Uszkodzona panewka

Postprzez banzai54 » 20 maja 2015, 22:24

Witam po paru dniach przerwy :)
W końcu dostałem odpowiedź z szlifierni:
-wał się nadaje do szlifu powinien wyrobić na drugi szlif bo już był po pierwszym (a kupowałem kiedyś ponoć nominalny, zawiozłem jeszcze go do sprawdzenia w mieście w szlifierni i potwierdzili... a na panewkach też jest napisane 0,25mm)
– wtryski 2 za dużo przelewają, a 2 ponoć mają za niskie dawki ja biegu jałowym (niby 2 jeszcze by można założyć ale nie są pewni :/ przy odbiorze mam dostać wydruki to tu wrzucę może ktoś podpowie :) )
– głowica do wymiany 7 zaworów i uszczelniacze i coś z prowadnicami, na tym tłoku gdzie przekręciło panewkę spory luz był na zaworze, poza tym szczelna i płaszczyzna jest nie trzeba szlifować :) jedynie spolerować osadzenie wałka rozrządu od strony rozrządu najgorzej wyglądało...
-korbowody 1 do honowania ten 1 co się przekręciła panewka, reszta ok oprócz tulejek, wszystkie 4 do wymiany
– blok i tu mnie nieco zaskoczyli – tłoki w cylindrach mają luz 0,04mm (cztery setne milimetra) chcieli honować i byłby 0,10mm ale mogłaby mazda brać olej ew. mogliby wstawić tłoki nadwymiarowe.... dodatkowy koszt jakieś 1600-1700zł na tą chwilę odpuściłem z blokiem jak myślicie konieczne będzie wymienienie tych tłoków?
Pytałem o przyczynę – zapytali o smoka (smok czysty był), potem o pompę olejową i tu mam zagwozdkę, jakby to była wina pompy to nie zatarło by najpierw panewki na 4 cylindrze? Jaka mogła być przyczyna tego wszystkiego?
Za całość razem z nowymi panewkami i uszczelką pod głowicę Panowie chcą 1500-1800zł i za tydzień ma być zrobione.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 20 maja 2015, 22:38

glowice trzeba przeszlifować/ splanowac.
jesli tłoki w cylindrach mają luz ok. 0,04mm to jest to bardzo dobry wynik,
a poprzez honowanie nie moze byc az 0,10mm !
mozesz sam sprawdzic stan wyeksplatowania tlokow i cylindow,
jak wsadzisz tlok do cylindra i nalejesz na niego olej lub ON,
wtedy zobaczysz jak szybko przepusza plyn przez pierscienie...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 20 maja 2015, 22:47

To chyba, że przeszlifują tą głowicę :P mają to zrobić kompleksowo (ale planować nie trzeba wg nich).
A co do tej metody z zalaniem tłoków to tak zrobiłem przed rozebraniem i przez jakieś 2h albo nie ubywało albo nie wiele ubywało (słabo widoczne na oko, natomiast na drugi dzień patrzyłem to przeciekło, ale nie było tam dużo zalane może po 50ml na tłok)
A z tym luzem po honowaniu to jestem pewien, że dokładnie powiedział mi 0,10mm i możliwe że będzie brała olej – dlatego też odmówiłem :)
Czyli w sumie może nie trzeba tego ruszać tylko poskładać do kupy i pojeździ lepiej na oryginalnych tłokach niż na jakichś nowych :] Mam rację?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 20 maja 2015, 22:51

banzai54 napisał(a):...Mam rację?

tak.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Byrtex » 26 sie 2015, 01:03

Witam mam niestety tak samą usterke uszkodona panewka na 4 tłoku smok sie zatkał ale to już wina castrola i panów którzy niewiedza jak polecić odpowiedni olej do odpowiedniego silnika a i troche również moja niestety ale mniejsza oto jestem z Częstochowy szukam odpowiedniego warsztatu do naprawy może ktoś mógłby poleci jakiś dobry warsztat w pobliżu narazie auto stoi u mechanika ale boje sie ze może on nie dać rady mam nadzieje ze uda sie jeszcze uratować silnik i nie trzeba bedzie kupować używki może ktoś mógłby podać jakiś szacunkowy koszt takiej naprawy w komentarzach widziałem warsztat z Mysłowic tylko ze to kawałek drogi boje sie ze jeśli go tam dostarczę a nie będzie dało rade zrobić szlifu to transport troche bedzie mało opłacalny. Proszę o pomoc i poradę doświadczonych forumowiczów
Byrtex
 

Postprzez dobrzyn22 » 26 sie 2015, 07:47

masz PW
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6