negatywne skutki usunięcia Filtra cząstek stałych (DPF)
czy normalne jest, że przy likwidacji mechanicznej i systemowej DPF odłącza się możliwość połączenia auta z czujnikiem oxygen (sonda lambda) i czy dlatego auto leciutko dymi na blado niebiesko jak jest zimne?
- Od: 22 cze 2014, 20:49
- Posty: 13
- Skąd: Lądek-Zdrój
- Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)
caveman73 napisał(a):czy normalne jest, że przy likwidacji mechanicznej i systemowej DPF odłącza się możliwość połączenia auta z czujnikiem oxygen (sonda lambda) i czy dlatego auto leciutko dymi na blado niebiesko jak jest zimne?
Jestem troche przeziebiony i siedze w domu,ale wiem ,że chlopaki maja teraz na serwisie Mazdę 6 z usunietym DPF . Jak ją skończą robić ( wtryski – to moze potrwać troche czasu ) to poproszę ich ,żeby to dla Ciebie sprawdzili .
Pytałeś tunera jakim programem miałeś usuwany DPF ?
Jeśli byłby ew. problem z oprogramowaniem , to da się to "reanimować" tak ,że się nie przejmuj .
Jesli chodzi o problem dymienia na niebiesko – przy poprawnie usuniętym DPF i sprawnym silniku – nie powinien.
Odkręć korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy stamtąd się kopci,ew chlapie olejem ?
Zastanawiam się czy ostry smród spalin, szczególnie na zimnym silniku to normalny objaw w maździe z usuniętym dpfem? Wsumie oleju nie ubywa, kopcenia też nie zaobserwowałem. Ten smród na tyle mnie irytuje, że zacząłem się zastanawiać nad ponownym założeniem filtra 
Program, który obsługuje Madzię to SW-RFARE0000 (znalazłem go w necie) po podłączeniu forscana. Sonda lambda najpierw pokazuje około -7mA i 0% O2, po chwili uruchamia się i pokazuje mA na plusie tak około 1900 na wolnych obrotach i około 15-16% O2, temperatury czujników spalin ustawione są na 700 stopni Celsjusza. Nie dymi przy otworzonym wlewie oleju, nie stracił mocy, jedynie ten jasnobłękitny dymek na pracującym silniku tak około po 5 minutach po zatrzymaniu.
Dopisano 6 lis 2014, 20:11:
Oprócz tego na wolnych obrotach ilość potrzebnego powietrza to około 260 mg a dostaje tylko około 166 mg, dopiero po dodaniu gazu ilość powietrza się zmienia i pokazuje tyle ile ma zadanego powietrza no i wtedy przestaje dymić.
Ponadto napięcie elementu grzejnego sondy lambda 1 waha się od 1.12 V do 1,25V (i jest na ON czyli włączony) co chyba oznacza bogatą mieszankę. Druga sonda chyba jest wyłączona (OFF) i pokazuje cały czas 0,02V
Dopisano 6 lis 2014, 20:11:
Oprócz tego na wolnych obrotach ilość potrzebnego powietrza to około 260 mg a dostaje tylko około 166 mg, dopiero po dodaniu gazu ilość powietrza się zmienia i pokazuje tyle ile ma zadanego powietrza no i wtedy przestaje dymić.
Ponadto napięcie elementu grzejnego sondy lambda 1 waha się od 1.12 V do 1,25V (i jest na ON czyli włączony) co chyba oznacza bogatą mieszankę. Druga sonda chyba jest wyłączona (OFF) i pokazuje cały czas 0,02V
- Od: 22 cze 2014, 20:49
- Posty: 13
- Skąd: Lądek-Zdrój
- Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)
Ja usunąłem dpf'a w sierpniu. Przy odpaleniu kopci sporo przez chwile ale na czarno.jak przyspieszam to od ok 2.5-3 tys obrotów zostawiam za sobą zasłonę dymna.mam emulator. Spadła moc o 15 koni.i od 3 tys obrotów czarna dziura bo nie przyspiesza. Może to rzeczywiscie turbina 

Nightfallówna
Caveman73 nadal potrzebujesz sprawdzić jak zachowuje sìę lambda ? Opracowaliśmy ostatnio nowe rozwiązanie usunięcia Dpf w Denso i mam parametry z jazdy próbnej – w tym lambdy . Na razie metoda jest w fazie beta, ale pierwsze wyniki obiecujące – silnik np pracuje poprawnie mimo , iż czujniki temp i różnicy są odpięte 
Dopisano 20 lis 2014, 21:21:
Czy utrata mocy nastąpiła w okresie do 50-150 km od montaźu emulatora , czy może bezpośrednio po jego montażu ?
Dopisano 20 lis 2014, 21:21:
Nightfall napisał(a):Ja usunąłem dpf'a w sierpniu. Przy odpaleniu kopci sporo przez chwile ale na czarno.jak przyspieszam to od ok 2.5-3 tys obrotów zostawiam za sobą zasłonę dymna.mam emulator. Spadła moc o 15 koni.i od 3 tys obrotów czarna dziura bo nie przyspiesza. Może to rzeczywiscie turbina
Czy utrata mocy nastąpiła w okresie do 50-150 km od montaźu emulatora , czy może bezpośrednio po jego montażu ?
meter89 napisał(a):Zastanawiam się czy ostry smród spalin, szczególnie na zimnym silniku to normalny objaw w maździe z usuniętym dpfem? Wsumie oleju nie ubywa, kopcenia też nie zaobserwowałem. Ten smród na tyle mnie irytuje, że zacząłem się zastanawiać nad ponownym założeniem filtra
Mam jeszcze DPF i ten smród, to coś innego.
Webasto odpada, ponieważ u mnie go nie ma. Myślałem raczej, że turbina, ponieważ miałem pęknięty intercooler i przy wymianie widziałem, że był trochę zabrudzony olejem. Chociaż raczej myślę, że gdyby brał olej to by go dużo ubywało, a na 10 tysięcy może weźmie mi 0.5 litra, więc mechanik stwierdził, że tyle to przez odmę przedostanie się w oparach. Może wtryski? Chociaż jakiś czas temu odstawiłem do zakładu mechanicznego żeby panowie je sprawdzili i okazało się, że jeden ma minimalnie mniejszą wartość, ale została określona jako wartość "w normie".
Więc zacząłem podejrzewać, że to pewnie wina usuniętego DPFa, który, o ile się nie mylę jest zintegrowany z katalizatorem.
Acha na początku jak usunięto DPFa to przy odpaleniu madzia zostawiała chmurę dymu, wtedy okazało się, że to wina odmy, oczywiście po jej wymianie ten objaw zniknął, ale niestety trochę smrodu zostało, szczególnie na zimnym silniku.
Więc zacząłem podejrzewać, że to pewnie wina usuniętego DPFa, który, o ile się nie mylę jest zintegrowany z katalizatorem.
Acha na początku jak usunięto DPFa to przy odpaleniu madzia zostawiała chmurę dymu, wtedy okazało się, że to wina odmy, oczywiście po jej wymianie ten objaw zniknął, ale niestety trochę smrodu zostało, szczególnie na zimnym silniku.
Ostatnio edytowano 1 gru 2014, 15:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6