Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

Postprzez kotemu » 2 kwi 2015, 11:31

Witam!

Opiszę pokrótce moją sytuację:
Mam madzię 6 CiTD 121KM bez dpf (wersja japońska) 2005.

Wymieniłem silnik po zatarciu (zgubiłem olej na trasie i voila...). Silnik goły – osprzęt mój. Pierwsze 500 km bajka – żadnych problemów. W pewnym momencie poziom oleju wzrósł tak, że bagnet cały zalany (regularnie kontrolowałem i na początku było super). Pojechałem do mechanika. Mechanik najpierw mówił o uszczelniaczu pompy paliwa, ale stwierdził, że tam jest pasek więc nie ma szans dostawać się ropa tamtędy. Dodatkowo "komisyjnie" (rada 4 mechaników) stwierdzili, że w spuszczonym oleju nie było ropy i że to mógł być bład pomiarowy. Wymienił olej, filtry. Pokazał mi na bagnecie 60% stanu. Powiedział też, że ten bagnet jest mało czytelny (?)... Zajechałem do domu ~15 km. Rano sprawdzam poziom: znowu grubo ponad max. Silnik chodzi płynnie, nic nie dymi...
Możliwe, że źle badam? (... wiem brzmi to aż niewiarygodnie)
Zmienić mechanika?
Jakieś inne sugestię?

dzięki z góry i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2015, 11:19
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6 CiTD 2005 121KM (bez DPF)

Postprzez tadziol » 2 kwi 2015, 13:12

jaki silnik RF5C czy RF7J,bo brak DPF-u jeszcze nie świadczy o tym całkowicie.
albo foto silnika bez pokrywy wrzuć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kotemu » 2 kwi 2015, 13:48

Mam RF5C.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2015, 11:19
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6 CiTD 2005 121KM (bez DPF)

Postprzez klosek6 » 2 kwi 2015, 13:57

mogą wtryski lać i pod deklem zaworów tego nie widać radził bym zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy główka wtrysku nie jest zluzowana , bo może tamtędy ropa dostawać się do oleju
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez smile » 3 kwi 2015, 21:35

kotemu napisał(a):Rano sprawdzam poziom: znowu grubo ponad max. Silnik chodzi płynnie, nic nie dymi...
J
kotemu napisał(a):Możliwe, że źle badam? (... wiem brzmi to aż niewiarygodnie)

Jak napiszesz jak badasz to powiemy czy dobrze czy źle...
Albo źle badasz stan oleju albo do oleju dostaje się ropa ...
Czekam na opis jak badasz poziom oleju, na co zwracasz uwagę..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kotemu » 11 kwi 2015, 14:34

Już sprawdzone wtryski. Jeden ma za duży przelew ale nieszczelności nie było. Ropa na pewno się dostaje do oleju bo spuścilem prawie 7l. No i spalił (zgubił) 7 l ropy przez 30 km... Mechanik twierdzi że w takim razie będzie sprawdzał obieg powrotny.
Jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2015, 11:19
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6 CiTD 2005 121KM (bez DPF)

Postprzez tadziol » 11 kwi 2015, 18:58

głupie pytanie,ale czy gumowe przewody przelewów masz podłączone do stalowego przewodu powrotu paliwa,czy może jest pomyłka i zostały podłączone do stalowej rurki podciśnienia ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kotemu » 13 kwi 2015, 11:08

Nie wiem – samochód stoi w warsztacie, ale zapytam mechanika.
Ale jakby tak było to raczej 500km nie jeździłby ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2015, 11:19
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6 CiTD 2005 121KM (bez DPF)

Postprzez Konradpln » 16 kwi 2015, 19:15

prawdopodobnie to wtryski przepuszczają, choc uszkodzona turbina też może to powodować.
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2014, 18:39
Posty: 31 (1/1)
Auto: mazda 6 2.0d 07
Mazda mx-5 1.8 02

Postprzez kotemu » 3 maja 2015, 22:12

tadziol jesteś mistrzem! :) Rzeczywiście były podłączone na odwrót powrót i podciśnienie... Partacz mechanik mi zakładał silnik... Chociaż wciąż nie rozumiem jak przejachałem podan 300km bez objawów :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2015, 11:19
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6 CiTD 2005 121KM (bez DPF)

Postprzez tadziol » 4 maja 2015, 22:14

ale za to jak vaccum pompa wymyta w środku..... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6