kontrolka oleju

Postprzez snuf1 » 26 lut 2015, 20:01

Witam. Dzisiaj rano po przejechaniu ok 300 metrów dosłownie na ułamek sekundy mignęła mi kontrola oleju, nigdy wcześniej nie miało nic takiego miejsca, trochę się tym faktem zaniepokoiłem bo chyba takie coś nie powinno się zdarzyć. Chciałem się zapytać czy mogło to być po prostu spowodowane jakaś drobnostką np jakieś zwarcie lub coś w tym stylu, czy może to być objaw czegoś poważniejszego co jeszcze się nie objawiło? Dodam ze poziom oleju jest ok, był wymieniany ok 1500km temu, miska olejowa była zdjęta przy poprzedniej wymianie oleju czyli jakies11000tys km, smok czyściutki, także największą bolączke tych silników bym wykluczył. Gdzie powinienem szukać przyczyny? Od czego zacząć? Co sprawdzić? a może po prostu przesadzam za obawami i dać sobie spokój, może to tylko jakieś zwarcie było
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 13:03
Posty: 6
Skąd: kielce
Auto: mazda 6 2.0 2003r

Postprzez Enduro » 26 lut 2015, 20:33

snuf1 napisał(a):....mignęła mi kontrola oleju, ...
trochę się tym faktem zaniepokoiłem..

tym faktem nelezy byc i to mocno ,bardzo mocno zaniepokojny.
jesli wszystko jest czyste, oleju jest wystarczajaco, to koniecznie sprawdz jakie jest cisnienie oleju podaje pompa..
jesli jest dobre, to moze czujnik kuleje, jesli zbyt niskie: to pompa oleju jest wyeksplatowana
i wymaga natychmiastowej wymiany.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez snuf1 » 26 lut 2015, 21:56

Jeśli podłącze samochód po komputer to pokaże mi jakie jest ciśnienie czy muszę jakis czujnik podpiać. Jakie powinny być prawidłowe parametry?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 13:03
Posty: 6
Skąd: kielce
Auto: mazda 6 2.0 2003r

Postprzez Enduro » 26 lut 2015, 22:07

trzeba wykrecic czujnik oleju i tam pomiaru dokonac
na wolnych ok 1,5 ATM na wysokich ok 3,5 ATM

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez snuf1 » 27 lut 2015, 18:10

Byłem dzisiaj u 3 mechaników i żaden nie mógł sprawdzić ciśnienia oleju bo czujnik ma jakiś nietypowy gwint, jeszcze jutro podjade do jednego, ale znając życie to ten tez nie bedzie miał i czekać mnie będzie wizyta w serwisie. Mogę jeszcze dodać ze kabelek był bardzo zaśniedziały, może to była przyczyna, zobaczymy wkrótce.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 13:03
Posty: 6
Skąd: kielce
Auto: mazda 6 2.0 2003r

Postprzez Enduro » 27 lut 2015, 18:12

snuf1 napisał(a):... kabelek był bardzo zaśniedziały, ....

to daje nadzieje, ze to nie pompa oleju
ale po kontroli cisnienia sprawa bedzie jasna no i sen do tego niezburzony sie pojawi.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez snuf1 » 28 lut 2015, 14:52

Wychodzi na to że pompa jest sprawna, na wolnych obrotach pokazywało 2,1 ATM więcej niż podałeś ale to chyba nie stanowi problemu? na wyższych obrotach spokojnie dobijało do 3,5 ATM. Powinienem dalej szukać przyczyny czy po prostu wymienić profilaktycznie czujnik i jezdzic dalej bezstresowo?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 13:03
Posty: 6
Skąd: kielce
Auto: mazda 6 2.0 2003r

Postprzez Enduro » 28 lut 2015, 19:00

moze to nie czujnik tylko kabel albo styki.
sprawdz !jak nie pomoze, to go lepiej wymien
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 1 mar 2015, 11:18 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez snuf1 » 1 mar 2015, 14:03

Styki wyczyszczone. Puki co kontrolka ponownie nie zapaliła się, licze ze wszystko będzie dobrze. Mechanik poradził mi żebym przy moim przebiegu (210tys km) zalał następnym razem trochę gęstszy olej, mogę to zrobić czy twardo się trzymać 5W30?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 13:03
Posty: 6
Skąd: kielce
Auto: mazda 6 2.0 2003r

Postprzez Enduro » 1 mar 2015, 15:23

jesli nie masz problemu z cisnieniem, a wyglada na to ze nie masz (masz cisnienie na wolnych wyzsze niz podawane przez mazde)
i nie ma spalania oleju, to trzymaj sie tego co lejesz.
warto co jakis czas przeczyscic miske, wymienic podkladki i obserwowac ubytki oleju.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 1 mar 2015, 19:58

snuf1 napisał(a):(...) Mechanik poradził mi żebym przy moim przebiegu (210tys km) zalał następnym razem trochę gęstszy olej, mogę to zrobić czy twardo się trzymać 5W30?

Lej 5W30. Ja mam 239 tys. km w swoim dieslu i nadal będę taki lał, a ubytki znikome. Po więcej info zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=329&t=128239
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Enduro » 1 mar 2015, 21:40

moj kolega mial prawdziwe 320 tys i wlewal polsyntetyk do dnia sprzedaz auta, mial chipa a auto po wygladzie i stan. tech. mozna bylo ocenic na ok. 120-150tys km.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sebam89 » 9 mar 2015, 12:33

Witam. Mam małe pytanie ponieważ mam problem tego typu że na desce podczas zapłonu nie świeci się w ogóle kontrolka oleju jaki może być powód? Gdzie umiejscowiony jest czujnik ciśnienia oleju żebym mógł go szybko zlokalizować.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Postprzez Enduro » 9 mar 2015, 12:42

centralnie na bloku, po srodku...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sebam89 » 9 mar 2015, 17:27

Hmm mam kolejne pytanie. Po wymianie silnika przeszczep z angola. Mam kolejny problem. Nie jestem w stanie stwierdzić czy problem powstał od razu po wymianie czy po kilku dniach ale nie świeci mi się przy wł. zapłonu kontrolka oleju. Wykonałem test zegarów i w teście też nie zaświeca się ta kontrolka. Spotkał się ktoś z takim problemem? Czy może mechanior dla żartu odlutował diode żeby mnie w oczy nie gryzło :>
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6