Problem Mazda 6 2.0 – utrata mocy. nie chce zapalić

Postprzez sano » 9 sty 2015, 22:34

Witam. Mam mały problem. Wracałem właśnie do domu i po przejechaniu około 60km tak jakby mi coś delikatnie sterzeliło, auto straciło moc jakby przestała działać turbina i zaczęło przy dodawaniu gazu strasznie piszczeć. Kiedy dojechałem zgasiłem auto i niestety już go nie zapaliłem. Sam nei wiem czy to padła turbina, rozrusznik? Ktoś miał coś podobnego? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez smile » 9 sty 2015, 23:10

Może pasek rozrządu przeskoczył?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sano » 9 sty 2015, 23:16

Tylko jak mi sie to stało to jeszcze przejechal nim jeszcze z 5km. Czy jak przeskoczyłby dałbym rade jeszcze jechac?

Dopisano 10 sty 2015, 12:54:

Udało mi się dziś zapalić samochód. Wyciągnałem pokolei wszystkie bezpieczniki (mając np nadzieje że poszło jakieś zwarcie i bezpiecznik od rozrusznika sie spalił). Wszystkie okazały się być ok ale po takim zabiegu samochód. Dopiero kiedy dodaje gazu w momencie kiedy miała by się włączyć turbina, zaczyna coś gwizdać tak jakby zamiast powietrze do turbiny wlatywało gdzieś obok...
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez brodaM6 » 12 sty 2015, 18:00

Błędów zero <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez sano » 12 sty 2015, 18:14

Nie miałem okazji podłączyć jeszcze do komutera. Po oględzinach własnych zobaczyłem że jeden wężyk idący od filtra powietrza do turbiny jest lekko nacięty (zalepiłem) oraz jeden przedód średnicy około 20mm wyskoczył obok turbiny nałożyłem go i co najlepsze nie naprawiło się auto. Dopiero na następny dzień przejechałem kawałek i nagle turbina znów zaczęła działać...

Mam od razu pytanie gdzie mogę kupić (jak się dokładnie nazywają) te rurki gumowe co idą to turbiny. Chciałbym je powymieniać na nowe mimo wszystko.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez bieski » 12 sty 2015, 18:19

sano napisał(a): momencie kiedy miała by się włączyć turbina,

Turbina się nie włącza, on cały czas działa :P

Sprawdz układ podciśnienia to chyba najważniejsze. Auto już trochę latek ma, jakiś wężyk mógł strzelić.

Dopisano Pn, 12 sty 2015, 17:24:

Eh, wyprzedziłeś mnie ;P

sano napisał(a):Chciałbym je powymieniać na nowe mimo wszystko.

Najlepiej ASO :| Albo dobrać podobne nowe. Używki raczej nie mają sensu
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sano » 12 sty 2015, 18:27

Rozumiem bardzo dziękuję za odpowiedzi. Zależy mi tylko na nowych ale nie za bardzo wiem jak się konkretnie nazywają i nie mogłem ich znaleźć w jakiś sklepach internetowych.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez smile » 12 sty 2015, 19:32

Dobre sklepy motoryzacyjne mają je z metra, przewody gumowe od podciśnień. Musisz mieć kawałek na wzór albo zmierzyć średnicę wewnętrzną.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sano » 12 sty 2015, 21:58

Bardzo dziękuje za odpowiedz. Jutro sie przejadę do moto zobaczyć czy maja.

A czym wyczyścić przewody jeśli maja jakiś nalot w środku?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 00:46

bieski napisał(a):...
Turbina się nie włącza, on cały czas działa :P
...

to prawda, ale niesprawna regulacja gemetrii spowoduje spadek jej efektywnosci i to spory!
wtedy ma sie odczucie jakby wlaczala sie przy ok 2000/min.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6