Drgania karoserii i kierownicy oraz problem ze zmianą biegów

Postprzez rzur » 19 mar 2015, 18:25

Witam wszystkich!

Od ponad pół roku jeżdżę Mazdą 6 a od niedawna zaczęły się ujawniać pewne defekty...

Problem 1 : Drgania karoserii. Najbardziej wyczuwalne są na podłodze pode mną, pasażerem oraz na pedale gazu. Jest to takie bicie jakbym jechał po garbach. Bywa z tym różnie bo czasami ujawnia się to tylko w okolicach 2000-2200 obrotów a wyżej przestaje. A czasem czuć to na pełnym zakresie, z tym że czym wyżej tym czuć mniej.
Oprócz tego mam też lekkie drgania kierownicy na postoju. Nie ważne czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie.
Byłem już u mechanika gdzie sprawdzili poduszki silnika i tam wszystko jest ok. Byłem również na wulkanizacji, sprawdzić felgi i opony bo na początku myślałem że to któreś koło jest walnięte... Felgi i opony są super, zrobiłem też wyważanie.
Mechanik sprawdził też tłumik i jego wieszaki, bo myślał że te drgania podłogi mogą się przenosić od tłumika, ale tam też wszystko jest ok.

I teraz pytanie , czy te wstrząsy mogą pochodzić od dwumasy ?? Z tym zapewne wiąże się problem numer 2 .
Biegi na zimnym silniku wchodzą bardzo ciężko. Wchodząc na 4 bieg czasem lekko zatrzeszczy. A najgorzej jest z redukcją na dwójkę i jedynkę. Kiedy redukuje na wysokich obrotach biegi wchodzą lżej.
Przy wciśniętym sprzęgle słychać już właśnie jakby to trzeszczał dwumas, ale nie jestem specjalistą więc nie wiem na pewno.

Czy ktoś z was miał podobny problem ? Czy można jasno określic po objawach co to moze byc ?
rzur
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 mar 2015, 09:50

rzur napisał(a):Biegi na zimnym silniku wchodzą bardzo ciężko

zimny olej jest gęstszy, przez co biegi ciężej wchodzą

rzur napisał(a): najgorzej jest z redukcją na dwójkę i jedynkę

to jest norma – u mnie trzeba b.wolno jechać, żeby mieć możliwość redukcji na 1-kę
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rdy » 20 mar 2015, 16:47

Potwierdzam, na zimnym silniku zrobić redukcję na jedynkę to trzeba sporo siły
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez rzur » 20 mar 2015, 18:14

Skoro ten typ tak ma na zimnym to niech tak będzie :/ tylko że mam też problem z wrzuceniem 4, która nawet na mocno rozgrzanym silniku potrafi ostro zatrzeszczeć zanim wskoczy
A czy ktoś pomoze w mi w kwestii tych wstrząsów karoserii ? Jest to bardzo mocno odczuwalne i trzęsie całą podłogą. Nie wiem jak wygląda to z zewnątrz w trakcie jazdy, czy jest to tylko moje odczucie czy też po prostu widać to.
rzur
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6