Wtryskiwcze wypadają z cyklu

Postprzez tes660 » 10 sty 2015, 18:45

Witam Wszystkich
Od dłuższego czasu zmagam się z problemem klekoczących wtrysków. Głównie problem występuje na już rozgrzanym silniku.Tak jak by nie trzymane były ustawienia wtryskiwaczy. Oczywiście zacząłem od zrobienia testu przelewowego, który wykazał ze minimalnie przelewa 1 wtrysk od rozrządu. Na wszystkich 3 pozostałych idealnie równo. Kupiłem wtrysk używany wiec bez pewności, że dobry. Wymiana, kalibracja itd. Prze pierwsze 100 km wszystko ok, idealnie silnik pracuje. Podjechałem pod dom stuki wróciły z powrotem . Mechanik powiedział, że warto wymieniać parami więc kupiłem kolejny. Procedura ta sama, wszystko ok aż podjechałem pod dom. Do mechanika mam ok.100km. idealnie te same dźwięki. Pod domem postał chwilę zrobiła się autokalibracja i zaczyna pracować normalnie, wręcz idealnie cicho, równo. Problem pojawia się tylko w chwili zatrzymania się na wolnych obrotach,po lekkim dodaniu gazu (tak pod 1000 obr.) nie słychać już klekotania. Generalnie doszedłem do wniosku, że musi być to coś z elektryką. Nawet jeżeli wtryski, które kupiłem były złe to odgłosy i wypadanie pracy wtryskiwacza były identyczne. I chyba zepsute wtryski klekoczą non-stop ??? Kolejna wizyta u mechanika przeczyszczenie mas silnik (chyba tak to się nazywa), sprawdzenie wiązki pod intercoolerem, przeczyszczenie przekaźników. Masy wyczyszczone to te pod filtrem powietrza i pod zbiornikiem spryskiwacza. Faktycznie były baaardzo zaśniedziałe. Wiązka jest w stanie idealnym, peszel nienaruszony, przewody w środku czyściutkie bez śladów przetarcia (szczególnie zwróciłem uwagę w miejscu gdzie lekko idą łukiem). Po zrobieniu tego wszystkiego jest o niebo lepiej (powrót do moich wtryskiwaczy ale nadal wg mnie 2 wtrysk wypada z cyklu, klekocze (tak mi się wydaję że jest to 2 wtrysk . Poklekocze chwilę, skalibruje się na biegu jałowym i jest ok. Za moment to samo. Generalnie przypomniałem sobie, że te problemy nasilały się podczas opadów, wilgoci itd. Gdzie powinienem jeszcze zajrzeć, co jeszcze oczyścić. Jakieś inne pomysły? . Czy są jeszcze jakieś inne masy, których nie przeczyściłem. Z góry przepraszam za nazewnictwo, ale nie jestem fachowcem. Sumując wydaje mi się, że na 99% to nie wtryski a elektryka. Zawór SCV wymieniony 2 lata temu (tylko dlatego że miałem go w dobrej cenie, nie było żadnych objawów.). Na komputerze nie ma żadnych błędów. Mechanik (20 lat pracuje przy mazdach- pełne zaufanie mam do niego ale też już mu sie pomysły kończą) mówi również, że to nie czujnik na listwie ciśnienia itd. Odpala normalnie, spalanie małe, nie kopci. Proszę o pomoc bo oszaleję :), wręcz myślę o sprzedaży. I jeszcze jedno w komp. tej mazdy nie można podejrzeć korekt wtryskiwaczy. Na początku wydało mi się to dziwne ale potwierdził to Jaksa i mój mechanik :(. Jakiś dobry elektryk w Warszawie i okolicach znający się na mazdach???
dziękuję za pomoc!
tes660
 

Postprzez tes660 » 11 sty 2015, 19:57

Nie ma nikt żadnych pomysłów? Widać w ogóle ten post???
tes660
 

Postprzez Pawel 32 » 11 sty 2015, 20:14

Zmień mechanika który ma sprzęt do diagnostyki, wglądu korekty i oscyloskop
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez tes660 » 11 sty 2015, 20:27

Tzn??? musi być możliwość sprawdzenia korekt? Jakiegoś dobrego mechanika możesz polecić?

Dopisano 11 sty 2015, 20:29:

Może TY bywasz w okolicach Warszawy???

Dopisano 11 sty 2015, 20:32:

Mój mechanik używa programu z serwisu, chyba. Jaksa też powiedział, że w moim egzemplarzu nie ma takiej możliwości. Można zwariować <glupek2>

Dopisano 12 sty 2015, 08:46:

Paweł możesz rozwinąć swój post???
tes660
 

Postprzez Pawel 32 » 13 sty 2015, 13:54

Witaj ob jaśnie co to jest korekta WTR. Jeżeli tak ja u ciebie 2 wtrysk ma korektę to znaczy iż dawkuje więcej lub mniej od pozostałych i nie znaczy ze to jego wina ,może to być 4 WTR.Dlaczego na 4-ty bym zganiał bo taka jest kolejność pracy 1,3,4,2. Z rozmowy wspomniałeś że był już wymieniany trzy krotnie drugi WTR i dalej to samo.Możesz jeszcze się pobawić , zamienić ten drugi na trzeci jeżeli korekta przesunie się na trzeci to WTR ten pada a jeżeli dalej to samo korekta na drugim to czwarty winny i zarównoza jednym zamachem sprawdzisz wiązkę elektryczna WTR bo tez wspomniałeś To tyle pisz co tam jeszcze.Jeszcze możesz pisać do jaksa dodaje linka podobny temat viewtopic.php?t=61840
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 20:21

mi to brzmi na uszkodzenie PCMa..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6