Pompa oleju

Postprzez Maniu991 » 27 paź 2012, 16:18

WItam, Mam malutkie pytanie, odnośnie pompy olejowej silnika mazdy 2.0 CIDT 136km 2002rok. otóż tam jest taka śrubka na klucz 19 to jest niby zaworek , jest tam taka sprężynka i czy po odkręceniu jak się wkręca powinno stawiać opór ta sprężynka czy powinno się lekko wkręcić np. palcami? Proszę o odp.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2012, 20:25
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM

Postprzez Enduro » 1 lis 2012, 11:45

nie powinienas tam grzebac, bo może okazać się, że poprzez ten czynności jest pompa do wymiany.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Maniu991 » 13 lis 2012, 13:01

Zaworek wymieniony.... Wszystko OK ciśnienie w normie.

Ps. Jakbym wiedział ze coś poknoce to bym się nie tykał.
POZDRO
Początkujący
 
Od: 17 paź 2012, 20:25
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM

Postprzez Riki » 13 lis 2012, 13:16

Maniu991 napisał(a):Zaworek wymieniony....


już cisza?
:]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maniu991 » 15 lis 2012, 17:32

troszkę ciszej chodzi, wydaje mi się ze jeszcze mam do ustawienia zawory... lekko ich słychac ale delikatnie...
Początkujący
 
Od: 17 paź 2012, 20:25
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM

Postprzez Enduro » 15 lis 2012, 19:32

w sumie to powinno sie uprzednio ustawic mechaniczne sprawy w tym przypadku zawory ,no a potem doregulowac elektronicznie ustawienie silnika m.in. dawke paliwa pop rzez kalibracje wtryskow, bo ona jest dopasowymwana do wielu czynnikow proces spalania...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arekt2222 » 16 lut 2013, 17:14

WITAM!OD JAKIEGOŚ CZASU ZAUWAZYŁEM W SWOJEJ 6 WYCIEK OLEJU Z OKOLICY ROZRZĄDU.WYMIENIŁEM USZCZELNIACZ WAŁKA ROZRZĄDU LECZ TERAZ POJAWIŁ SIE WYCIEK NIZEJ TAK W OKOLICY POMPY OLEJU,CZY MOZLIWE JEST ZEBY TA POMPA PRZECIEKAŁA?CZY MOZE MACIE JAKIES INNE POMYSŁY CO TO MOZE BYC?JEZELI TO POMPA TO CZY SA TAM JAKIES USZCZELNIACZE ITP.ZA TO ODPOWIEDZIALNE??Z GÓRY DZIEKUJE ZA POMOC
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez jarek999 » 16 lut 2013, 18:14

Witaj. Po pierwsze to nie krzycz. Po drugie to pod wałkiem rozrządu jest wał korbowy. Na wale znajduje się uszczelniacz,który może przecieka. Pompy oleju nie widać z zewnątrz silnika. Żeby zobaczyć pompę oleju to trzeba zdjąć miskę i dopiero zobaczysz zębatkę pompy,ale żeby pompę oleju zdemontować trzeba "plaster" odkręcić a najlepiej do tego wymontować całkowicie silnik ze skrzynią <glupek2> . Wtedy już zobaczysz jak wygląda smog,dwumas,sprzęgło i ewentualnie co z panewkami.... Misa i ten plaster jest na silikon składany więc może gdzieś silikon przecieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez arekt2222 » 16 lut 2013, 18:24

oki już nie krzyczę :) no ki ale ta pompa jest przecież czymś napedzana i wydaje mi sie ze to z pod tej rolki cieknie lub może troche nad nia
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez jarek999 » 16 lut 2013, 19:26

Pompa olejowa napędzana jest zębatką bezpośrednio z wału. Tego elementu nie widać bez demontażu miski olejowej.
Załączniki
2999217743_1.jpg
To powinno Ci rozjaśnić sytuację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez arekt2222 » 16 lut 2013, 21:28

dziekuje:)

Dopisano 16 lut 2013, 21:02:

Jeszcze takie pytanko jak najlepiej sie tam dostac aby wrazie czego wymienic ten uszczeniacz?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez jarek999 » 16 lut 2013, 22:24

Musisz całą stronę silnika od rozrządu rozebrać włącznie ze zdemontowaniem paska rozrządu i koło/rolkę zębatą co jest do wału przykręcone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez arekt2222 » 19 lut 2013, 20:53

Mechanik powiedział ze ciekło z pod srub łaczacych łape z blokiem czy cos w tym stylu w kazdym badz razie z pod srub wkreconych w blok silnika dla mnie to dziwne ale widziałem jak po wykreceniu jednej sączył sie olej.uszcelniacz wału korbowego suchy,uszczelniacz wałka rozrzadu suchy,z pod poduszki olejowek nic nie wycieka.Po przejechaniu kilku kilometrów okazuje sie ze jest sucho i nic nie kapie.mam nadzieje ze problem ustapił :)
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez Arek40 » 29 kwi 2014, 00:10

Witam wszystkich serdecznie
Proszę o pomoc. Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 diesel z 2006 roku przebieg 150000
stan idealny. Przy 145000 padła turbina została wymieniona na nowa, od czasu jak kupiłem to auto przejechałem 3000 km i się zaczęło padł silnik na 4 panewce ( życie ) Ale do rzeczy remont silnika wal po
1-wszym szlifie, nowe panewki plus jeden korbowód uszczelka pod głowicę całośc umyta sprawdzona przedmuchana.
Mechaniki mówi ze zatarcie silnika było spowodowane turbina która się zatarła poprzedniemu właścicelowi
i wypiła cały olej nie zauważył i silnik dostał wymienili turbinę nowy olej i do ludzi padło na mnie.
Radość nie trwała jednak długo wczoraj po przejechaniu 320 km od remontu zdechła pompa oleju ( była dobra ciśnienie było jak dzwon ).
Gdzie mogę dostać nowa pompę oleju i ile kosztuje proszę o pomoc czy może pasuje od jakiejś innej bo nie mogę nigdzie nic znaleźć, czy kupić jakąś używkę.
Arek40
 

Postprzez Wojtek » 29 kwi 2014, 17:23

Witaj,
Skąd wiesz, że padła pompa oleju? Jakie objawy? Jak się to stało?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glinka333 » 19 paź 2014, 22:13

Witam.
Mam problem z odgłosami z silnika
https://www.youtube.com/watch?v=SUesGD_ ... oTEVelxh1g

Przy ostatnim czyszczeniu smoka zauważyłem że pompa oleju ma luzy.Góra , dół i na boki (chodzi mi o tą zębatkę która widać po zdjęciu miski)
Dodam że te stuki zaczęły się jakiś czas po tym jak zerwał się pasek rozrządu.
Wie ktoś jak jest zbudowana pompa oleju i jak jest napędzana ?
Czy to może być to ?Wymieniał ktoś ją ?
Jak byłem u mechanika bez rozbierania stwierdził dwumas.Ale teraz nie jestem pewny tej diagnozy.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6