Mazda 6 citd polift kultura pracy silnika

Postprzez Enduro » 15 kwi 2011, 10:25

Witam!
może to dziwnie zabrzmi, szczególnie wśród grona fachowców i starych wyjadaczy z branży samochodowej, marki auta mazda,a takich tu niebrakuje :>
mianowicie, u siebie M6 citd diesel 143 KM z DPfem, zaobserwowałem i odczuwam to zawsze,
że jeśli w zbiorniku mam niewiele paliwa (rezerwa) to silnik ewidentnie chodzi gorzej,
lekko głośniej, bardziej szorstko, nie tak miękko....
i mam wrażenie, że jest to powiązane elektronicznie z PCMem, króry zmiania ustawienia w celu zmiejszenia spalania na niekorzyść kultury pracy, bo innego logicznego wyjaśnienie nie odkryłem...
przyznam tu, że nic nie mogę powiedzieć o mocy i o jej spadku w tem module pracy
dzieje się, tak za każdym razem i montaż czy demontaż power/boxa nie ma na to zauważalnego wpływu.
przysłuchajacie się u siebie!
pozdr.E
Ostatnio edytowano 15 kwi 2011, 20:43 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 15 kwi 2011, 18:19

Nazwij temat poprawnie, masz 24 godziny :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pioteq25 » 15 kwi 2011, 18:34

Hej, Mam taki sam silnik i nie jeżdżę często na rezerwie, więc nie zauważyłem podobnych rzeczy. Za to jest duża różnica w kulturze pracy i mocy między bp ultimate i zwykłą orlenowską zupą. Nawet na wolnych obrotach widać to po silniku.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sabrtek » 6 maja 2011, 12:35

Enduro napisał(a):silnik ewidentnie chodzi gorzej,
lekko głośniej, bardziej szorstko, nie tak miękko....
i mam wrażenie, że jest to powiązane elektronicznie z PCMem

Mam wprawdzie przedlifta ale zauważyłem podobną rzecz. A mianowicie kiedy zatankuję Orlen lub Bliska, to silnik robi się mułowaty i chodzi ewidentnie głośniej (szorstko). Natomiast na paliwie z BP jest o wiele lepiej. Ostatnio z ćwiartką w baku zajechałem na Bliska i zatankowałem do pełna. Po wyjeździe ze stacji miałem już nie ten samochód. Z czasem PCM dostosował się do tego paliwa (większe spalanie) i moc stopniowo powróciła, ale kultura pracy silnika pozostała niezmienna. Po spaleniu ćwiartki pojechałem na BP i znowu zatankowałem do pełna – już to pomogło silnikowi.
Sprawdziłem to już trzykrotnie i niezależnie od tego czy jest to zwykła ropucha czy Verva na Orlenowym chodzi gorzej i więcej spala.
Dla porównania RAV4 2.2 D4D zawsze tankuję na Orlen i nie ma żadnego problemu (testowałem również z paliwem BP)
Czyżby nasze Mazdy były aż tak wybredne co do paliwa?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Postprzez jaceeek » 6 maja 2011, 12:54

Tylko ze BP, jak większość,też kupuje paliwo od Orlena lub Lotosu. Przynamniej baze paliwa do sprzedaży:
http://www.orlen.pl/PL/DLABIZNESU/HURTO ... fault.aspx

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 10:06
Posty: 24
Skąd: Gliwice, Chrzanów
Auto: GY1

Postprzez bieski » 6 maja 2011, 12:59

jaceeek napisał(a):Tylko ze BP, jak większość,też kupuje paliwo od Orlena lub Lotosu


Ale moze mniej wody dolewa.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 6 maja 2011, 13:51

na pewno chrzczą to paliwo..
ja ostatnio tankowałem na Nestle w P-niu a potem gdzieś w zachodniej Polsce na Orlenie dotankowałem Verve i dolałem ulepszacza i przejechałem naprawe sporo na 3/4 zbiornku, ok. 750 km!
tymbardziej, że byłem dość moco prawie na maxa, doładowany...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Zbyk » 12 lip 2015, 11:25

Coś w tym jest Enduro co piszesz. U siebie mam Shella BP i gdańską stacje. Tankowałem na wszystkich ale i tak najlepiej chodzi mi autko na BP ultimate, choć i zwykłe nie jest najgorsze.
Ja wiem, że mój silniczek jeszcze nie jest do końca sprawny, ale jest różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6