Silnik zgasł podczas jazdy

Postprzez Enduro » 8 lis 2014, 20:31

kolega MOd. ma oczywiscie abs. racje, bo jest mnostwo wpisow na forum dot. tego lub mocno podobnego tematu.
trzeba wprawdzie troche poszukac i odpowiednio wpisac slowa kluczowe
aby cos pasujacge znalezc
i wiadomo, ze najprosciej jest spytac i otrzymac odpowiedz jak w aut. zegarynce, ale tak ta strona nie funkcjonuje
Tylko dzieki awariom, usterkom no forumowiczom to forum istnieje.
bo sensem powinna byc wspolna pomoc,
i jak mi moje przeczucie podpowiada, ze nie masz jeszcze zbyt wiele pojecia o tech. silnika dieslowskiego.
i dlatego polecam oddac auto w dobre rece lub chocby zainwestowac w odczyt informacji z komputera auta, najlepiej w ASO lub originalnym testerem.
wtedy wiele sie wyjasni.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 8 lis 2014, 21:42

tomo93 napisał(a):witam chciałbym się dołączyć.
Ok, ale uzupełnij w danych skąd jesteś.... i o jakieś dane szczegółowe auta również... to nie forum wróżbiarstwa, więc my też nie wiemy co się mogło zepsuć, poza tym, że wszystko :D

1. Odczytać błędy jeśli jakieś są.....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez modrzej96 » 25 lis 2014, 22:09

Witam. Posiadam mazde 6 2003 rok diesel 2.0 common rail. jechałem po prostej drodze gdzieś 110 km na godzinę i gdy już zmniejszyłem prędkość i bieg, bo podjeżdżałem do skrzyżowania silnik nagle zgasł. Cały czas kręcił jednak nie chciał odpalić. Po wizycie u mechanika okazało się ze nie dochodzi prąd na wtryski oraz na czujnik obrotu wałem. Odpalaliśmy go na plaka jednak po paru sekundach zgasł. wyskoczył mu błąd ze czujnik obrotu wąu dostaje za małe napięcie. sprawdziliśmy wszystkie bezpieczniki. I do tego pojawiła się rzecz która strasznie mnie zastanawia. po awarii samochód zaczął się sam zamykać jeśli zamknąłeś wszystkie drzwi wyjąłeś kluczyki a samochód był otwarty po paru sekundach samochód się zamknął gdzie prędzej tego nie robił :/
modrzej96
 

Postprzez dobrzyn22 » 26 lis 2014, 12:01

połączyłem z istniejącym wątkiem -proszę się z nim zapoznać, być może odpowiedź już została zamieszczona
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Marecki » 31 gru 2014, 00:52

Cześć, jak widzę plaga jakaś ostatnio z tymi gasnącymi Mazdami. Ja dzisiaj też miałem taki problem, po przejechaniu około 30 kilometrów z prędkością ok. 120 km/h zatrzymalem auto na minutę. Na wolnych obrotach, bez żadnego szarpania, samochód zgasł. Wcześniej nie było z tym problemów. Odpaliłem go za pierwszym razem, dojechałem do domu w zasadzie bez przystanków kolejne 150km, po czym przy parkowaniu auta na niskich obrotach znowu zgasł mi dwa razy. Ostatecznie odpaliłem go, żeby sprawdzić zależność gaszenia auta od kamerki samochodowej którą zacząłem wozić od kilku dni, czyli sprawdzałem czy gaśnie z podłączoną kamerą/bez niej, ze światłami, bez świateł, na biegu i na luzie, ale jak na złość nie zgasł ani razu.

Czy macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Do tej pory jeździłem benzyną i przychodzi mi do głowy jedynie wymiana świec, ew. przewodów do świec. Samochód 1000 kilometrów temu miał wymieniany olej silnika, filtr oleju i filtr powietrza. Dodam, że przed ostatnią wymianą oleju zauważyłem, że poziom oleju byl ponad full, dzisiaj nie sprawdzałem.

Edit: Ostatecznie odstawiłem samochód do warsztatu z prośbą o wymianę podkładek pod wtryskami i sprawdzeniem smoka olejowego (szukając informacji o gasnącym silniku na tym forum nabrałem trochę obaw co do tych części, ktore niekoniecznie musiały mieć wpływ na gasnący silnik), ale później zmieniłem zdanie. Doszedłem do wniosku, że gasnący silnik na niskich obrotach, bez szarpania i brak problemów z odpaleniem, to wina paliwa i temperatury -10C. Skoro jednak samochód jest już na warsztacie poproszę mechanika o sprawdzenie przyczyny przybywania oleju w silniku, co mnie w tej chwili martwi dużo bardziej (mechanik ma się zająć autem w piątek).
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez smile » 31 gru 2014, 19:48

Gaśnięcie może być związane z zaworem SCV ale wcale nie musi.

viewtopic.php?t=38531
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bartek2105 » 3 mar 2015, 00:18

Witam, kolego dzis mialem ten sam problem i to dwa razy :) jade sobie, koles mi wyjechal, ja po hamulcach a tu auto zgaslo.. dziwne bo noge na sprzegle mialem:) krece i dopiero jak auto z drogi zepchalem, wttedy odpalilo. drugi raz jak wyjezdzalem na glowna droge auto mi zgaslo, ludzie trabili a ja ostro go krece, az wkoncu zapalil. ja podejrzewam jakis przekaznik lub filt paliwa, szkoda ze nikt ci nie odpisal co to moze byc, bo bysmy wiedzieli oboje ;/ powodzenia <spoko>

u mnie to byl chyba zle stykajacy przekaznik silnika, wyczyscilem, polozylem paste przewodzaca i chodzi, jeszcze mi nie zgasl od tamtej pory :) pozdrawiam forumowiczow ;]
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 00:39 przez bartek2105, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 22:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 D 2002rok 121 KM

Postprzez Pioteq25 » 3 mar 2015, 21:12

bartek2105 napisał(a):szkoda ze nikt ci nie odpisal co to moze byc

smile napisał(a):aśnięcie może być związane z zaworem SCV ale wcale nie musi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6