Ręczna pompka paliwa ( na filtrze)

Postprzez gosek123 » 31 gru 2012, 13:06

Witam wszystkich! Mam następujący problem z moja M6-auto potrafi działać normalnie a są momenty, że zaczyna "mulić"-tak jak by nie dochodziło paliwo aż do momentu, że gaśnie. Jak już zgaśnie to zaraz można odpalić bez problemu ale nadal brakuje mocy-jak zaobserwowałem w momencie gdy zaczyna "mulić" przycisk od ręcznej pompki paliwa przy filtrze nie stawia żadnego oporu-poprostu można go luźno wyciągnąć-jest "wpadnięty". Po zgaszeniu i odczekaniu ok 2-3 min. przycisk od pompki wraca do wyjściowej (górnej) pozycji i auto ponownie normalnie działa-bez żadnych spadków mocy. I może chodzić przez 100-200 km i ni z tego ni z owego ponownie zapada się ten przycisk. Proszę o jakieś sugestie-z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 00:33
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 diesel 2003 r.

Postprzez Pioteq25 » 31 gru 2012, 14:30

Pompka może być nieszczelna – częsta przyczyna przy takich objawach.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 31 gru 2012, 16:21

gosek123 napisał(a): Po zgaszeniu i odczekaniu ok 2-3 min. przycisk od pompki wraca do wyjściowej (górnej) pozycji

to mi wygląda na zabrudzony smok/sito w baku.
pompa paliwowa zaciągając paliwo "wciąga" też w tym momencie membranę pompki ręcznej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gosek123 » 31 gru 2012, 20:22

Właśnie się zastanawiałem nad tym jak ta pompka jest zbudowana-też myślałem o tym, że być może membrana przytyka dopływ paliwa. Wymieniłem pompkę ale nadal to samo dlatego tak jak piszesz może to być smok-muszę zapytać gościa, który czyścił mi bak i układ paliwowy czy wyczyścił smok. Ogólnie historia z moją m6 trwa już ok pół roku i 3000zł ale efektu nie ma-sprawdzona pompa cr-okazało się, że pompka wstępna była walnięta, wyczyszczony bak i wymieniony główny przewód paliwowy, pokasowane błędy i ustawiony komp i wtryski-wtryski sprawdzone w serwisie bosha-wyszło, że są ok-zresztą mazda nie dymi, wymieniony czujnik ciśnienia. We własnym zakresie wyczyszczony zawór egr. Auto stało ponad 2 miesiące u mechanika i myślałem, że już będzie ok no ale niestety:( no nic muszę sprawdzić to sitko-fajnie gdyby to był powód. Dzięki za sugestie! Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 00:33
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 diesel 2003 r.

Postprzez gosek123 » 2 sty 2013, 14:14

Dzwoniłem do mechanika-sitko było wyczyszczone. Spróbujemy zamontować filtr z francuza tak żeby pominąć tą ręczną pompkę i zobaczymy co się będzie działo.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 00:33
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 diesel 2003 r.

Postprzez Enduro » 5 sty 2013, 00:21

to jak zgasnie, to wtedy napompuj pompką tak na maxa do sporej twardości i wtedy sprawdź czy motor pali na tyk..?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jacek29 » 28 sie 2015, 15:06

Witam

Wiem że temat już dość stary, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu.
Mianowicie czy to normalne że guzik ręcznej pompki paliwa jest nawet po godzinie miękki.
Mogę go wciskać nawet kilkanaście razy.Dodam że problemów z zapalaniem nie mam żadnych.
Pali od razu i nie ma żadnego falowania obrotów na luzie.Chodzi naprawdę bez zarzutów, ale nurtuje mnie ten miekki guzik na pompce.
Problemy miałem parę tygodni wstecz.Nie mogłem odpalić,jak odpaliłem gasł na zimnym jak i na ciepłym silniku.Po wymianie zaworu scv wszystko jest jak należy tylko ten guzik?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2015, 15:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GG 2.0 121km MZR-CD

Postprzez Pioteq25 » 28 sie 2015, 19:09

Ja mam twardy, a miałem przypadek w przed lifcie, że był miękki i nic się nie działo.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 28 sie 2015, 22:25

jacek29 napisał(a):... czy to normalne że guzik ręcznej pompki paliwa jest nawet po godzinie miękki.
Mogę go wciskać nawet kilkanaście razy.Dodam że problemów z zapalaniem nie mam żadnych...Po wymianie zaworu scv wszystko jest jak należy tylko ten guzik?

musi byc twardy
raczej pompka jest kaputt!

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jacek29 » 29 sie 2015, 15:00

Pompka raczej jest dobra.Ponieważ wymieniałem filtr paliwa i w celu napełnienia filtra pompowałem nią.
Nastepnie założyłem przewód wylotowy i pompowałem do momentu aż guzik był twardy.Mazda odpaliła
na tyk i tak jest teraz , czyli bezproblemowo, bez falowania, ale nawet po kwadransie guzik jest miękki.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2015, 15:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GG 2.0 121km MZR-CD

Postprzez Enduro » 30 sie 2015, 15:34

bo moze sie akurat po tym procesie pompowania uszkodzil.
zawsze bylo tak, ze po duszeniu twardnieje, tak prawie na maxa.
–>prawie jak po "viagrze" <nie powiem> <nie powiem>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jacek29 » 30 sie 2015, 21:39

Raczej się nie popsuła , ponieważ teraz jak przyciskam ze 20kilka razy też twardnieje , jak po viagrze <lol> , ale za 10 minut jak przed viagrą
Początkujący
 
Od: 12 sie 2015, 15:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GG 2.0 121km MZR-CD

Postprzez siwek » 31 sie 2015, 16:05

U mnie jest tak samo, a mam nowy filtr. Pompuje do momentu aż nie da się dalej wcisnąć a po przejażdżce bądź dłuższym postoju jest znów "luz". Ale żadnych innych objawów nie ma, żeby wnioskować że coś nie dzial.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 17:41
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CD 2004r.

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2015, 08:50

Wszystko jest ok.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6