Witam
Parę miesięcy temu byłem w salonie Mazdy (zadupie totalne w UK) na wymianę oleju.
Po pewnym czasie auto po prostu zrobiło się miękkie(nie bardzo wiem jak inaczej to określić) – reakcja na gaz była taka opóźniona.
Ikona DPF się nie świeciła, a w pewnym momencie po prostu wyskoczył Check Engine i Traction Control – auto przeszło w tryb awaryjny.
Po dojechaniu (bardzo powoli i bez mocy, ale krótki odcinek) do warsztatu okazało się, że są następujące kody: P242F i P2458.
Po podpięciu do jakiegoś lepszego komputerka wyszło, że ilość nagromadzonego popiołu(ponad 100%) nie pozwala na zrobienie wypalania i wymagany jest nowy DPF.
Problem w tym, że mimo iż nowy DPF został zamontowany, a komputer pokazuje nagromadzenie popiołu = 0% (czyli czysta nówka), to kody błedów są cały czas i nie da się ich skasować (tzn. zaraz wracają).
I pytanie jest – czy trzeba jakoś zresetować "system"?
A jeśli tak, to czy da się to zrobić samemu?
Wymiana DPF
Strona 1 z 1
Czy wymieniłeś na zamiennik? Jeśli tak to jakiej firmy? Masz może jakieś informacje na temat żywotności zamienników? Ja również muszę kupić nowy dpf i zastanawiam się czy warto wchodzić w zamienniki. Niestety cena ORI jest kosmiczna, więc zostaje do wyboru używany/regenerowany filtr, ale raczej skłaniałbym się ku nowemu zamiennikowi, stąd też chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś miał do czynienia z zamiennymi filtrami cząstek stałych i poznać jego opinię.
meter89 napisał(a):..? Jeśli tak to proszę o opinie na ich temat.
nie spełniają oczekiwań uztkowników.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
nie moge..
wiem od serwisow, ze ich jakosc, sprawnosc odbiega od seryjnych,
moze to oznaczac ze pojawiaja sie szybciej problemy zwiazane z przypachaniem, czy kontrolkami DPFu itp
pozdr
E.
wiem od serwisow, ze ich jakosc, sprawnosc odbiega od seryjnych,
moze to oznaczac ze pojawiaja sie szybciej problemy zwiazane z przypachaniem, czy kontrolkami DPFu itp
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tadziol napisał(a):czyli spełniają wszelkie normy zamiennika
tak, ale to relatywny zysk bo tanie nie sa i w porownaiu z ori moze sie okazac ze sa drozsze w eksplatacji.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za odpowiedź. Jednak zdecydowałem się na kupno zamiennika DPF w Anglii. Trafiłem na dość dobrą okazję na ebay.co.uk. Udało mi się kupić dpf firmy "Cats and pipes" za 110 funtów (a dokładniej odkupić nówkę od kogoś, kto się pospieszył z kupnem, a potem się okazało, że nie potrzebnie). Ale, żeby nie było tak cudownie, to cały czar prysł po tym jak pojechałem wymienić filtr do warsztatu, o dziwo "z polecenia". Przy wymianie mechanik nadciął (uszkodzil?) jeden z czujników temperatury filtra dpf. Na chwilę obecną podejrzewam, że ten czujnik będę musiał wymienić gdyż sam proces wypalania wydaje mi się, że trwa trochę za długo... a mianowicie proces wypalania dopiero się zakończył po 30 km od rozpoczęcia (wcześniej wydawało mi się, że jest to proces na max 10 km).... Uważacie, że to normalne? Jeśli nie, to może to być spowodowane uszkodzeniem czujnika temperatury spalin, tego na środku puszki? Puki co to check engine czy DPF nie zaświecił, ale mimo wszystko w poniedziałek pojadę podpiąć M6 pod komputer i zobaczymy co wtedy...
a mianowicie proces wypalania dopiero się zakończył po 30 km od rozpoczęcia
Jak to określasz? Na jakiej podstawie?meter89 napisał(a): proces wypalania dopiero się zakończył po 30 km od rozpoczęcia
[/quote] Jak to określasz? Na jakiej podstawie?[/quote]
Podczas jazdy "w trasie" którą znam, obserwowałem chwilowe spalanie (grubo ponad10 l/100 km), poza tym silnik głośniej pracował. Na tym odcinku słyszałem również dziwne odgłosy z okolicy układu wydechowego (co zapewne świadczy o tym, że coś nie zostało dokręcone, albo blacha, która izoluje tłumik od kabiny się poluzowała, ale będę musiał to sprawdzić na kanale).
Podczas jazdy "w trasie" którą znam, obserwowałem chwilowe spalanie (grubo ponad10 l/100 km), poza tym silnik głośniej pracował. Na tym odcinku słyszałem również dziwne odgłosy z okolicy układu wydechowego (co zapewne świadczy o tym, że coś nie zostało dokręcone, albo blacha, która izoluje tłumik od kabiny się poluzowała, ale będę musiał to sprawdzić na kanale).
Niestety wypalanie dpf trwa dalej około pół godziny /30 km. Jest ono aktywowane co ok. 150 km w jeździe mieszanej. Samochód jeździ na paliwie z Orlenu. Czy nie uważacie, że to wypalanie trwa zbyt długo? O ile sobie przypominam to na starym (oryginalnym) filtrze samo wypalanie trwało około 10 min/10 km. Może warto sprawdzić czy filtr został "zaadaptowany" przez mechanika w ECU?
Macie jakieś pomysły?
Macie jakieś pomysły?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6