przybywanie ON w misce olejowej

Postprzez maciegg » 12 wrz 2015, 21:21

witam
W mojej Madzi przybywa oleju napędowego w misce olejowej. ok 1cm na bagnecie co 800-1000 km
Przebieg samochodu to 120k km (potwierdzony). Filtr DPF wykrojony (wgrane oprogramowanie). Nie był chipowany. Uszczelniacze wymienione.
czekam na propozycje co jeszcze sprawdzić.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez tadziol » 12 wrz 2015, 22:02

uszczelnienia przelewów po pokrywą zaworów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maciegg » 13 wrz 2015, 15:36

uszczelnienia były sprawdzane i co było do wymiany zostało wymienione.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez tadziol » 13 wrz 2015, 20:10

maciegg napisał(a):Filtr DPF wykrojony (wgrane oprogramowanie).

więc tu pozostaje źródło problemu
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maciegg » 13 wrz 2015, 21:52

przed wykrojeniem filtra działo się to samo, dlatego zdecydowałem się na ten zabieg; jednak nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez Bartu » 14 wrz 2015, 19:32

Kwestia tego czy masz dobrze zrobiony program emulujący DPF/ usunięty.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2015, 20:55 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 17:20
Posty: 30
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez maciegg » 15 wrz 2015, 14:19

DPF został usunięty poprawnie, przez zakład zajmujący się tylko i wyłącznie usuwaniem filtrów.

maciegg napisał(a):przed wykrojeniem filtra działo się to samo, dlatego zdecydowałem się na ten zabieg; jednak nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez smile » 15 wrz 2015, 17:26

Skoro poprawnie to nie mam pytań.
Wiesz co? Tak sobie myślę, chodzę do takiego lekarza, co zajmuje się tylko leczeniem zębów, do dentysty. A i tak spierd*lił kanałowe :]

Jeżeli nie masz podłączonego przelewu paliwa do pompy vacum, i powrót paliwa z wtrysków jest szczelny to musi być coś skopane przy przeprogramowywaniu PCMu.

TapTalk na Sony M2


Edit: kolego, Ty od lutego z tym walczysz, sam w innym wątku napisałeś, że jakiś mechanik wyciął filtr i nie był wgrany program :]
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez maciegg » 15 wrz 2015, 17:54

smile napisał(a):jakiś mechanik wyciął filtr i nie był wgrany program

to było przypuszczenie innego mechanika. Po tym samochód został podpięty pod komputer i okazało się, że nic nie zostało ruszane. Jakoś półtora miesiąca temu został wycięty filtr (na oprogramowanie została wydana gwarancja). Mazda od tego czasu przejechała 900 km a do oleju dobyło 0,5l cieczy. (Dzisiaj został wymieniony olej, był wyraźnie rozrzedzony, czarny jak smoła i miał zapach oleju napędowego).
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez smile » 15 wrz 2015, 18:17

Fatalnie, ze wymieniłeś już olej. Ostatnim ratunkiem dla Ciebie – skoro na program dasz sobie ( po islamsku ) głowę ściąć, ze jest OK!
– FORTE Motor Flusch x2 do starego oleju na ciepłym silniku ( 2x400 ml ) i niech pochodzi 30-40 minut na wolnych obrotach, potem zmiana oleju wraz z filtrem; następnie
– FORTE Diesel Fuel Conditioner 400 ml + 0,5 litra ON do słoika, w to zasilanie i powrót paliwa i niech chodzi na tym aż wszystko wypali.

Jeśli masz wątpliwości, dlaczego to masz zrobić, obstawiam zapieczone pierścienie na tłokach.. Powyższa metoda będzie tańsza niż demontaż, rozebranie / złożenie silnika.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 15 wrz 2015, 20:22

smile napisał(a):Jeżeli nie masz podłączonego przelewu paliwa do pompy vacum,
Niewykonalne jako pomyłka w RF7J.Wężyk powrotu jest zbyt krótki,żeby omyłkowo podłączyć go do vaccum.

smile napisał(a):obstawiam zapieczone pierścienie na tłokach
To byłby chyba pierwszy przypadek w takim silniku....konstrukcja pierścieni i komora spalania w denku tłoka na to raczej nie pozwolą.

smile napisał(a):musi być coś skopane przy przeprogramowywaniu PCMu.
Popieram w całej rozciągłości....wystarczy podejrzeć spalanie chwilowe lub w czasie hamowania silnikiem i powinno być wiadomo czy przypadkiem nie następuje cały czas "wypalanie" DPF-u.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 15 wrz 2015, 20:35

tadziol napisał(a): smile napisał(a):
musi być coś skopane przy przeprogramowywaniu PCMu.

Popieram w całej rozciągłości....wystarczy podejrzeć spalanie chwilowe lub w czasie hamowania silnikiem i powinno być wiadomo czy przypadkiem nie następuje cały czas "wypalanie" DPF-u.

Skoro pacjent jest pewny, że ma program i ma na niego "papier" to jak mu to wytłumaczysz?

#maciegg – albo potraktuj nasze podejrzenia co do softu jako w 99% pewne i pojedź na gwarancji na poprawienie softu, bo jest do <dupa> albo podążaj wg tej trasy i zdaj się na fachowca

droga do prawdy....

i wtedy pojedź na poprawienie softu, lub w 1 % okaże się, ze coś innego masz dupnięte. Ale tylko w ten sposób masz szansę zakończyć walkę z tym tematem przed pierwszym śniegiem :)


Możliwości teoretyczne zostały wyczerpane, ja już nie zamierzam się tu udzielać.

Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 15 wrz 2015, 20:47

smile napisał(a):ja już nie zamierzam się tu udzielać.
Chyba nie przeze mnie,bo zanegowałem opcję pierścieni i przelewu ?? <zawstydzony>

smile napisał(a):pacjent jest pewny, że ma program i ma na niego "papier"
Pewnie nie znaczy na pewno.

smile napisał(a):jak mu to wytłumaczysz?
Robiłem co mogłem,ale chyba
smile napisał(a):Możliwości teoretyczne zostały wyczerpane,
więc pójdę w Twoje ślady :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maciegg » 15 wrz 2015, 21:38

tadziol napisał(a):wystarczy podejrzeć spalanie chwilowe lub w czasie hamowania silnikiem i powinno być wiadomo czy przypadkiem nie następuje cały czas "wypalanie" DPF-u.

co dokładnie powinno być wiadomo podczas hamowania silnikiem?
spalanie chwilowe wydaje się być ok, ale wydaję się wysokie (8,5-9,5l samo miasto)
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez lukasssss1 » 15 wrz 2015, 21:53

Chyba mylisz pojęcia, podajesz nam spalanie średnie AV i jak na miasto 8,5l zależy od stylu jazdy. U siebie przy 143KM miałem AV 7,2l/100km po wymianie podkładek dystans 200km 80% trasa 20% miasto spalanie około 6,5l/100km

Podejrzyj sobie spalanie chwilowe podczas hamowania silnikiem, powinno być 0. Przy tym zobaczysz czy ci wtrysk nie dolewa ropy na wypalanie DPF. Jakby Ci komp cały czas sterował na dolewanie ropy to byś też zauważył na spalaniu, bo drastycznie rośnie podczas wypalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez maciegg » 16 wrz 2015, 16:54

puściłem dzisiaj Mazdę do 100kph i zwolniłem gaz na 5tym biegu. Spalanie osiągnęło 0,0.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez Bartu » 20 wrz 2015, 12:53

Z tego co i ja pisałem, magikiem od DPF nie jestem, ale wiem że Ci co usuwają DPFy sami czasami nie wiedzą co robią i jak obrobić mapę...
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 17:20
Posty: 30
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez maciegg » 20 wrz 2015, 16:23

maciegg napisał(a):przed wykrojeniem filtra działo się to samo, dlatego zdecydowałem się na ten zabieg; jednak nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6