Smród w kabinie, zapalenie kontrolek engine, abs, hamulec

Postprzez obiad2 » 15 sie 2015, 13:02

Witajcie,
Przeglądałem forum, jednak nie znalazłem właściwego tematu i wątku, dlatego postanowiłem napisać. Otóż kilka dni temu żona jadąc samochodem po ponownym odpaleniu poczuła jakiś straszny swąt/smród wydobywający się gdzieś spod maski auta. Na początku myślała, że to paliwo gdzieś się ulatnia, ale później powiedziała, że to był smród jakby coś się jarało. Zostawiła auto na parkingu a ja je odbierałem i smrodu już nie było natomiast zapaliły się kontroli check engine, ABS i hamulca (chyba ręcznego). Oprócz tego nie działają wskaźniki prędkości i obrotów i nie wskazuje zużycia paliwa, średniej prędkości i ile pozostało do końca przejechania kilometrów. Byłem u elektryka i niestety nie mógł naprawić tej usterki, mówił że sprawdził CAN (cokolwiek to jest) i powiedział, że przekaźniki nie komunikują się między sobą. Inny elektryk do którego będę się w przyszłym tygodniu wybierał stawiał przez telefon, że może przepaliła się pompa ABS – stąd ten smród, ale ten pierwszy elektryk mówił, że pompa ABS daje o sobie znać, więc nie przypuszcza aby ona była walnięta.
Czy ktoś może z Was miał może podobny problem i mógłby mi doradzić co powinienem zrobić, jaką wskazówkę dać elektrykowi, aby chłop się nie narobił a zrobił mi auto. Wspomnę tylko, bo nie wiem, czy mogłoby to mieć jakiś związek, ale moje przednie zaciski hamulcowe miały tendencję do tego, że się co jakiś czas zapiekały i obecnie jeździłem na przetoczonych tarczach przednich, bo niedawno je wymieniałem i po wymianie zapiekły mi się zaciski, więc mechanik przetoczył tarcze i zastosował zestaw naprawczy (bez tłoczka) w tych zaciskach.
Dodam jeszcze, że miesiac temu wymieniałem akumulator bo mi padł – miałem problemy z odpaleniem auta, no i jeszcze kilka miesiecy temu wymieniłem rozrząd z dwumasem.

Z góry dziękuję za porady
Adam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:04
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 134 kW rok 2003

Postprzez smile » 15 sie 2015, 21:08

Dwa warianty zwarcia, typowego:
1. za zbiorniczkiem na płyn do spryskiwaczy wiązka ocierająca o rurkę klimatyzacji;
2. bardziej powszechna, wiązka główna silnika leżąca na intercolerze się przetarła.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez obiad2 » 15 sie 2015, 21:19

Witaj,
Dziękuję za sugestię. Widzę, że jesteś z Gdańska, czy polecasz jakiegoś elektryka, który bezproblemowo by sobie z tym tematem poradził?
Ps. Czy w jednym i drugim przypadku byłby straszliwy swąd wydobywający się z przodu od strony kierowcy? Co mogło spowodować tą usterkę – zbyt często działająca klima na pełnych obrotach?
Czy jestem w stanie po podniesieniu maski samodzielnie stwierdzić która z tych 2 opcji jest najbardziej prawdopodobna i czy elektryk, który już robił to auto mógł to przeoczyć?
Pozdrawiam
Adam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:04
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 134 kW rok 2003

Postprzez smile » 15 sie 2015, 21:45

wariant pierwszy ( zbiornik spryskiwacza ) jest po stronie pasażera, pewnie zdarzyło się Tobie coś tam wlewać ;) Wystarczy poniuchać za nim, tak samo z wiązką nad intercolerem. Ta z kolei znajduje się pod reflektorem od strony kierowcy, aby się do niej dostać trzeba zdemontować zderzak przedni, przednie lewe koło i nadkole. Jak się pochylisz i powąchasz za reflektorem sprawa powinna być jasna.
Spowodowane to jest niewłaściwym mocowaniem tych wiązek, pod wpływem wibracji bardzo powoli się przecierają aż do... Tu masz więcej o tym

viewtopic.php?p=2614142#p2614142

Więc intensywność używania klimy nie ma nic do tego.

Co do elektryka, to typowa usterka dla Mazdy 6 pierwszej generacji, jak elektryk tego nie wie to mógł przeoczyć. Trzeba rozebrać, naprawić wiązkę, porządnie zaizolować i po sprawie.
Za krótko mieszkam w Gdańsku by kogoś móc polecić z czystym sumieniem.
Pzdr!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez obiad2 » 16 sie 2015, 09:11

Wielkie dzięki za wskazówki, przekaże kolejnemu elektrykowi. Może skorzysta z sugestii, chociaż wiem, że tego nie lubią jak się klient "mądrzy"
Pozdrawiam
Adam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:04
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 134 kW rok 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6