dymienie
1, 2
tak.nie słychac ani nie widac zeby gdzies były nieszczelności ku mojemu zaskoczeniu mechanik wiedział jak to ogarnąć ciśnienie nigdzie nie uciekało tak wiec zakładając ze wszystko zostało sprawdzone tak jak trzeba to chyba wszystko jest ok.ale ja juz chyba daje sobie z tym spokój po prostu ,samochód od soboty stał nie odpalany dzisiaj podszedłem i gdyby nie lekki dymek to pomyslał bym ze sie wszystko naprawiło ale fakt jest taki ze tu u nas to od tygodnia temperatury powyżej 30 stopni dlatego wnioskuje ze te wszystkie problemy maja zwiazek z temperaturą,nie wiem jakis czujnik czy cos,
Dopisano 8 lip 2015, 20:31:
dzisiaj było chłodniej i objawy tez bardziej widoczne
Dopisano 8 lip 2015, 20:31:
dzisiaj było chłodniej i objawy tez bardziej widoczne
jest nowa teoria na temat przypadku mojego auta otóż jeden z mechaników (elektromechanik) twierdzi ze sa poprzestawiane ciśnienia na rampie zasilającej i jezeli mechanicznie jest ok to moze spróbowac po ustawiac na nowo mapę paliwowa i ustawic tak zeby na ostygnietym silniku zachowywała sie tak jak na rozgrzanym a potem przełączała sie na taką jaka powinna byc w tym momencie .czy to ma sens?
mi jakoś od 2 miesięcy i nasila mi się to, coraz dłużej szarpie silnik i kopci na niebiesko. wymieniłem vacum pompe , zawor scv , czyściłem egr , wymieniłem 3 wtryski wraz z kablami , wyregulowałem luzy zaworowe , wymieniłem czujnik temp wody i dalej szarpie , napisałem do Ciebie Arek maila i czekałem na odpowiedz czy znalazłeś przyczyne ale widze po poście , że lipa a ja mam jechac 18 września do chorwacji a tu autko nie chce chodzic
Dopisano 4 wrz 2015, 19:10:
a teraz w niedziele jade zawieść auto do servisu diesla są dobrzy więc może mi pomogą , oby. A jak nie to mam dwa jeszcze sposoby by rozwiązać problem pierwszy to założyc sterownik do webasto i niech zagrzeje silnik dziennie rano do tych 40-50 stopni i wtedy nie bedzie dymił albo wymienić cały komputer wraz z imo , kluczykiem i stacyjką. Arek wymieniałeś komputer w aucie ? bo wydaje mi się ze to może być przyczyna
Dopisano 4 wrz 2015, 19:10:
a teraz w niedziele jade zawieść auto do servisu diesla są dobrzy więc może mi pomogą , oby. A jak nie to mam dwa jeszcze sposoby by rozwiązać problem pierwszy to założyc sterownik do webasto i niech zagrzeje silnik dziennie rano do tych 40-50 stopni i wtedy nie bedzie dymił albo wymienić cały komputer wraz z imo , kluczykiem i stacyjką. Arek wymieniałeś komputer w aucie ? bo wydaje mi się ze to może być przyczyna
- Od: 12 sty 2015, 22:38
- Posty: 37
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda6 Impression '04r. 2.0 136km
kompa nie wymieniałem ale wydaje mi sie malo prawdopodobne zeby to była wina kompa ,ciekawe co ci mechanicy ci powiedza.wiesz u mnie był wymieniany silnik a uciebie stało sie tak na tym samym silniku .moze czujnik ciśnienia na szynie common rail pada .nie mam pojecia.jak bedziesz cos wiedział to napisz moze i mi to pomoze
Dopisano 5 wrz 2015, 17:43:
a meila nie dostałem.
Dopisano 5 wrz 2015, 17:43:
a meila nie dostałem.
Ja wymieniłem tylko słupek reszta została z mojego starego silnika bo tam panewki mi poszły tak wiec osprzet jest ten sam co był,oczywiście rozrząd wymieniłem na nowy.na starym silniku takich jaj nie było a na tym sa ,kupowałem silnik taki jak miałem 121 konny ale nie wiem moze w poszczególnych rocznikach oprogramowanie kompa sie rózniło,rano ewidentnie słychac wtryski ale sprawdzane miąłem na stole i są ok,a błedy jak mi wogóle jakis wyskoczy to od egr ale na starym silniku też tak miałem,podejrzewam ze coś mam nie tak ustawione ale u tylu mechaników co byłem to zaden z nich nie wpadl na to co to może byc.jak czytałeś post od poczatku to tam masz praktycznie napisane co robiłem .mam nadzieje ze twoi mechanicy ogarna co się dzieje,moze to jakas bzedta typu zamienione podciśnienia niesprawny czujnik.Czekam na info.
Dopisano 7 wrz 2015, 08:05:
poczytaj jeszcze tutaj. viewtopic.php?f=410&t=168591
Dopisano 7 wrz 2015, 08:05:
poczytaj jeszcze tutaj. viewtopic.php?f=410&t=168591
W związku z pojawiającymi błędami P0401 i P0403 oraz P0301 oraz generowaniem przez auto spalin w kolorze białym i czarnym jestem po:
-czyszczeniu EGRa
-wymianie solenoida sterującego EGRem
-czyszczeniu kolektora dolotowego
-wymianą podkładek po wtryskami
-czyszczeniem wtrysków (benzyną, olejem napędowym) skupiłem się tylko na chemicznym czyszczeniu
-sprawdzeniu optycznym wężyków podciśnienia
Po tym wszystkim dalej wyskakuje mi błąd P0301 = wypadanie zapłonu na 1 garze, do tego autem mocno trzęsie a olej silnikowy znika w znacznych ilościach. Za autem ciągnę ogromną chmurę dymu białego zajmującą 3 pasy (i te twarze innych kierowców mówiące...."kurr co to za grat jedzie???
"
.
Jeden z mechaników z którym konsultowałem się mówi że na 99% wtryski są problemem (a właściwie patrząc na kod błędu to chyba pierwszy wtrysk wg mnie). Co myślicie o takiej diagnozie?
Dodam ze dokręcałem wtryski na rękę (nie miałem klucza dynamometrycznego), a obecnie słyszalna są co jakiś czas charakterystyczne pukania wtrysków na biegu jałowym
-czyszczeniu EGRa
-wymianie solenoida sterującego EGRem
-czyszczeniu kolektora dolotowego
-wymianą podkładek po wtryskami
-czyszczeniem wtrysków (benzyną, olejem napędowym) skupiłem się tylko na chemicznym czyszczeniu
-sprawdzeniu optycznym wężyków podciśnienia
Po tym wszystkim dalej wyskakuje mi błąd P0301 = wypadanie zapłonu na 1 garze, do tego autem mocno trzęsie a olej silnikowy znika w znacznych ilościach. Za autem ciągnę ogromną chmurę dymu białego zajmującą 3 pasy (i te twarze innych kierowców mówiące...."kurr co to za grat jedzie???

.
Jeden z mechaników z którym konsultowałem się mówi że na 99% wtryski są problemem (a właściwie patrząc na kod błędu to chyba pierwszy wtrysk wg mnie). Co myślicie o takiej diagnozie?
Dodam ze dokręcałem wtryski na rękę (nie miałem klucza dynamometrycznego), a obecnie słyszalna są co jakiś czas charakterystyczne pukania wtrysków na biegu jałowym
Czujnik na listwie jest ze starego silnika,tam działął prawidłowo wiec nie wydaje mi się zeby był uszkodzony na sto procent pewny nie jestem ale wydaje mi się ze cała listwa jest ze starego silnika poprostu nie pamietam moge sie mylić,zauważyłem mianowicie ze jak zdejmę wtyczkę z czujnika temperatury cieczy chłodzacej to objawy mijaja co prawda jest lekki dymek ale nie duży.Wracając do temau wtrysków miałaem założone dwa komplety i było to samo,przekładałem nawet z auta w którym sie tak nie dzieje i u mnie ten sam objaw tak wiec raczej te wtryski wykluczam ale 100% pewnosci nie mam u mnie przelewówka wychodzi ok,i kalibracje też mi przechodze wartości korekt to 4*0.Damian zostawiłeś auto u mechaników?mówili ci już coś?
szału nie ma z tymi mechanikami nic nie znaleźli haha nie mają czasu szukać tego. jutro kupuje inna pompe cr i listwe wraz z czujnikami i zobaczymy . Powiedz mi Arek byleś gdzieś dalej tym autem podczas tego jak już mialeś ten problem , za granica itd?
- Od: 12 sty 2015, 22:38
- Posty: 37
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda6 Impression '04r. 2.0 136km
Za granica nie byłem ale robie około 3 tys.km miesięcznie .kurda a juz miałem nadzieje ze znajda przyzcyne ci twoi mechaniorzy ja byłem prawie u 30 i tez o .tylko nie wypróbowałem tego od tej mapy paliwowej co opisuje jego teorie troche wczesniej.ile pompa i szyna kosztuje?
a znalazlem goscia z kielc na allegro sprzedaje bardzo tanio co to jest warte nie wiem ale warto sprawdzic, masz facebooka albo cos to pogadamy ?
Dopisano 8 wrz 2015, 20:23:
napisz jakies namiary na maila damiankorzekwa91@gmail.com
Dopisano 8 wrz 2015, 20:23:
napisz jakies namiary na maila damiankorzekwa91@gmail.com
- Od: 12 sty 2015, 22:38
- Posty: 37
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda6 Impression '04r. 2.0 136km
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6