odpowie na pismo masz wygrana sprawe ;–) stawiasz samochód do warsztatu naprawiają a ty składasz sprawę do sadu którą wygrywasz na 100%
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez mura1987 » 16 sty 2016, 01:14

niestety miesiac juz minal... Musze cos z tym zrobic aby samochod jezdzil i niestety go komus wcisnac choc nie wiem czy dam rade to zrobic bo niestety jestem uczciwy...
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez robertzago » 16 sty 2016, 01:34

w tym wciskaniem to jest rożnie bo sie znajdzie ktos mądrzejszy i udupi strasznie ;–) Ten termin o którym pisałem jest dłuższy i dlatgo zapoznaj sie z tematem i zrób tak jak tam piszą http://autoprawo.pl/pierwsze-kroki-po-k ... u-z-wadami

Dopisano 16 sty 2016, 02:00:

poczytaj jeszcze tu viewtopic.php?f=90&t=125898&start=100
i napisz do Enduro widać że on zn ten temat najlepiej
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez Enduro » 16 sty 2016, 13:08

pasek TYLKO orginalny lub Unitta
ewentualnie mitsuboshi, reszta to atrapy. <dupa>
istotne tez aby napinacz byl sprawny, niewyeksplatowany no a najlepiej nowy.
zamontowanie podkladki lub kawalka blaszki pod napinacz, tak aby nie mogl sie cofnoc, ma ABSOLUTNIE sens i polecam tego moda! <spoko>
gdyz:
podczas zaparkowania z gorki na zapietym biegu wstecznym (i odwrotnie) pasek wciska napinacz a ten przy odpalenie silnika przeskoczy i narobi balaganu. <glupek2>
problem kolegi M. jest specyficzny i jesli okaze sie ze po poprawny zamontowaniu zalecanego paska i sprawdzeniu rolek no i napinacza, pasek ponownie przeskoczy, to typuje na problem mechaniczyn,
np. ze jedno z mocowac ktores z rolek jest powypadkowo lekko krzywe.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mura1987 » 16 sty 2016, 13:48

No to tak jak pisalem pasek orginalny zamawiany z owego forum tam samo napinacz rolki Powiem mechanikowu zeby pokombinowal z ta podkladka Mam nadzieje ze to wystarczy...
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6