dymi na biało
Strona 1 z 1
Po regeneracji turbo auto bierze olej i podczas przyspieszania kopci na bialo. Czy to jakas nieszczelnosc turbo?
- Od: 29 sie 2015, 11:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok
Jak usterkę wskazuje czarny kolor dymu?
– źle ustawiony kąt wtrysku
– zużyte wtryskiwacze
– wadliwe sterowanie turbosprężarką
– nieszczelny układ dolotowy
– niesprawny zawór EGR
Jak usterkę wskazuje niebieski kolor dymu?
– silnik bierze olej (zużyte pierścienie, gładzie)
– nieszczelna, zużyta turbosprężarka
– wypalona krawędź bloku silnika albo głowicy
– zasysanie oleju przez odmę
– brudny filtr powietrza
Jak usterkę wskazuje biały kolor dymu?
– wypalona uszczelka pod głowicą – płyn chłodniczy dostaje się do komór spalania, pęknięta głowica
– Różnica temperatur: jeśli w chłodny poranek auto dymi przez chwilę, to nie jest to usterka
– źle ustawiony kąt wtrysku
– zużyte wtryskiwacze
– wadliwe sterowanie turbosprężarką
– nieszczelny układ dolotowy
– niesprawny zawór EGR
Jak usterkę wskazuje niebieski kolor dymu?
– silnik bierze olej (zużyte pierścienie, gładzie)
– nieszczelna, zużyta turbosprężarka
– wypalona krawędź bloku silnika albo głowicy
– zasysanie oleju przez odmę
– brudny filtr powietrza
Jak usterkę wskazuje biały kolor dymu?
– wypalona uszczelka pod głowicą – płyn chłodniczy dostaje się do komór spalania, pęknięta głowica
– Różnica temperatur: jeśli w chłodny poranek auto dymi przez chwilę, to nie jest to usterka
No a okpcona turbina z jednej strony i czasami pusci dymek kolo turbiny ?
- Od: 29 sie 2015, 11:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok
adriane12354 napisał(a):No a okpcona turbina z jednej strony i czasami pusci dymek kolo turbiny ?
Okopcenie turbiny często wiąże się z nieszczelnością za turbiną ( najczęściej złe przykręcenie/poluzowanie połączenia wyjścia z turbo).
ubywa Ci oleju ?
Właśnie ubywa mi oleju i kopci na biało wiec stwierdzam że to turbo bierze olej i przez to ten dym z wydechu
- Od: 29 sie 2015, 11:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok
Witam serdecznie
Mam problem z moja mazda 6 rok. 2004 silnik 2,0 diesel , zapala normalnie , nie ma ubytkow wody ani oleju , ale kopci na bialo . Nie moze wejsc na wieksze obroty niz 2 -ty . Sprawdzilem wtryski testem przelewowym i wszystkie rowno pokazaly . Potem komputer wykazal blad (1. czujnik cisnienia wtrysku – usterka w obwodzie) i (2. Potrzebne paliwo do sterowania zmniejszania momentu obrotowego ) po tym skasowalem bledy i ponownie podlaczylem komputer i pokazalo blad PO302 ( przerwa zaplonu A lub B / miganie) nie wiem co mam sprawdzic lub wymienic . Jest to 1 moja mazda i nie mam pojecie co do tego silnika . Prosze o jakies podpowiedzi lub porade .
Dziekuje
Dopisano 30 sty 2016, 18:50:
A jeszcze ten dym jest tak jak by byl pozny zaplon , czuc paliwo
Mam problem z moja mazda 6 rok. 2004 silnik 2,0 diesel , zapala normalnie , nie ma ubytkow wody ani oleju , ale kopci na bialo . Nie moze wejsc na wieksze obroty niz 2 -ty . Sprawdzilem wtryski testem przelewowym i wszystkie rowno pokazaly . Potem komputer wykazal blad (1. czujnik cisnienia wtrysku – usterka w obwodzie) i (2. Potrzebne paliwo do sterowania zmniejszania momentu obrotowego ) po tym skasowalem bledy i ponownie podlaczylem komputer i pokazalo blad PO302 ( przerwa zaplonu A lub B / miganie) nie wiem co mam sprawdzic lub wymienic . Jest to 1 moja mazda i nie mam pojecie co do tego silnika . Prosze o jakies podpowiedzi lub porade .
Dziekuje
Dopisano 30 sty 2016, 18:50:
A jeszcze ten dym jest tak jak by byl pozny zaplon , czuc paliwo
-
janusz1953
Wypadanie zapłonów może być spowodowane zbyt dużym ciśnienie w CR. Jeśli czujnik jest uszkodzony i zaniża wskazania to może być taki objaw. Zwykle towarzyszy mu stukanie wtrysków.
Za pomocą Forscana sprawdź wskazania ciśnienia w CR, korekty wtryskiwaczy i temperaturę paliwa.
Nie można też wykluczyć, że wszystkie wtryski leją bądź też uszkodzona jest wiązka kabli nad intercoolerem.
Za pomocą Forscana sprawdź wskazania ciśnienia w CR, korekty wtryskiwaczy i temperaturę paliwa.
Nie można też wykluczyć, że wszystkie wtryski leją bądź też uszkodzona jest wiązka kabli nad intercoolerem.
Tak sprawdzilem wlasnie wiazke kabli i jeden byl przetarty , naprawilem go i lepiej silnik chodzi , zbiera sie normalnie , lez nadal kopci , dzisiaj jeszcze go podpiolem do komp. i wyszly 2 kody bledoe tj. PO113 czujnik IAT – temperatura niska – obwod wysoki – G42 A i PO102 Masa lubpoziom obwodu przeplywu powietrza – niskie wejscie A , dokladnie nie wiem czy trzeba jakis czujnik wymienic ? , jeszcze pytanie w pokrywie filtra sa przewody gumowe i u mnie jeet w pokrywie paliwo , czy tak ma byc ?
Prosze o szybka odpowiedz
dziekuje
Prosze o szybka odpowiedz
dziekuje
-
janusz1953
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6