dymi na biało

Postprzez adriane12354 » 30 sie 2015, 08:53

Po regeneracji turbo auto bierze olej i podczas przyspieszania kopci na bialo. Czy to jakas nieszczelnosc turbo?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez mcrow » 30 sie 2015, 09:04

Jak usterkę wskazuje czarny kolor dymu?


– źle ustawiony kąt wtrysku

– zużyte wtryskiwacze

– wadliwe sterowanie turbosprężarką

– nieszczelny układ dolotowy

– niesprawny zawór EGR



Jak usterkę wskazuje niebieski kolor dymu?


– silnik bierze olej (zużyte pierścienie, gładzie)

– nieszczelna, zużyta turbosprężarka

– wypalona krawędź bloku silnika albo głowicy

– zasysanie oleju przez odmę

– brudny filtr powietrza


Jak usterkę wskazuje biały kolor dymu?


– wypalona uszczelka pod głowicą – płyn chłodniczy dostaje się do komór spalania, pęknięta głowica

– Różnica temperatur: jeśli w chłodny poranek auto dymi przez chwilę, to nie jest to usterka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez dobrzyn22 » 30 sie 2015, 19:20

<spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adriane12354 » 31 sie 2015, 15:59

No a okpcona turbina z jednej strony i czasami pusci dymek kolo turbiny ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez mcrow » 31 sie 2015, 19:14

adriane12354 napisał(a):No a okpcona turbina z jednej strony i czasami pusci dymek kolo turbiny ?



Okopcenie turbiny często wiąże się z nieszczelnością za turbiną ( najczęściej złe przykręcenie/poluzowanie połączenia wyjścia z turbo).

ubywa Ci oleju ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez smile » 31 sie 2015, 19:51

Ja bym powiedział, ze olej silniukowy w dieslu spala się na biało lub siwo. Ale to tylko moje skromne zdanie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adriane12354 » 31 sie 2015, 21:13

Właśnie ubywa mi oleju i kopci na biało wiec stwierdzam że to turbo bierze olej i przez to ten dym z wydechu
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez janusz1953 » 30 sty 2016, 19:41

Witam serdecznie
Mam problem z moja mazda 6 rok. 2004 silnik 2,0 diesel , zapala normalnie , nie ma ubytkow wody ani oleju , ale kopci na bialo . Nie moze wejsc na wieksze obroty niz 2 -ty . Sprawdzilem wtryski testem przelewowym i wszystkie rowno pokazaly . Potem komputer wykazal blad (1. czujnik cisnienia wtrysku – usterka w obwodzie) i (2. Potrzebne paliwo do sterowania zmniejszania momentu obrotowego ) po tym skasowalem bledy i ponownie podlaczylem komputer i pokazalo blad PO302 ( przerwa zaplonu A lub B / miganie) nie wiem co mam sprawdzic lub wymienic . Jest to 1 moja mazda i nie mam pojecie co do tego silnika . Prosze o jakies podpowiedzi lub porade .
Dziekuje :)

Dopisano 30 sty 2016, 18:50:

A jeszcze ten dym jest tak jak by byl pozny zaplon , czuc paliwo
janusz1953
 

Postprzez Leoo » 31 sty 2016, 00:55

Wypadanie zapłonów może być spowodowane zbyt dużym ciśnienie w CR. Jeśli czujnik jest uszkodzony i zaniża wskazania to może być taki objaw. Zwykle towarzyszy mu stukanie wtrysków.
Za pomocą Forscana sprawdź wskazania ciśnienia w CR, korekty wtryskiwaczy i temperaturę paliwa.
Nie można też wykluczyć, że wszystkie wtryski leją bądź też uszkodzona jest wiązka kabli nad intercoolerem.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez janusz1953 » 31 sty 2016, 23:20

Tak sprawdzilem wlasnie wiazke kabli i jeden byl przetarty , naprawilem go i lepiej silnik chodzi , zbiera sie normalnie , lez nadal kopci , dzisiaj jeszcze go podpiolem do komp. i wyszly 2 kody bledoe tj. PO113 czujnik IAT – temperatura niska – obwod wysoki – G42 A i PO102 Masa lubpoziom obwodu przeplywu powietrza – niskie wejscie A , dokladnie nie wiem czy trzeba jakis czujnik wymienic ? , jeszcze pytanie w pokrywie filtra sa przewody gumowe i u mnie jeet w pokrywie paliwo , czy tak ma byc ? :)
Prosze o szybka odpowiedz
dziekuje
janusz1953
 

Postprzez Leoo » 5 lut 2016, 00:02

Masz nadal problemy z okablowaniem. Obudowa filtra powietrza zawiera rezerwuar podciśnienia, w którym nie może być paliwa. Przepływomierz możesz pożyczyć na podmianę.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6